Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

  1. #1
    nsu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    76
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Angry 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Wij hebben een probleem met onze Audi nieuw gekocht in maart 2011 Jaar zonder problemen gereden

    1e Paasdag 2012 auto starte niet meer. Audi hulp gebeld monteur bij geweest auto moest op trailer naar garage paar dagen daar gestaan probleem zou uit bedrading komen draad gelegd vanaf de tank naar ???

    Juni 2012 Waren in Luxemburg zelfde probleem ging in noodloop en kon nog 100 meter rijden even wachten weer 100 meter Audi hulp gebeld en ja weer op de oplegger naar garage ook daar paar dagen gestaan nieuw steuergerat geplaatst onderweg naar huis hield de auto weer een keer in maar we konden toch thuis komen Daar de auto naar onze eigen garage gebracht computer uitgelezen en ja hoor weer diverse fouten en er werd een regelmoduul besteld

    30 Augustus 2012 Weer dezelfde problemen noodloop en daar konden we dan weer 100 meter mee rijden Audi hulp gebeld en garage Hoogenboom heeft de kabelboom vanaf de tank vervangen want volgens hun was er een draad extra gelegd en overbrugd, wat niet hoorde nu maar weer afwachten of hij zo blijft rijden

    Ieder keer als hij in de fout gaat staan er diverse foutmeldingen in de computer

    Zijn ook bang dat het een keer op de grote weg gaat gebeuren met of zonder de caravan achter de auto, en zie dan maar snel aan de kant te komen
    Nu hadden we iedere keer het geluk dat we gelijk een parkeerplaats op konden rijden

    Komt deze klacht wel eens meer voor ? vertrouwen deze Audi niet meer kost ons al 4 vakantiedagen en een paasdag naar de .........Auto heeft net 21000 gelopen
    Laatst gewijzigd door nsu; 08-09-12 om 18:57.
    A3 Sportback Ambiente 1,4 TFSI S tronic 7 Phantomzwart tot 7-4-2015
    A3 Limousine Ambition Misano rood Stronic 1,4 COD
    A3 Sportback 40 TfsiE Mythoszwart

  2. #2
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    De 1.4 TFSI is zeker niet foutloos, gebruik de zoekfunctie maar eens. Jouw klacht komt me niet bekend voor, problemen met ratelende kettingen, turbo's en olieverbruik wel. De mijne is tot op heden een goede gebleken (ook met 1.4TFSI en DSG), maar nog slechts 50000km gelopen.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  3. #3

    Standaard Re: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Noodloop heeft vaak te maken met overbelasting of motormanagement die niet goed werkt, overbelasting het doortrappen bij koude motor of wellicht door het gebruiken van een caravan. ik rij zelf exact dezelfde configuratie en nog nooit problemen gehad, model 2011 50.000 per jaar.
    Zelf zou ik nooit een caravan achter deze motor hangen, reden kleine motor die door een turbo extra boost krijgt. als ik een caravan trekker zoek, zou ik gaan voor een 1.8 of hoger. Maar that's my choice!

    Motormanagement, kan echt van alles zijn van sensoren tot alles wat in een motor zit. als het motormanagement afwijkingen ontdekt kan deze kiezen om in noodloop te gaan.

    wat zou ik doen: Naar Audi rijden, case neerleggen en pas ophalen wanneer ze een volledig onderzoek hebben uitgevoerd. met daarbij bepaalde garantie als het na controlle opnieuw gebeurt. je kan ook een andere dealer proberen werkt ook wel eens, de ene dealer is de andere dealer niet.

    succes.
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-Tronic Pro Line S Lavagrijs

  4. #4
    nsu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    76
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Het is steeds voorgekomen bij warme motor en zonder de caravan gelukkig, en onze caravan weegt nog geen 700 kilo beladen dus niet te zwaar voor 1.4
    Vandaag gaat de auto weer naar de dealer om te controleren op fouten, dus maar weer afwachten
    Hebben inmiddels wel een email aan Audi Duitsland, Pon en Dealer Ames gestuurd ben benieuwd naar reactie,s
    A3 Sportback Ambiente 1,4 TFSI S tronic 7 Phantomzwart tot 7-4-2015
    A3 Limousine Ambition Misano rood Stronic 1,4 COD
    A3 Sportback 40 TfsiE Mythoszwart

  5. #5

    Standaard Re: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Ik zie al een paar goede acties, PON en Audi Duitsland.
    tip zorg voor een dossier opbouw, succes.
    Audi A3 SB 1.4 TFSI S-Tronic Pro Line S Lavagrijs


  6. #6
    nsu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    76
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Dank je dinsdag Audi bij de dealer geweest geen fouten geconstateerd nog even wachten op reactie van Pon en Audi Duitsland
    A3 Sportback Ambiente 1,4 TFSI S tronic 7 Phantomzwart tot 7-4-2015
    A3 Limousine Ambition Misano rood Stronic 1,4 COD
    A3 Sportback 40 TfsiE Mythoszwart

  7. #7
    nsu's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    76
    Posts
    132
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Gisteren telefoontje gehad van Pon auto zonder fouten bij het uitlezen kunnen ze op dat moment niets mee, is te begrijpen
    Kwamen me wel tegoed met garantie verlenging had zelf al voor €99,= een jaar er bij gekocht Pon doet er nog 1 jaar extra bij dus nu 4 jaar garantie
    En nu maar duimen dat de auto niet meer uitvalt want dan ga ik toch een andere oplossing zoeken.
    A3 Sportback Ambiente 1,4 TFSI S tronic 7 Phantomzwart tot 7-4-2015
    A3 Limousine Ambition Misano rood Stronic 1,4 COD
    A3 Sportback 40 TfsiE Mythoszwart

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 1,4 tfsi DSG regelmatig in noodloop

    Mooi en nu maar hopen dat de KLACHT niet meer voor komt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •