Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

  1. #1
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Beste Leden,

    Mijn naam is patrick hagen en ben sinds kort lid van deze forum en in het bezit van een A3 2.0 fsi bj 2004
    Ik vind dit tot nu toe een hele goede forum waarvan ik zie dat veel problemen worden opgelost en ervaringen worden uitgedeeld.

    Mijn auto geeft een gedempte klapperend geluid tijdens het rijden over onevenheden of een drempel pakken.
    Ik dacht in de eerste instantie dat het mijn draagarmrubbers waren maar tijdens onderzoek van de audidealer bleek dit niet zo te zijn.
    Persoonlijk konden zij het probleem niet vinden/ oplossen
    Zelf denk ik echter dat de stabilisatorstang rubbers zijn of tesamen met de koppelstangen waar ook rubbers in verwerkt zijn.

    Ik heb mezelf helemaal gek gezocht voor een technische tekening waarop je een overzicht krijgt hoe en waar alles staat maar helaas zonder resultaat

    Is er iemand die me hiermee kan helpen / advies geven. Tevens wil ik graag weten hoe je achter de veerpoot diameter kan komen zonder het fysiek te hoeven meten.

    Alvast bedankt!

  2. #2
    The Wale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    3.169
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Voor het klapperend geluid zou ik je beschermkappen van de remleidingen achteraan eens laten nakijken.

    Veerpootdiameter is 50mm of 55mm, kan je gemakkelijk meten als je je stuur volledig afdraait.
    Audi A3 8P | 1.9 Tdi BLS | Hartog Tuned | Kw Street Comfort Coilover | MTM Bimoto

    VCDS 14.10.1 Sint-Truiden

  3. #3
    nielsdf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Dit klinkt idd als een paar stabi rubbers, zou natuurlijk kunnen zijn dat ze voor en achter versleten zijn. Wat is de kilometerstand van je auto?

  4. #4
    arniearnaud's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    148
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Dit heb ik ook bij mijn A3 tdi quattro aan de achterzijde, aanstaande donderdag bij de dealer een check en zal ik jullie mededelen wat er aan de hand is.
    Eerder heb ik hetzelfde beleeft bij een Golf 4, 2 garages konden het niet vinden, de dealer na veel moeite ook niet, schokdempers vervangen, toen was het voorelkaar en reed de auto ook weer enorm strak. Wachten af..

  5. #5
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Question re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Het klapperend geluid komt alleen aan de voorkant voor. Ben zo wie zo van plan om de standaard veren te vervangen voor een goede schroefset.
    Momenteel staat er 150d km op de teller. Verder heb ik 19 inch velgen eronder .

    Thanks mannen.
    Ik hou jullie op de hoogte . Ik hoop dat het alleen de rubber zijn......

    technische tekening anyone? ( van het onderstel)
    Laatst gewijzigd door quest32; 28-08-12 om 23:01. Reden: stukje vergeten ervij te zetten


  6. #6
    nielsdf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    159
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Op welke snelheid hoor je het geluid? Als je met 19" rijdt icm een normaal onderstel het zo zijn dat je wielen als het ware gaan stuiteren als je wat harder over korte oneffenheden gaat

  7. #7
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Het geluid hoor ik al als ik langzaam rij. Op de snelweg of " gladde" wegen hoor je dit niet..

  8. Ad
  9. #8
    Diavolo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    157
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Dit klinkt bekend, ik heb hier ook last van. Heb bij mn grote beurt laatst bij Hartog er ook naar laten kijken, die konden geen versleten rubber oid vinden. Ben benieuwd wat het resultaat van jou speurtocht is, en natuurlijk de kosten ervan. Ik vind het een beetje irritant maar het moet geen klauwen met geld kosten natuurlijk.
    Audi TT RS 8J 2009 || 2.5 TFSI 460pk & 608 Nm || Pro line, Full Options, Manual
    Audi TT 8J 2008 || 2.0 TFSI Hartog Tuned ~250 pk&400Nm || Pro line, S-Line
    Audi A3 8P 2004 || 2.0 TDI 140 pk || Ambition, S-Line

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quest32 Bekijk Berichten
    Mijn auto geeft een gedempte klapperend geluid tijdens het rijden over onevenheden of een drempel pakken.
    ...
    maar tijdens onderzoek van de audidealer bleek dit niet zo te zijn.
    Persoonlijk konden zij het probleem niet vinden/ oplossen
    Onderzoek door Audi dealer kost klauwen met geld en komt volgens mij vaak weinig uit als ik zo eens lees in sommige draadjes.. maar alle plastic kappen nog vast misschien ergens een moertje los geschoten waardoor het klappert bij oneffenheden of drempels? succes!

  11. #10
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Heb vandaag de rubbers besteld en ga daarna even testen. Is het probleem daarna niet verhoplen dan zijn het waarschijnlijk de koppelstangen, deze zijn verkrijgbaar voor 16 euries de stuk

  12. #11
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    geen lekke schokdemper? Had ik vorige maand en was moeilijk te vinden? Ook de koppelstang is toen vervangen.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  13. #12
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    oei....daar geeneens aan gedacht.
    Dat is idd ook een goede.
    ach....na de rubbers te hebben vervangen is dat toch de volgende stap omdat ik het verlagen wil

  14. #13
    arniearnaud's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    148
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Bij mij is er een veer gebroken. Gevolg 1: klapperen en niet stabiel door bochten. Gevolg 2: niet door de APK. Gevolg 3: Veren bestellen, niet in Nederland verkrijgbaar, levertijd Duitsland onbekend. Gevolg 4, afwachten en voorbereiden op factuur..

  15. #14

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Ik heb dit ook met mijn sportback uit 2008.
    En hoor dit eigenlijk alleen als ik (tot 20km/u) door een straat rij met kinderkopjes.
    Nog niet kunnen vinden waar het aan ligt, misschien toch ruimte op een rubber ergens maar een lekke demper is het volgens mij niet.

  16. #15
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Bochten werk is totaal geen probleem , ligt als een blok op de weg.
    Ik hoop echt gewoon de rubbers , heb net al 2135 euries achter gelaten bij de dealer waar ik achteraf zo'n spijt van heb .
    Had voor het geld betere aftermarket spul kunnen plaatsen.
    Voor dit bedrag is de pomp van mijn airco vervangen , nieuwe schijf rem voor en blokjes rondom, en een grote beurt.......kortom, ripdeal oftoewel rib uit me lijf

  17. #16

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Echte technische tekening heb ik ook nog niet gezien, maar op http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A3/ kun je wel aardig wat vinden... Laat even weten als je 't opgelost krijgt.

  18. #17
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Ik had nagenoeg hetzelfde issue, alleen dan links achter!
    Vervangen van de schokbreker bleek het probleem te verhelpen.

    http://www.audiforum.nl/forum/8p-200...ml#post1239586

  19. #18
    quest32's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    52
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Mensen,

    wil iedereen toch even bedanken voor alle positieve en informatieve reacties tot nu toe.
    Zonder deze forum was ik waarschijnlijk niet veel verder gekomen maar wel veel lichter in mijn portemenee.
    Natuurlijk hou ik jullie op hoogte van de situatie en kan ik hopelijk met goede feedback komen waar een ander ook iets aan heeft.
    Anyways, THANKS!

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Post re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quest32 Bekijk Berichten
    Mensen,

    wil iedereen toch even bedanken voor alle positieve en informatieve reacties tot nu toe.
    Zonder deze forum was ik waarschijnlijk niet veel verder gekomen maar wel veel lichter in mijn portemenee.
    Natuurlijk hou ik jullie op hoogte van de situatie en kan ik hopelijk met goede feedback komen waar een ander ook iets aan heeft.
    Anyways, THANKS!

    Wat was nu de oplossing? ik kamp met hetzelfde probleem tot een km of 30 best harde klappen soms. Motor steunen zien eruit als nieuw. En op het eerste gezicht ook niets te zien aan de schokbrekers of ophanging. Op de snelweg nergens last van. Bij een andere topic gelezen dat het een lekkende schokbreker was. Hoe kom ik daar op een makkelijke manier achter? auto houd zich meer dan goed op de duitse autobaan (270km/h)..

    groet

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    60
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Klapperend geluid tijdens rijden over oneffenheden

    Ik heb ook te maken gehad met klapperend geluid achter.
    Na veel zoeken bleken het de plastic kappen te zijn aan achteras. Eerst met tyraps vast gezet. Geen resultaat.
    Toen kappen verwijdert, alles schoongemaakt en met goede kit weer gemonteerd.
    Resultaat: geluid verdwenen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •