Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 95

Onderwerp: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

  1. #21
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Bij mij zit hij origineel onder de bestuurdersstoel
    Dat zou goed kunnen hoor

  2. #22
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    vandaag de nieuwe microfoon aangesloten. Helaas geen oplossing voor het probleem. Het blijft vreemd. Tijd om toch RNS-E er weer even uit te halen en de kabels te dubbelchecken.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  3. #23
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    @peewie, klopt, maar dit is om de kabel goed weg te trekken. Zie de bijlage in mijn openingspost. origineel ligt hij onder de stoel, maar dan moet je wat vloerbedekking wegknippen. Maar hij past, met goed passen en meten, gewoon achter het rns-e . Veel beter weggewerkt dus .
    het is maar wat je veel beter weggewerkt noemt
    je RNS-E zal daar heel blij mee zijn met die module erachter, dan kan hij zijn warmte helemaal niet meer kwijt

    ik weet niet wat er allemaal gedaan is, maar heb er afgelopen Zaterdag nog een ingebouwd in een A3, zonder problemen

  4. #24
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    rns-e heeft daar geen last van (wordt zeer veel zo ingebouwd), hij zit onder de rns-e, niet echt er achter.

    zie eerste post wat we gedaan hebben, en gebruikt hebben... lijkt mij allemaal in orde, maar een frisse blik is welkom .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    het is maar wat je veel beter weggewerkt noemt
    je RNS-E zal daar heel blij mee zijn met die module erachter, dan kan hij zijn warmte helemaal niet meer kwijt

    ik weet niet wat er allemaal gedaan is, maar heb er afgelopen Zaterdag nog een ingebouwd in een A3, zonder problemen
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  5. #25

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Ik zit nog aan een paar dingetjes te denken:

    1. Je bluetooth antenne werkt niet naar behoren, al spreekt dat zich wel tegen aangezien je de telefoonmodule wel op je telefoon kan vinden
    2. Misschien testen met een andere telefoon? (al denk ik dat je dat vast wel gedaan hebt)
    3. De combinatie met oude versie RNS-e (geen PU) en nieuwe versie (8P1 code) bluetooth gaat niet samen. Dat kun je testen door een oudere bluetooth module (8P0) erop te zetten. Mijn bluetooth module ligt los onder mijn stoel dus die kan je zo even testen als je wilt (omgeving Amersfoort)

    Punt 3 lijkt mij nu de meest voor de hand liggende.

    De codering lijkt me het punt niet aan het verhaal van A4FSI te horen.

    Edit: heb je toevallig foutcodes in de telefoonmodule, navi/radio en/of canbus gateway?
    Laatst gewijzigd door Ricky0; 22-11-13 om 10:23.


  6. #26
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Bluetooth antenne doet zijn werk goed @Ricky0 en BT-module 8P1 en een oude RNS-E gaat ook prima samen hoor
    We gaan er a.s. zondag met een frisse blik naar kijken. Alles wordt gecheckt Ik heb een aantal keer BT-module ingebouwd en dit probleem is echt de eerste keer.

    Dus to be continued

  7. #27
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    rns-e heeft daar geen last van (wordt zeer veel zo ingebouwd), hij zit onder de rns-e, niet echt er achter.

    zie eerste post wat we gedaan hebben, en gebruikt hebben... lijkt mij allemaal in orde, maar een frisse blik is welkom .
    ik hang ze altijd achter het dashboardkastje, daar hangt hij vele malen beter

    hoe staat de tijd ingesteld, dat je kan verbinden nadat het contact is ingeschakeld

  8. Ad
  9. #28
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi drivertje Bekijk Berichten
    ik hang ze altijd achter het dashboardkastje, daar hangt hij vele malen beter

    hoe staat de tijd ingesteld, dat je kan verbinden nadat het contact is ingeschakeld
    waar is er ruimte achter het dashkastje? hadden we ook gekeken. heb je daar een foto van?

    die verbindigstijd staat op unlimited geloof ik, maar hij vraagt gewoon nooit om de pincode helaas. (BT logo is ook niet zichtbaar op rns-e scherm.)
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  10. #29
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    waar is er ruimte achter het dashkastje? hadden we ook gekeken. heb je daar een foto van?

    die verbindigstijd staat op unlimited geloof ik, maar hij vraagt gewoon nooit om de pincode helaas. (BT logo is ook niet zichtbaar op rns-e scherm.)
    ik heb daar geen foto van
    en waarom hebben jullie daar ook zitten kijken, als hij ze al vaker in heeft gebouwd dan had hij dat niet hoeven kijken dan ???
    maar A4FSI weet toch alles beter, dus ik bemoei me daar niet mee

    dat het BT logo niet zichtbaar is, dat is heel normaal zolang er geen telefoon gekoppeld is (had A4FSI ook moeten weten)
    ik begin nu toch te twijfelen, maar ik mag aannemen dat er wel geprobeerd is de telefoon te laten koppelen (en evt ook met een andere telefoon)

  11. #30
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Daar zeg je wat. Bemoeizucht is gevaarlijk

    http://www.audiforum.nl/forum/showthread.php?p=1500206

    ps. ik ga geen woorden meer aan je vuil maken

  12. #31
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Daar zeg je wat. Bemoeizucht is gevaarlijk

    http://www.audiforum.nl/forum/showthread.php?p=1500206

    ps. ik ga geen woorden meer aan je vuil maken
    wat leuk, heb je nog even zitten google om je kennis uit te breiden

  13. #32
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Zullen we het gezellig houden . Het is maar een telefoonmodule...

    Hebben we niet gekeken omdat ik zei dat hij achter rnse moest .

    Had gehoopt op feedback / hulp. Geen wedstrijd wie het beter kan haha.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  14. #33
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    dat kunnen we wel proberen, hoewel dat soms lastig is met onze allesweter in de buurt

    hulp kan je krijgen, maar dan graag ook feedback op vragen wat er wel en niet geprobeerd/gedaan is graag

  15. #34
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    gedaan en gebruikt is wat ik in mijn openings post beschreven heb. Vandaag gaan we alles even dubbelchecken, hopelijk krijgen we de iphone verbonden
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  16. #35

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    gedaan en gebruikt is wat ik in mijn openings post beschreven heb. Vandaag gaan we alles even dubbelchecken, hopelijk krijgen we de iphone verbonden
    Ben benieuwd of het gelukt is, en wat uiteindelijk nou het probleem was. Probeer ook een andere telefoon te testen.

  17. #36
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Geen domme vraag maar zonder die vink kun je 77 niet coderen. De module is dan helemaal niet zichtbaar.
    hier gewoon eerst de BT module gecodeerd, voordat hij in de can gateway aangezet was hoor
    Laatst gewijzigd door Audi drivertje; 24-11-13 om 14:45.

  18. #37
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    @water-escape, is net naar huis. Ik laat de eer aan hem over

  19. #38
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    haha, de eer ligt bij jou hoor @A4FSI.

    zoals we, nee, @A4FSI, al dacht. 1 kabeltje verkeerd aangesloten en 1 codering fout staan. niks spannends dus .
    net heerlijk bellend naar huis gereden.

    wederom thx @A4FSI
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  20. #39
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Graag gedaan. Geniet er van

  21. #40
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door water-escape Bekijk Berichten
    haha, de eer ligt bij jou hoor @A4FSI.

    zoals we, nee, @A4FSI, al dacht. 1 kabeltje verkeerd aangesloten en 1 codering fout staan. niks spannends dus .
    net heerlijk bellend naar huis gereden.

    wederom thx @A4FSI
    gelukkig dat alles nu werkt, kan je eindelijk gaan genieten van je module

    dat kabeltje verkeerd aangesloten, dat snap ik niet helemaal
    het is een plug en play kabel die er gebruikt is, die je zo tussen je quad-lock zet

    heb je nu ook SDS werkend op je gehele RNS-E

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •