Is hij al versprongen of niet? Olieverbruik?
Geef Thomas is een belletje, ze vervangen voor weinig geld de ketting.
http://www.ths-automotive.nl/
Vaak is bij de 1.8 alleen de spanner kapot.
Is hij al versprongen of niet? Olieverbruik?
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Tandwiel versleten? Dat heb ik nog nooit gezien. Heb je ook foto's daarvan?
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik zie er niets aan, maar de motor is al uitgebouwd? Onduidelijk verhaal.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Klopt. Ik heb het aan een garage overgelaten. Ik weet niet of het me veel gaat kosten. Ze gaan kijken voor mij! Ik heb er zelf totaal geen verstand van helaas. Ik kijk wel alvast rond voor een andere motor om te plaatsen.
Als er hier trouwens mensen zijn die weten waar ik goedkoop aan een nieuwe motor kan komen of misschien gebruikte. Dan is dat ook zeker welkom.
Meetje vreemd verhaal van die garage!
http://autopartsveghel.nl/
http://www.apautos.nl/
http://rhenoy.nl/nl
http://www.dejong-autoonderdelen.nl/...el/motor/audi/
http://www.vasautodemontage.nl/motoren
Motor met nieuwe zuigers en distributie en kop, verder kaal kost 2500,-
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Beste forumleden,
Om te beginnen wil ik iedereen bedanken die mij advies heeft gegeven. Met jullie hulp ben ik uiteindelijk bij Audiparts (CD) in Veghel terecht gekomen en die hebben voor een goede prijs mijn motor gereviseerd. Zij hebben gratis een diagnose gedaan en uiteindelijk aangegeven voor welke prijs ze dit kunnen repareren. Dat was een schappelijke prijs.
Vandaag heb ik de auto opgehaald en voor het eerst mee gereden. Hij doet het weer en klinkt allemaal wel goed!
Ook Pedro van Hartog tuning wil ik bedanken. Hij heeft me ook geïnformeerd, maar helaas was zijn motor al verkocht. Uiteindelijk heb ik het via Audiparts geregeld met 1 jaar garantie en gelijk ook maar de zuigers vervangen door hun eigen zuigers. Dus komende paar jaar zeker geen olieverbruik!
Hoi allemaal,
Ik heb ook hetzelfde probleem met mn A5 TFSI 1.8 uit 2008 en 200k op de teller. Mijn distributieketting naar de knoppen, zuigrs, kleppen en de hele mik mak. Nu heb ik de auto niet bij de Audi dealer gebracht waar deze wel altijd netjes zn onderhoudsbeurt krijgt, maar naar een garagehouder omdat ik de bui al zag hangen met de hoge uurloon. Toen wist ik nog niet wat er aan de hand was.
Maar nu ik lees dat het probleem bekend is en dat er een coulance regeling bestaat, vraag ik me af of ik enigzins een beroep kan doen op de coulance regeling aangezien er al 200k op de teller staat. zou em nog altijd op kunnen laten halen, heb een mobilitietsgarantie.
Zo niet, iemand ook tips waar ik aan een motor kan komen?
alvast bedankt!
Bo
Wij bouwen een motor in met nieuwe zuigers, distributie en koprevisie voor 3900,- all-in, 3 dagen later weer klaar.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik zou in eerste instantie AudiParts Veghel en Hartog Tuning (pedro sr.) en benaderen. Mocht je er niet uitkomen kun je altijd verder zoeken. Ik zou wel eerst mijn eigen motor even laten nakijken door een van deze twee en daarna pas eventueel een andere motor zoeken. Dat kan je veel minder geld kosten...
Verder wat betreft de coulance regeling heb ik telefonisch bij de dealer geïnformeerd. Er is mij verteld dat mijn bouwjaar (2007) en het aantal km (200.000) te veel waren om in aanmerking te komen. Maar ik raad je aan om de dealer te benaderen.
Succes
Ik zou zeker een poging wagen bij je dealer en (mogelijk samen) richting Pon. Gezien het hoge aantal km's en de leeftijd zal het geen volledige garantie meer zijn maar misschien doen ze een tegemoetkoming in materialen of montage. Gezien de aard van de onderdelen zou je redelijkerwijs mogen verwachten dat deze een motorleven lang meegaan, en niet dat je door een kettingbreuk of kapotte nokkenasversteller een nieuw motorblok moet laten plaatsen.
Pon is echter zeer asociaal in het hanteren van de Nederlandse wet op het gebied van garantie, en de enige remedie daartegen is een gang naar de rechtbank. Dat weten ze en daar maken ze misbruik van.