Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 96

Onderwerp: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

  1. #41

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DickieDick Bekijk Berichten
    Ik had gisterenmiddag de dealer opgebeld vm met de stand van zaken omtrent dat rinkelen onder de motorkap.
    Hij had het een monteur gevraagd en die begon te lachen volgens hem. Wacht maar even vertelde de monteur en is naar de wagen toegelopen.
    Oliepeil bleek te laag volgens hem. Heeft 'm aangevuld en nu s het ratelen weg vertelde de dealer Tja ... dus maandag maar weer een proefrit maken.
    M'n maat had het ook er over dat de oliezeef verstopt zou kunnen zijn en/of de oliepomp defect. Effin, maandag "hoor" ik meer ( liever minder )
    Nu is de vraag van mij natuurlijk ... waarom zat er te weinig olie in..........blok is flink schoongemaakt , dus na de rit moet ik eens ff goed gaan kijken .......

    Ge heurt nog wel,
    Dick

    Als dat getik inderdaad van een te lage oliepeil komt, zou ik er met een grote boog omheen lopen.
    Je weet niet wat voor schade er nog meer aan zit( lagerschalen ,turbo, nokkenas, etc)

  2. #42
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark101 Bekijk Berichten
    Hondema hebben ze bij jou die nokkenasversteller niet vervangen bij de dealer? of doe jij onderhoud bij andere onderhoudsgarage's
    Nee niet dat ik weet, ik heb hem dus nu 2 jaar en 3 maanden en bij +- 25.000/50.000 en 75.000 km heeft hij zn longlifebeurtjes gehad bij de Audidealer Hoogenboom in Rotterdam. Ben dus nu wel benieuwd of ze dat wel of niet zonder het mij te vertellen hebben gedaan

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Hier een stukje uit autobild over de nokkenasversteller
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi a3 sportback S line 1.8tfsi JD tuned 225pk 360nm

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Hier nog wat leesvoer
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi a3 sportback S line 1.8tfsi JD tuned 225pk 360nm

  5. #45
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Mark,

    Heb je deze pagina's ook in Hi-Res ? Hier blijkt dus uit dat de nokkenasverstel actie dus geen 100% garantie biedt.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Ik had ze op vw gti forum gezien anders moet je op die forum even kijken daar zijn ze beter zichtbaar
    Audi a3 sportback S line 1.8tfsi JD tuned 225pk 360nm

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    HTML Code:
    . Helaas is hij 3 maanden over de garantie heen en na wat gebeld te hebben vergoed PON 100% van de materialen en ik moet wel de arbeidsuren betalen.
    100% vergoeding op materiaal is gewoon vergoeding volgens de (nieuwste) coulance regeling.
    Indien de auto particulier eigendom is en jonger dan 3 jaar en minder dan 100.000 km gereden heeft kan de dealer volgens de nieuwste regeling bij Pon het verzoek indienen voor vergoeding van 100% voor arbeidsloon.
    Pon vergoedt dan arbeidsloon tegen garantieuurloon aan dealer en jij als eigenaar betaald helemaal niets.
    Dealer verdient er helemaal niets aan, maar een tevreden klant betaald zich volgens mij op de langere termijn vanzelf terug

    Voorwaarde hiervoor is dat de auto aantoonbaar volgens schema moet zijn onderhouden.

    Dealer is niet verplicht deze regeling aan te vragen.

    Vraag je dealer er gewoon om.

    Als je dealer er niet aan wilt meewerken en hij is de leverende dealer en je bent eerste eigenaar van de auto, wijs hem dan op het conformiteitsbeginsel.

    Gezien leeftijd en KM-stand auto zijn dit kosten welke je niet hoeft te verwachten.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    50
    Posts
    87
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Blijkt dus maar weer dat de nieuwe 2 liter de zelfde problemen heeft met ketting en nokkenasversteller
    Audi a3 sportback S line 1.8tfsi JD tuned 225pk 360nm

  10. #49
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Ton hoe kom jij aan deze interessante informatie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonR Bekijk Berichten
    HTML Code:
    . Helaas is hij 3 maanden over de garantie heen en na wat gebeld te hebben vergoed PON 100% van de materialen en ik moet wel de arbeidsuren betalen.
    100% vergoeding op materiaal is gewoon vergoeding volgens de (nieuwste) coulance regeling.
    Indien de auto particulier eigendom is en jonger dan 3 jaar en minder dan 100.000 km gereden heeft kan de dealer volgens de nieuwste regeling bij Pon het verzoek indienen voor vergoeding van 100% voor arbeidsloon.
    Pon vergoedt dan arbeidsloon tegen garantieuurloon aan dealer en jij als eigenaar betaald helemaal niets.
    Dealer verdient er helemaal niets aan, maar een tevreden klant betaald zich volgens mij op de langere termijn vanzelf terug

    Voorwaarde hiervoor is dat de auto aantoonbaar volgens schema moet zijn onderhouden.

    Dealer is niet verplicht deze regeling aan te vragen.

    Vraag je dealer er gewoon om.

    Als je dealer er niet aan wilt meewerken en hij is de leverende dealer en je bent eerste eigenaar van de auto, wijs hem dan op het conformiteitsbeginsel.

    Gezien leeftijd en KM-stand auto zijn dit kosten welke je niet hoeft te verwachten.

  11. #50
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Goed nieuws, had een brief geschreven naar PON en die heeft me vandaag teruggebeld en ze gaan ook de uren 100% vergoeden!! Was € 2500 inclusief. Wat bleek nou dat de dealer dat moest weten, dus die heeft me gewoon € 2500 in rekening gebracht terwijl ze de uren ook voor 100% tegen garantieuurloon vergoed zouden krijgen van PON. Voel me wel een beetje genaaid door de dealer...
    Ton en anderen superbedankt voor de informatie
    Laatst gewijzigd door Hondema; 13-08-12 om 14:25.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Voel me wel een beetje genaaid door de dealer...
    Gelukkig is het financieel voor jou toch nog goed geregeld zo, jammer alleen dat dealer niet meteen de juiste regeling heeft toegepast.
    Maar zoals ik al eerder aangaf " Dealer is niet verplicht deze regeling aan te vragen"

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    22
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Voor welke motor codes betreft dit nokkenas versteller probleem?
    Graag even de motor codes vermelden anders wordt je niets wijzer van de reacties...sorry.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    63
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    hallo je kan ook een keer Fin25 in je olie toevoegen das teflon eerst olie verversen en filter en dan dit toevoegen bij mij werkt het. het branstofgebruik gaat ook naar beneden.

  15. #54
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    37
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Dit staat in het A3 forum, maar is dit ook van toepassing op (mijn) A4 B8 1.8 TFSI MY2009? Zo ja, misschien eens verplaatsen?
    Audi A3 Limousine / Daytona / Audi Sport S-line Edition / 1.5 CoD TFSI S-tronic / Virtual Cockpit / MMI Touch / ACC (Stop&Go) / Dimmende binnenspiegel met compas

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    63
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    beste nik,
    deze teflon olie gaat in elke motor gewoon even googlen.

  17. #56

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Indien de auto particulier eigendom is en jonger dan 3 jaar en minder dan 100.000 km gereden heeft kan de dealer volgens de nieuwste regeling bij Pon het verzoek indienen voor vergoeding van 100% voor arbeidsloon.
    Mijn 1.8 TFSI heeft 150000 gelopen en is 3 en 1/2 jaar oud.
    Oranje motor lampje is gaan branden. Volgens dealer ketting probleem. Motor loopt wel nog goed, niks vreemds te horen.
    Wie weer op welke coulance regel ik recht heb?
    Bvd voor de info.

  18. #57
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pfpmeijers Bekijk Berichten
    Mijn 1.8 TFSI heeft 150000 gelopen en is 3 en 1/2 jaar oud.
    Oranje motor lampje is gaan branden. Volgens dealer ketting probleem. Motor loopt wel nog goed, niks vreemds te horen.
    Wie weer op welke coulance regel ik recht heb?
    Bvd voor de info.
    Vraag je dealer!
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit

  19. #58
    Adrie de Eerste
    Guest

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    Die van mij(1.8 TFSI 2009) heeft net 97.000 gelopen.
    Staats sinds 3 weken bij de dealer. Kettingspanner kapot, bovenste geleider(tussen de nokkenassen) afgebroken, kleppen van tijd af(tandjes overgeslagen) zuigers geraakt.
    Audi heeft uit Coulance alle onderdelen vergoed(+/- €5500,- schade).
    Uiteraard heel blij om, maar zie het reparatieloon al met lede ogen tegemoet .
    Zal de dealer vragen of ze Audi hierover willen benaderen, Anders ga ik het zelf proberen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
    Laatst gewijzigd door Adrie de Eerste; 13-10-13 om 19:46.

  20. #59
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    arie ik had destijds gewoon een brief aan pon geschreven en toen ben ik binnen een paar dagen gebeld. Pon zou het verder regelen met mijn dealer. Laat je niet naaien door je dealer he!

  21. #60
    Adrie de Eerste
    Guest

    Standaard Re: Problemen distributieketting 1.8 TFSI-motor

    'k ga ze idd maar eens eventjes aanschrijven...
    Vanmorgen het slechte bericht gekregen dat inmiddels een 2e kop is gemonteerd. De eerste had een smeringsprobleem. Nu weer problemen met een kettingspanner.... ZUCHT!
    Het vertrouwen begint een beetje weg te zakken. De kosten van alle onderdelen zijn nu al over die van een gestript blok heen.... Hadden ze gelijk maar een nieuw blok gestuurd. Ik weet nu al dat ik altijd met een beetje wantrouwen de A3 zal starten..
    Morgen begint de 4e week....

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •