Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 150

Onderwerp: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers (A3 8P tem modeljaar 2007)

  1. #1
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers (A3 8P tem modeljaar 2007)

    Ik heb een A3 8P BJ 2007.
    Nu wil ik alle onderdelen binnenhalen voor de ombouw naar bi xenon met bochtverlichting, en automatische hoogteregeling, en koplampsproeiers.

    Wat ik ondertussen gevonden heb:

    *Automatische hoogteregeling:

    -kabelset kufatec: http://www.vagwereld.nl/kabelbomen-a...udi-a3-8p.html

    -1K0 941 273 E/L (achter) -> Sensor + stangen (voorwielaandrijving!)

    -1K0 941 274 B (voor)-> sensor + stangen

    -Leuchtweitensteuergerät bi-xenon kurvenlicht: 4L0 907 357 met software 4L0 910 357
    *Ombouw bi-xenon met bochtverlichting:

    -Bi Xenon adapter: http://www.vagwereld.nl/kabelbomen-a...g-adapter.html

    -Bi-xenon lampen incl. stuurdozen, stelmotoren, lampen.
    *Inbouw koplampsproeiers:

    -3B7 955 681 -> Pomp voor de sproeiinstallatie

    -8P0 955 101 -> Sproeiers incl. cilinders

    -1K0 955 453 S -> Ruitensproeiertank 5,5L (meestal aanwezig) -> Gaten boren

    -8P4 898 101 -> Nachrüstsatz Scheinwerferreinigungsanlage

    ==========> Met volgende onderdelen;

    8P4 955 275 GRU Abdeckkappe rechts (1)

    8P4 955 276 GRU Abdeckkappe rechts (1)

    1T0 955 665 Adapter (1)

    1H0 955 846 Klemme 17,5 (9)

    8D0 955 873 Verteilerstueck (1)

    1J0 955 875 C Anschlussstueck abgewinkelt (1)

    1J0 955 964 F Schlauch in Rollen zu 5m (5)

    N 100 980 01 Schelle 18,5 (6)

    N 903 038 01 Runddichtring 9X1,5 AZG (1)

    N 907 750 01 Innensechsrund-Blechschraube 4,8X16 (4)


    Kufatec adaptor : http://www.vagwereld.nl/kabelboom-ko...stallatie.html

    Ik heb trouwens een bordnetz 8P0 907 279 F, welke bi xenon ondersteunt.

    Hier staat trouwens nog een How-to voor ombouw van halogeen naar Bi-xenon: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...do=file&id=484

    Ondertussen heb ik de bi-xenon koplampen en automatische hoogteregeling geplaatst.
    Verderop staan wat problemen die ik ben tegengekomen.
    Moest er nog iets zijn, vraag gerust.
    Schroeven en klein materiaal heb ik niet in de lijst hierboven meegenomen, maar daar kan je dealer wel aangeraken als je het betreffende onderdeel doorgeeft.

    Voor de plaatsing van de bi-xenon koplampen, kan je het best de handleiding van Robinh gebruiken.
    Wat daar geloof ik niet instond, is dat je regeling van het boordnet kan losmaken door de rode balk naar links of rechts te bewegen.
    Om daarna de pinnen los te krijgen, ben ik te werk gegaan met 2 naalden. Echt een kl*tewerk, waar veel geduld voor nodig is.
    Verder is de handleiding zeer duidelijk.
    Let wel, dat je bij bi-xenons met bochtenverlichting nog 2 extra draden moet trekken van je geschakelde plus aan de zekeringskast, naar de stekkers van je koplampen. (Staat niet in de handleiding)

    Voor de plaatsing van de sensoren, heb ik een paar bestanden en foto's gebruikt die ook hieronder te vinden zijn.
    Bij de plaatsing moet je zorgen dat de armen van de sensoren naar buiten (bestuurderskant) wijzen, anders geven ze verkeerde info door.
    De bekabeling van de stuurdoos naar de voorste sensor + koplampen, heb ik getrokken via dezelfde doorgang als die waar de draden van de koplampen naar de boordnet gaan.
    Voor de bedrading naar de achterste sensor, heb ik de deurlijsten losgemaakt, en de achterste bekleding losgetrokken (die hoeft er niet helemaal uit).
    Om draden in je zekeringskast te steken, moet je 1st de vergrendeling eraf halen door het paarse gedeelte naar onder te bewegen.
    Draden die je bij je stekkers van de koplampen moet steken, moet je ook 1st de vergrendeling naar rechts duwen met een schroevendraaier.
    Er zijn 2 draden die je aan de canbus stekker moet vastsolderen. ( Zorg dat je de juiste draden hebt!!)

    Als alles geïnstalleerd is, moet het nog met VCDS gecodeerd worden en kan je de lampen afstellen via basic adaption.

    Xenon adapter Kufatec.pdfALWR Kufatec.pdfA3 8P Halogeen naar Bi-Xenon.pdf


    Stroomloopschema koplampsproeiers.pdfStroomloopschema Xenon + Assensoren.pdf


    Niveausensoren + Regelapparaat.docx Lampen afstellen.docx


    2012-05-23 16.34.50.jpg2012-05-23 16.35.05.jpg
    Laatst gewijzigd door The Wale; 26-01-13 om 11:59.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  2. #2
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Het is een gedrufde actie Wale, maar wel een mooi project zo te zien.
    Over de schakelaar durf ik geen antwoord te geven. Ik heb zelf de bovenste genomen aangezien ik geen hoogteverstelling meer heb. Verder staat bij mij de DRL standaard aan als ik de schakelaar op 0 zet. Zodra ik de schakelaar daadwerkelijk op DRL zet dan gaat de xenon aan.
    Een voordeel wel is dat ik de schakelaar gewoon op DRL kan laten staan zonder dat de lampen aan blijven staan, en zonder gepiep kan uitstappen dus. Zodra ik de sleutel op contact zet springen de lampen weer aan dan.

    Over de hoogteverstelling gesproken het zou een flinke klus zijn om dat voor elkaar te krijgen en het is niet geheel kostenloos. Voor mijn bouwjaar was het nog niet noodzakelijk voor APK en heb het daarom ook gelaten. Maar zou dit toch ook graag willen hebben samen met bochtenverlichting het is immers een functie die de lampen ondersteunen maar nog niet werkt nu.

    Op Marktplaats in Nederland staan enkele setjes bi-xenon lampen compleet met starter en xenon bulb, misschien iets voor jou?

  3. #3
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Normaal als je de schakelaar op DRL zet, zouden de xenon lampen niet mogen branden.
    Waarschijnlijk zal dat ook wel iets te maken hebben met de connector/draden naar de schakelaar?

    Kan iemand met ori bi-xenon mij zeggen welke schakelaar er standaard inzit?

    Ik heb ook al gelezen dat de automatische hoogteregeling, een flinke klus is.
    Het geld ook, maar goed dat heeft de A3 mij ook al uitgespaard door betrouwbaarheid. (ik moet toch iets zeggen tegen de vriendin)
    Het lastigste zal alles aansluiten zijn...

    Ik ben de laatste paar dagen op het web aan het zoeken, en kom overal verschillende posts tegen.
    Vooral als het gaat om welke pinnen, etc.

    Nu heb ik ook dezelfde bordnetz als u, dus die handleiding is zeer handig...
    Alles werkt naar behoren bij jouw bi-xenons?

    PS: voor de manual.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  4. #4
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Ja dat klopt het was ook niet de bedoeling om het op deze manier werkend te krijgen. Maar dit is zowel goedgekeurd voor de APK in Nederland en het zit en werkt nu dus vind het prima zo.
    Alles werkt inderdaad prima heb het zo zelf aangesloten en er meteen foto's van gemaakt en dit verwerkt in de handleiding, dus daarmee moet het 100% lukken als je de juiste materialen hebt. Mocht je problemen ondervinden kun je me PMen of emailen.

  5. #5
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Daar zal ik zeker gebruik van maken Robin.

    Het zal toch pas voor binnen een maand of 2-3 zijn...
    1st zorgen dat ik alle onderdelen binnen heb, en dan hopen dat ik alles op een week zou kunnen ombouwen.

    De nieuwe bumper trouwens vandaag naar de spuiter gebracht.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden


  6. #6
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Dus er is geen weg meer terug zo te horen als de nieuwe bumper al naar de spuiter is Welk model bumper heb je gekocht?

  7. #7
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Klopt no way back...

    Heb een S3 bumper gekocht.
    Ook al wat ander spul gekocht.
    Via de 2de hands kanalen moet je ook wat geduld hebben, maar de prijs op het einde is er ook naar.
    Heb Audiwereld nog gemaild of hun de kabels ook kunnen leveren, als ik dan support nodig heb, is het wel zo handig in het nederlands.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  8. Ad
  9. #8
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    the Wale, Ik ben ook over een S3 bumper aan het denken maar ben bang dat het afsteekt tegenover de rest. Volgens mij valt een S3 bumper wat lager uit dan de rest van de body?

  10. #9
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    De bevestigingspunten zouden overal hetzelfde zijn, kan zijn dat hij wat lager uitvalt als de rest.
    Dat zien we dan wel. Zal wel wat pics plaatsen in showroom als het zover is.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  11. #10
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Kan iemand een foto maken waar je de module voor de xenons moet bevestigen aan een plaat onder je stuur?
    Zijn de bevestigingspunten voor de plaat al aanwezig of moet je daar iets voor aanpassen?
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  12. #11
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Geen idee wat je bedoelt the Wale. Module voor de xenons? Bedoel je je boordapparaat?

  13. #12
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Ik bedoel het stuurapparaat voor de automatische hoogteregeling.
    Dat zou ergens onder het dash aan de voetenruimte gemonteerd zijn aan een plaatje.

    Bedenk me juist dat jij dat niet hebt Robin?
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  14. #13
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.965
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
    Ik bedoel het stuurapparaat voor de automatische hoogteregeling.
    Dat zou ergens onder het dash aan de voetenruimte gemonteerd zijn aan een plaatje.Bedenk me juist dat jij dat niet hebt Robin?
    Ah boeien met je plaatje t.b.v. de bevestiging van je stuurapparaat!
    Je kunt dat ding ook tapen onder je stoel, wat ik wil zien hoe je de hefboompjes voor de hoogte regeling op je vooras en achteras gaat monteren en werkend krijgt! Dat zijn pas knelpunten denk ik zo.

    Al met al ik vind dit een gedurfd project en ik heb redelijk wat dingen aangepast aan de mijne maar dit is voor mij net te veel (en te kostbaar, onrendabel).
    Ik vind het wel interessant !
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  15. #14
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Klopt, tapen kan ik ook, maar is toch zo netjes als je het kan plaatsen net als het affabriek erop stond.

    En die sensors voor de hoogteregeling zullen inderdaad het bloed van onder men vingers halen.
    Het kostenplaatje zal achteraf gemaakt worden, maar in de hoop dat de 2de hands onderdelen allemaal goed werken, zal het al bij al nog meevallen.
    Als de hoogteregeling + sproeiers niet verplicht waren in België had ik het ook allemaal niet gedaan, maar ik vind de bi-xenons er zo mooi uitzien.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  16. #15
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Ik heb dit inderdaad ook niet gedaan de automatische hoogteregeling, daarbij sluit ik me aan bij quattroA3

    Maak ons gek met foto's
    Laatst gewijzigd door robinh; 16-02-12 om 15:15.

  17. #16
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Zal je toch nog even op moeten wachten...
    Zijn al een paar onderdelen binnen, maar ik zoek nog de koplampsproeiers, hoogteregelingsensoren + stuurmodule en een andere grill + klein materiaal.
    Kabelbomen ga ik via Audiwereld kopen.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  18. #17
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    dan maak je toch foto's van de onderdelen dan kunnen we alvast genieten van deze modificatie

  19. #18
    robinh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    343
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw halogeen naar bi xenon met bochtverlichting + automatische hoogteregeling + koplampsproeiers

    Ik sluit me aan bij A4FSI ik ben zelfs dol op onderdeelfoto's. Tenminste maak zelf overal foto's van tijdens het hobby-en.

  20. #19
    FFA
    Guest

    Standaard

    @TheWhale Als ik je ergens mee kan helpen, geef maar een gil! Ik heb zelf een sportback van 2007 met origineel bi-xenon. Zal ik vanmiddag de schakelaar er eens uithalen voor het onderdeelnummer? Het is trouwens wel de schakelaar incl. coming-home knopje...
    Laatst gewijzigd door FFA; 18-02-12 om 09:17.

  21. #20
    FFA
    Guest

    Standaard

    Ik heb trouwens een combi van beide, hierboven afgebeelde, schakelaars. Heb het drl-wieltje naast het dimwieltje van de dashboardverichting, zie 2de afbeelding, en de 4-standenmogelijkheid van de 1ste afbeelding... Snapt men het nog???
    Laatst gewijzigd door FFA; 18-02-12 om 09:15.

Pagina 1 van 8 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •