Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 96

Onderwerp: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

  1. #21

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Ik overweeg ook de aanschaf van een 1.8TFSI Sportback. Maar na het gedonder met die kettingen in de 1.4 TSI maar eens gaan rondkijken op internet, en de melding van iemand van Autoweek over dat er ook probleemgevallen over de 1.8 TFSI op hun redactie binnenkomen ga ik toch twijfelen. Wellicht is het verstandiger om een 2.0 TFSI te kopen? Die heeft een distributieriem, ik ken geen nare gevallen van die motor, en met beetje behouden rechtervoet haal je denk ik vrijwel hetzelfde verbruik.

    Alleen is die motor op RON98 ontworpen en de 1.8 TFSI specifiek op gebruik van RON95. En dat gaat wel wat verder dan alleen een pingelsensor hoor...

  2. #22
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    De 2.0 TFSI heeft weer andere problemen zoals een extreem hoog olieverbruik (1l op 2-3000) km. Hier is een aanpassing voor door de carterventilatie aan te laten passen door de dealer, maar daar wordt het olieverbruik niet geweldig van (1l op 5-6000).

    Iedere nieuwe audi van de afgelopen 5 jaar mankeert wel iets. Kwaliteit en afwerking is prachtig, maar duurzaam is het allemaal niet. De slogan voorsprong door techniek is mooi, maar de techniek is niets waard als het niet heel blijft en daar lijken ze nu bij audi toch wel wat problemen mee te hebben.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Helaas zijn er over de 2 liter tfsi ook gevallen bekend over de distributieketting er zijn idd ook riemdistributiemotoren verder hebben allen moderne auto's tegenwoordig een pingelsensor oftewel een klopsensor dus ook de 2 liter tfsi anders zou je niet zonder motorschade op euro95 kunnen rijden

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    61
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Ik had gisterenmiddag de dealer opgebeld vm met de stand van zaken omtrent dat rinkelen onder de motorkap.
    Hij had het een monteur gevraagd en die begon te lachen volgens hem. Wacht maar even vertelde de monteur en is naar de wagen toegelopen.
    Oliepeil bleek te laag volgens hem. Heeft 'm aangevuld en nu s het ratelen weg vertelde de dealer Tja ... dus maandag maar weer een proefrit maken.
    M'n maat had het ook er over dat de oliezeef verstopt zou kunnen zijn en/of de oliepomp defect. Effin, maandag "hoor" ik meer ( liever minder )
    Nu is de vraag van mij natuurlijk ... waarom zat er te weinig olie in..........blok is flink schoongemaakt , dus na de rit moet ik eens ff goed gaan kijken .......

    Ge heurt nog wel,
    Dick
    Laatst gewijzigd door DickieDick; 30-06-12 om 23:45.

  5. #25

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark101 Bekijk Berichten
    verder hebben allen moderne auto's tegenwoordig een pingelsensor oftewel een klopsensor dus ook de 2 liter tfsi anders zou je niet zonder motorschade op euro95 kunnen rijden
    Ja, dat begrijp ik. Maar dat is iets anders dan een verbrandingsmotor specifiek ontwerpen op gebruik van een bepaalde brandstof. Na al dit bovenstaande gelezen te hebben denk ik dat ik #Audi maar moet vergeten als potentiële daily driver. Wat valt me dat tegen zeg. Nooit verwacht.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Ja maar das wel erg negatief gedacht,als de nokkenasversteller gewoon vervangen is is er niks aan de hand tis gewoon preventief vervangen omdat er enkele gevallen waren met problemen verder is het echt niet alleen bij audi elk merk heeft wel wat kwa problemen bv peugeot mini citroen hadden ook ketting problemen

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    61
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Ik ben het met Mark eens...
    Door internet wordt de angst alleen maar vergroot. positieve dingen meldt men bijna nooit. Als je een negatieve ervaring hebt wil je dat onderbouwen en/of zoeken. Daardoor krijg je inderdaad al snel een negatief beeld als je forums leest, en niet die alleen van Audi.
    Het is goed om er over te lezen en te kijken of er inderdaad een structureel iets in een klacht te vinden is. Mijn maatje heb ik gebeld over het feit dat de oorzaak volgens de dealer aan een te laag oliepeil lag. En dan kan je weer verder doemdenken..... waarom te laag... is er een olielekkage.... geen goed onderhoud.... oliepeil lampje defect ( oeijoeijoei....) enz enz.....
    Maar het kan ook louter net toevallig te laag zijn na inlevering ( geen beurt meer gehad????)
    Effin.... deze zou uitgebreid nagekeken worden na aanschaf.... de garantie van 6 maanden zou dan uitsluitsel moeten geven of er iets structureels te vinden is ( na 5,5 maand weer een flinke inspectie... maar dan met een "vuile motor".....)

    Overigens kwam er ook nog een VW Pasat station van dezelfde leeftijd in het aanschafverhaal voor. Die is ook nog in de running.... en gisteren een prachtige Laguna gereden... alleen lees ik daarover dat die in waarde als de Titanic naar beneden gaat.....en het is een "saaie" auto, maar wel heerlijk rijdend....
    Maar..... ik moet de wagen toch zeker een 5 a 6 jaar rijden.... dan is zo'n auto 10 a 11 jaar.....moet toch ook niet zoveel meer uitmaken. De Laguna is niet mijn favoriet (geen toy's voor boy's) en de uitstraling is oersaai...maar.... hij is een stuk goedkoper en ook een prachtige stille gezinswagen en heeft alles erop en eraan in de modernste woord .....2 jongens vna circa 1,80 achterin ....
    We gaan het meemaken.

    Al met al zal over elke auto wel een negatief verhalenlijn te vinden zijn...... 't zijn net vrouwen.... Als je ze ziet ...wauw.....maar "motorisch" kan het wel een flop zijn... ( damens ...... dit is als grapje bedoeld ;-) )

    Gr,
    Dick
    Laatst gewijzigd door DickieDick; 01-07-12 om 13:22.

  8. Ad
  9. #28
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Afgelopen donderdag wilde mijn 1.8TFSI (A3 SB van april 2010, 85000 km) niet goed starten, hij trilde en stotterde, dus ik de ANWB bellen. Die heeft hem uitgelezen en zag missfires in alle 4 de cilinders. Toen de Audi Mobiliteitsgarantie gebeld en die kwamen hem ophalen. Ben net teruggebeld met de mededeling dat de distributiekettingspanner kapot is gegaan waardoor de nokkenassen de cilinderkop en zuigers heeftbeschadigd, deze moeten allemaal vervangen worden. Helaas is hij 3 maanden over de garantie heen en na wat gebeld te hebben vergoed PON 100% van de materialen en ik moet wel de arbeidsuren betalen. Dit is € 2.100 ex BTW.
    Hoe kan zoiets nou kapot gaan na 2 jaar? Weet iemand of dit normaal is bij kettingaangedreven tfsi's?

  10. #29
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Heb je dit topic al gelezen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #30
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    2100 ex btw aan arbeidsuren?? Staat dat ding een maand daar stof te vangen ofzo? Ik zou nog een second opinion opvragen bij een andere dealer voor werktijden.

  12. #31
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Afgelopen donderdag wilde mijn 1.8TFSI (A3 SB van april 2010, 85000 km) niet goed starten, hij trilde en stotterde, dus ik de ANWB bellen. Die heeft hem uitgelezen en zag missfires in alle 4 de cilinders. Toen de Audi Mobiliteitsgarantie gebeld en die kwamen hem ophalen. Ben net teruggebeld met de mededeling dat de distributiekettingspanner kapot is gegaan waardoor de nokkenassen de cilinderkop en zuigers heeftbeschadigd, deze moeten allemaal vervangen worden. Helaas is hij 3 maanden over de garantie heen en na wat gebeld te hebben vergoed PON 100% van de materialen en ik moet wel de arbeidsuren betalen. Dit is € 2.100 ex BTW.
    Hoe kan zoiets nou kapot gaan na 2 jaar? Weet iemand of dit normaal is bij kettingaangedreven tfsi's?
    Dealer en importeur zijn op de hoogte dat er problemen zijn. Deze worden bij onderhoudsbeurten opgelost. Heb jij een auto die door de dealer is onderhouden ? Dat de auto kapot gaat met 85.000 kilometer is natuurlijk te zot voor worden. Ik zou eens bellen met je rechtsbijstand want een rekening van 2100 euro omdat de motor in de soep loopt die 2 jaar oud is lijkt me niet acceptabel. Vraag eens aan de dealer of ze het woord conformiteitsbeginsel kennen. Dit beginsel zegt dat een product een bepaalde levensverwachting moet hebben. Een motor kan natuurlijk niet met 85000 op zijn. Dit is dus een fabricage fout wat ook al erkend is doordat er bij onderhoudsbeurten onderdelen (preventief) worden vervangen. Helaas bij jou niet gebeurd.

    Veel succes met de afhandeling.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    2100 ex btw aan arbeidsuren?? Staat dat ding een maand daar stof te vangen ofzo? Ik zou nog een second opinion opvragen bij een andere dealer voor werktijden.
    Mhoaw... €2100/€90 (= werkplaats tarief per uur) = 23 manuren arbeid = 3 dagen werk. Lijkt me niet heel onrealistisch om een complete motor uit en in te bouwen.
    Laatst gewijzigd door tom; 24-07-12 om 14:21.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  13. #32
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Belachelijk die tarieven tegenwoordig.

  14. #33
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark77 Bekijk Berichten
    Dealer en importeur zijn op de hoogte dat er problemen zijn. Deze worden bij onderhoudsbeurten opgelost. Heb jij een auto die door de dealer is onderhouden ? Dat de auto kapot gaat met 85.000 kilometer is natuurlijk te zot voor worden. Ik zou eens bellen met je rechtsbijstand want een rekening van 2100 euro omdat de motor in de soep loopt die 2 jaar oud is lijkt me niet acceptabel. Vraag eens aan de dealer of ze het woord conformiteitsbeginsel kennen. Dit beginsel zegt dat een product een bepaalde levensverwachting moet hebben. Een motor kan natuurlijk niet met 85000 op zijn. Dit is dus een fabricage fout wat ook al erkend is doordat er bij onderhoudsbeurten onderdelen (preventief) worden vervangen. Helaas bij jou niet gebeurd.

    Veel succes met de afhandeling.
    Ja hij wordt onderhouden door de dealer, laatste beurt is precies een maand geleden. Ben daarna naar Italie geweest, dus ik heb mazzel dat het daar niet gebeurd is... maar ik vind € 2100 wel veel aan uren. Mijn vertrouwen in de tfsi motoren heeft nu wel een knauw gehad.

  15. #34
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Belachelijk die tarieven tegenwoordig.
    Helemaal mee eens. Maar daar heb je als leaserijder weinig pijn van. Dat is ook de reden dat mijn oudere A4 lekker naar Pedro gaat. A3 is helaas nog net te jong om geen officiele stempels te hebben bij eventuele verkoop.

    Het werkplaats tarief zou ik een stuk acceptabeler vinden als ieder probleem tot in de puntjes word opgelost en als je als koning wordt behandeld. Helaas is beide niet het geval. Daarbij heb je nooit de garantie dat er geen leerling monteur aan jouw auto gaat werken en iets vergeet of een sleutel tussen je motorruimte laat liggen als hij de klep dichtgooit (True story).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Ja hij wordt onderhouden door de dealer, laatste beurt is precies een maand geleden. Ben daarna naar Italie geweest, dus ik heb mazzel dat het daar niet gebeurd is... maar ik vind € 2100 wel veel aan uren. Mijn vertrouwen in de tfsi motoren heeft nu wel een knauw gehad.
    Kijk mijn berekening aan uren hierboven. Is niet onrealistisch. Bij een onderhoudsbeurt een maand geleden had de dealer dat moeten opmerken of jouw minstens moeten informeren dat er een bekend mankement aan jouw auto is. Ik zou zeker je rechtsbijstand inschakelen als je die hebt.
    Laatst gewijzigd door tom; 24-07-12 om 14:21.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  16. #35
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark77 Bekijk Berichten
    Helemaal mee eens. Maar daar heb je als leaserijder weinig pijn van
    Nou daar sla je de plank volledig mis. Ik heb er als leaserijder zelfs meer last van dan jij, ik ben niet in de vrijheid om mijn garage te bepalen. Onderhoud zit gewoon ingecalculeerd in het leasetarief, dus daar schok ik net zo goed voor als jij. Ik heb die keuze dus niet om hem elders onder te brengen en derhalve dat als onderhandeling mee te nemen in mijn leasecontract. Plus dat ik gezeik kan verwachten met leasemaatschappij als zij vinden dat iets niet moet worden gerepareerd en ik wel (ondervindt mijn collega op het moment bij een schade aan zijn stoel). Dat ophemelen van leaserijders die "veilig" zitten begrjip ik echt niet.

  17. #36
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Nou daar sla je de plank volledig mis. Ik heb er als leaserijder zelfs meer last van dan jij, ik ben niet in de vrijheid om mijn garage te bepalen. Onderhoud zit gewoon ingecalculeerd in het leasetarief, dus daar schok ik net zo goed voor als jij. Ik heb die keuze dus niet om hem elders onder te brengen en derhalve dat als onderhandeling mee te nemen in mijn leasecontract. Plus dat ik gezeik kan verwachten met leasemaatschappij als zij vinden dat iets niet moet worden gerepareerd en ik wel (ondervindt mijn collega op het moment bij een schade aan zijn stoel). Dat ophemelen van leaserijders die "veilig" zitten begrjip ik echt niet.
    Als morgen jouw blok springt na 4 jaar looptijd in de lease merk je niks van die 90 euro per uur werkplaats tarief. De leasemaatschappij pakt die rekening op en bedingt daar flinke korting op. Als particulier ga je gewoon moeten betalen. Als leaserijder loop je gewoon minder financieel risico. Als je alles zelf wilt bepalen moet je prive kopen en dan kan je ellende zoals hierboven meemaken.

    Als je helemaal slim en de financiele middelen hebt dan koop je gewoon een auto op s&s automotives. Je hebt dan wel de bijtelling, maar je kan de auto in een snel tempo afschrijven. Je vraagt aan je werkgever of je je huidige leasebedrag bruto kan ontvangen en ik denk dat je dan alle kanten op kan die jij wilt. Maar weer OT.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  18. #37
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Haha, daar een auto op kopen... Dan kan ik het nog eerder op Audiforum doen .... ;-)

  19. #38
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Bekijk Berichten
    Haha, daar een auto op kopen... Dan kan ik het nog eerder op Audiforum doen .... ;-)
    Daarom zei ik ook als je de middelen hebt. En de middelen van audiforum mag niet. Die moeten naar het serverbeheer
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Hondema hebben ze bij jou die nokkenasversteller niet vervangen bij de dealer? of doe jij onderhoud bij andere onderhoudsgarage's
    Audi a3 sportback S line 1.8tfsi JD tuned 225pk 360nm

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Dus hierbij de oproep iedereen die een 1.8tsi/tfsi heeft seat ,vw,skoda,audi gewoon even langs de dealer en je nokkenasversteller kosteloos laten vervangen anders krijg je wat hier boven is gebeurt met hondema.
    Gr.mark
    Audi a3 sportback S line 1.8tfsi JD tuned 225pk 360nm

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •