Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

  1. #1
    100_CoupeS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Angry Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Herkent iemand dit probleem?

    Mijn rechter stadslicht gaat uit vanaf een kwartvolle tank diesel. Lijkt toeval, maar dit gebeurt het laatste half jaar telkens bij een kwarttank diesel en minder. Is de tank voller, dan doet alles het perfect. Soms gaat hij tijdens het rijden opeens weer aan en later weer uit.

    Ik ben er al een paar keer mee naar de dealer geweest, maar die kon niets vinden en uiteraard deed hij het dan weer wel. Als je geen tijd hebt om lang de dealer te rijden of als je na je werk naar huis rijdt en de dealer gesloten is of de monteurs reeds aan de aardappelen zitten stopt hij er dan weer mee.

    Ik heb xenon af fabriek en verder is er aan de auto ook niets achteraf veranderd behalve de audi bluetooth dan voor mijn mobieltje.
    Probleem doet zich echter pas een half jaar na installatie voor.

    Het gekke is dat dit probleem zich alleen voordoet als de tank tot een kwart is leeggereden. Even tanken en het probleem is weer opgelost, maar dat kan toch niet de definitieve oplossing zijn, dacht ik zo.

    Het gaat om een A3 Sportback Ambition 1,9 TDI uit 2006.

    Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar deze keer krijg ik er ook een bonkend geluid aan de rechter kant bij cadeau. Klinkt alsof er iets in het dasbordkastje los ligt, maar als ik die leeg haal blijft het, ook als ik stil sta.

    Lampje is al doorgemeten, maar die is goed.

    Ik kan absoluut niet tegen rammeltjes en problemen in mijn auto, dus je kan je wel voorstellen dat ik hier stilaan gek van wordt, zeker omdat ze bij de Audi garage niets kunnen vinden.

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 100_CoupeS Bekijk Berichten
    ....
    Mijn rechter stadslicht gaat uit vanaf een kwartvolle tank diesel. Lijkt toeval, maar dit gebeurt het laatste half jaar telkens bij een kwarttank diesel en minder.
    Is dit niet een spaarfunctie van Audi zodat je met die kwarttank verder kunt komen?
    Minder verlichting-->minder stroom nodig-->dynamo draait minder belast-->motor zuiniger-->een paar meter verder met je kwart volle tank.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3
    100_CoupeS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    45
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Dus dat bedoelen ze met Ultra (op de Le Mans auto's). Dan ga ik maar snel zoeken naar het knopje om dit uit te zetten

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Unhappy Re: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Hey,

    Ik heb reeds een A3 SB S-Line aangekocht van 2006 deze heeft net het zelfde probleem dat mijn rechter koplamp steeds uitvalt bij kwart tank.
    Is hier reeds al een oplossing voor gevonden heb dit al via Vag-Com om te schakelen maar helaas nog geen positief resultaat

    Mvg.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Bizar verhaal.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    35
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Ze vermelden hierboven dat dit een spaarfunctie is maar als de wijzer net voorbij de streep van kwart leeg komt werkt deze wel terug normaal.
    Als dit een spaarfunctie is zou hij moeten uitblijven tot opnieuw getankt te hebben en niet enkel voor een paar km.
    Iemand hier nog ervaring mee of een oplossing voor dit probleem.
    Normaal zou mij dit niet storen maar in combinatie met mijn US pinkers is dit niet echt een zicht als ik ergens aankom

  7. #7
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp rechts telkens kapot bij nog een kwart tank diesel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daemszzz1989 Bekijk Berichten
    ....Als dit een spaarfunctie is zou hij moeten uitblijven tot opnieuw getankt te hebben en niet enkel voor een paar km....
    Jij gaat er dus serieus op in ?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •