Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 126

Onderwerp: Piepende remmen RS3

  1. #41

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    De rs3 kan niet afremmen met de dsg , zie de eerste testen van deze auto, ook zullen andere RS3 rijders dit kunnen bevestigen.
    Inderdaad, ... voor mij toch wel een aanpassing om niet op de motor te kunnen remmen met de 7-traps s-tronic.

    Tijdens het inrijden (en inremmen) van de RS3 heb ik tijdens de eerste 100-200 km licht piepende remmen gehad (enkel bij zeer lage snelheden).
    Nu lijkt dit euvel (tijdelijk?) verdwenen.
    Laatst gewijzigd door Mach 3; 15-06-12 om 11:33.

  2. #42
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt Bekijk Berichten
    Inderdaad, ... voor mij toch wel een aanpassing om niet op de motor te kunnen remmen met de 7-traps s-tronic.

    Tijdens het inrijden (en inremmen) van de RS3 heb ik tijdens de eerste 100-200 km licht piepende remmen gehad (enkel bij zeer lage snelheden).
    Nu lijkt dit euvel (tijdelijk?) verdwenen.
    Het piepen is niet constant maar begint tussen de 1500 - 10000 km.

    's winters zul je er 100% last van hebben.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Update:

    De auto heeft van maandag tot vrijdag in Leusden gestaan voor onderzoek en vrijdag de uitslag gehad. Conclusie van Pon: Het klopt dat de remmen piepen ze hebben het ook geconstateerd maar gezien dit bij de andere RS3en ook is is er geen probleem en hoort het en zullen ze er niks aan veranderen.
    Deze uitslag kreeg ik via de dealer en heb erna gelijk weer Pon gebeld en aangegeven dat dit natuurlijk een conclusie van niks is. Klopt dat je remmen piepen maar de rest piept ook dus het hoort komt het dus op neer. Ik heb aangegeven dat ik het niet accepteer en niet akkoord ga met de uitslag. Het is natuurlijk hoe je het interpreteert heb ik getracht uit te leggen. Dus wanneer er een productie fout/ verkeerde onderdelen worden gebruikt is het natuurlijk logisch dat vrijwel alle auto’s dit probleem vertonen. Dus wie bepaald of het een productiefout/verkeerde onderdelen zijn of (makkelijkere optie) dat het hoort? Had voor Mercedes toen ook gemakkelijk geweest met de A klasse óó u auto valt om met de eland proef. Wees niet ongerust dit doet de rest ook en dit hoort

    Er gaat later deze week weer iemand van de technische afdeling van Pon terug bellen om het probleem verder te bespreken. Ik houd jullie op de hoogte

  4. #44

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Zo, dat is wel één van de meest bizarre conclusies die ik ooit gehoord heb haha. Nou succes, ben benieuwd!

  5. #45
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    toch redelijk wat mensen hier met een rs3 maar heb er van maar 3 foto's voorbij zien komen. Kan me herinneren dat er iemand een suzuka grau uitvoering had besteld. Nog geen foto's van gezien. QRT, Was jij dit niet? plaats eens wat foto's van jouw rs3
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1


  6. #46

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Ik wil ook foto's!

  7. #47
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kens Bekijk Berichten
    Update:

    De auto heeft van maandag tot vrijdag in Leusden gestaan voor onderzoek en vrijdag de uitslag gehad. Conclusie van Pon: Het klopt dat de remmen piepen ze hebben het ook geconstateerd maar gezien dit bij de andere RS3en ook is is er geen probleem en hoort het en zullen ze er niks aan veranderen.
    Deze uitslag kreeg ik via de dealer en heb erna gelijk weer Pon gebeld en aangegeven dat dit natuurlijk een conclusie van niks is. Klopt dat je remmen piepen maar de rest piept ook dus het hoort komt het dus op neer. Ik heb aangegeven dat ik het niet accepteer en niet akkoord ga met de uitslag. Het is natuurlijk hoe je het interpreteert heb ik getracht uit te leggen. Dus wanneer er een productie fout/ verkeerde onderdelen worden gebruikt is het natuurlijk logisch dat vrijwel alle auto’s dit probleem vertonen. Dus wie bepaald of het een productiefout/verkeerde onderdelen zijn of (makkelijkere optie) dat het hoort? Had voor Mercedes toen ook gemakkelijk geweest met de A klasse óó u auto valt om met de eland proef. Wees niet ongerust dit doet de rest ook en dit hoort

    Er gaat later deze week weer iemand van de technische afdeling van Pon terug bellen om het probleem verder te bespreken. Ik houd jullie op de hoogte
    Ik kreeg te horen van Pon, dat mijn remmen te heet worden, doordat dat mijn RS is verlaagd. De dealer heeft ze wel vervangen.

  8. Ad
  9. #48
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS3NL Bekijk Berichten
    Ik kreeg te horen van Pon, dat mijn remmen te heet worden, doordat dat mijn RS is verlaagd. De dealer heeft ze wel vervangen.
    Haha het moet niet gekker worden! Of dat er daarvoor veel minder rijwind opgepakt wordt om te koelen? Ik vind dat ze zichzelf wel erg belachelijk maken zo

    Met wat voor set heb je je auto verlaagd en hoeveel cm?
    Laatst gewijzigd door PaulK; 17-06-12 om 11:16.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Ik heb na een jaar wachten ook eindelijk mijn RS3. Paar weken mee gereden, totaal geen last van piepende remmen. Gebeurt het vanaf en bepaalde km stand?

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Bij mij begonnen de problemen echt op te vallen na z'n 5000 km.

  12. #51
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Unhappy Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kens Bekijk Berichten
    Bij mij begonnen de problemen echt op te vallen na z'n 5000 km.
    Vandaag in de RS3 demo auto van pon gereden, deze had 17000 km op de teller , ook deze heeft piepende remmen.
    Dus het probleem is zeker bekend bij Pon.

  13. #52

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    toch redelijk wat mensen hier met een rs3 maar heb er van maar 3 foto's voorbij zien komen. Kan me herinneren dat er iemand een suzuka grau uitvoering had besteld. Nog geen foto's van gezien. QRT, Was jij dit niet? plaats eens wat foto's van jouw rs3
    Sorry, maar even offtopic een foto.
    Suzukagrijs is moeilijk op foto vast te leggen. De werkelijkheid is zoveel beter (wat mij betreft).
    Ook het 'mat-grafiet'-kleur van deze OZ zomervelgen zijn moeilijk in 'the picture' te brengen ... in werkelijkheid (bij mooi weer) zijn deze iets minder donker.


  14. #53

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt Bekijk Berichten
    Sorry, maar even offtopic een foto.
    Suzukagrijs is moeilijk op foto vast te leggen. De werkelijkheid is zoveel beter (wat mij betreft).
    Ook het 'mat-grafiet'-kleur van deze OZ zomervelgen zijn moeilijk in 'the picture' te brengen ... in werkelijkheid (bij mooi weer) zijn deze iets minder donker.

    Ik zou elke ochtend met een glimlach opstaan wetende dat er zo'n auto op mij staat te wachten, pfoe wat een mooi ding!

  15. #54
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Dik zeg. Mag wel iets omlaag wat mij betreft. Zijn deze velgen echt zoveel lichter qua gewicht. Heb je de rotors voor in de winter?

    Bel me maar als je besluit de auto te verkopen Of in wilt ruilen tegen een zwarte S3 met 315 Pk. Scheelt je toch weer in verzekering en maar 25 PK minder dus denk er maar eens over na De 19 inch BBS Speedline en 18 Inch BBS CH winterset krijg je er dan natuurlijk bij
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  16. #55
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deccoa3 Bekijk Berichten
    Ik zou elke ochtend met een glimlach opstaan wetende dat er zo'n auto op mij staat te wachten, pfoe wat een mooi ding!
    http://a0.twimg.com/profile_images/2294715386/image.jpg

  17. #56

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Dik zeg. Mag wel iets omlaag wat mij betreft. Zijn deze velgen echt zoveel lichter qua gewicht. Heb je de rotors voor in de winter?

    Bel me maar als je besluit de auto te verkopen Of in wilt ruilen tegen een zwarte S3 met 315 Pk. Scheelt je toch weer in verzekering en maar 25 PK minder dus denk er maar eens over na De 19 inch BBS Speedline en 18 Inch BBS CH winterset krijg je er dan natuurlijk bij
    Ultraleggera's zouden een 3,5 kg lichter zijn per stuk als ik het goed voor heb. De rotors hou ik inderdaad voor in de winter.
    Bedankt voor het aanbod, maar wisselen zou ik niet doen in jouw geval, daar jij over 'niet-piepende' remmen beschikt ;-)

    Ik heb de indruk dat de remmen van de RS héél gevoelig zijn voor vocht.
    De dag na het rijden in regenweer lijkt het dat er op de remmen een lichte corrosielaag wordt gevormd, die gladgestreken wordt na de eerstvolgende rempartij (komt in het begin over als een schurend effect). Kort daarna (tijdens licht remmen) heb je soms een licht piepend geluid die na een poosje verdwijnt.
    Blijft het droog, ... dan blijven de piepende remmen uit (toch tot zover m'n ervaring met deze remmen).
    Laatst gewijzigd door Mach 3; 27-06-12 om 19:16.

  18. #57
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Rs3nl. Heb je een schroefset? Ligt goed laag zo te zien
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  19. #58

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Pfoe, nu ik al die foto's zo zie... moet ik misschien toch maar eens een loterijlot kopen!
    Vandaag een motor gekocht, dus een rs3 zit er 110% niet in voor mij. Wel leuk al die foto's! Blijven posten zou ik zeggen!

  20. #59

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaulK Bekijk Berichten
    Rs3nl. Heb je een schroefset? Ligt goed laag zo te zien
    Neen, is de originele afstelling (ik poog de RS-afstellingen in de mate van het mogelijke te respecteren).

  21. #60
    RS3NL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    163
    Kudos
    21
    Auto
    Audi R8

    Standaard Re: Piepende remmen RS3

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door qrt Bekijk Berichten
    Neen, is de originele afstelling (ik poog de RS-afstellingen in de mate van het mogelijke te respecteren).
    Hij bedoeld mijn RS, deze is inderdaad verlaagd, kw3 DCC

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •