Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

  1. #21
    DannyWk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Ik had vorige maand hetzelfde probleem met mijn Sportback: bij oneffenheden en sommige drempels klonk er een gedempt klapperend geluid van linksachter. Nadat ik het opmerkte begon ik me eraan te ergeren dus maar even bij de dealer langs geweest. Mijn vermoeden was ook een versleten draagarmrubber o.i.d. De monteur hoorde het toen gelukkig ook meteen en heeft hem daarna op de brug gehad. Ondanks dat hij op de hoogte was van alle hierboven beschreven mogelijke oorzaken kon hij er geen vinden. Toen besloten om te zien hoe het zich verder ontwikkelt in de hoop dat de oorzaak dan duidelijk wordt.

    Maar, sindsdien heb ik het geluid nog niet weer gehoord. Mijn conclusie in mijn geval is dat het ontspannen van de gehele ophanging wonderen heeft gedaan. Een simpele mogelijke oplossing die hopelijk meer mensen kan helpen!
    Laatst gewijzigd door DannyWk; 25-01-18 om 11:45.
    Audi A4 2.0 TFSI quattro S-tronic Pro Line S 2013

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    46
    Posts
    242
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Als er nergens iets te zien is en het geluid komt van voor, kunnen het je veerpootlagers zijn. Wij hebben er ook last van en dit is eigenlijk alles wat overblijft...

  3. #23

    Standaard Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berend veldman Bekijk Berichten
    Ik heb ook te maken gehad met klapperend geluid achter.
    Na veel zoeken bleken het de plastic kappen te zijn aan achteras. Eerst met tyraps vast gezet. Geen resultaat.
    Toen kappen verwijdert, alles schoongemaakt en met goede kit weer gemonteerd.
    Resultaat: geluid verdwenen.

    is al een ouder issue toch maar even reageren daar ik hetzelfde probleem heb en de garage er maar niet achter schijnt te komen.
    Kan je aangeven wat je bedoelt met 'plastic kappen' aan achteras?
    misschien een gekke vraag maar waar bevinden deze plastic kappen zich precies. ik heb een audi A3 SP 2.0 TFSI
    Bedankt vast voor de eventuele reactie.

  4. #24
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PauloNunes Bekijk Berichten
    is al een ouder issue
    Keeping it alive ...

    Ik heb ook een klapperend geluid gehad. Bleek de uiteinde van een achterveer te zijn, uiteinde was afgebroken en bleef achter in de draagarm.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #25

    Standaard Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Bedankt voor de reactie, zal hem eens op de brug zetten.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    73
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Thumbs up Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Hi Audi fans,

    Afgelopen winter begon een rammelend geluid vanonder mijn Audi A5 Sportback. Na een aantal maanden begon het toch heel irritant te worden en heb ik hem naar de garage gebracht. Garage MCcars uit Lommel had het snel gevonden. 1 versleten rubber van de stabilisatiestang, rechtsachter. Beide laten vervangen en het rammelen is verdwenen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •