Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Beste mede hobbyisten,

    Ik heb sinds een maand een Audi a3 3drs uit 2011, daar zit een handbediende binnenspiegel in.

    Ik zou hier graag een automatisch dimmende binnenspiegel inbouwen maar ik twijfel een beetje watvoor type spiegel ik het beste kan bestellen ivm spiegelvoetje op de voorruit.
    Ik heb eens ergens gelezen dat ik hiervoor het beste de automatisch dimmende binnenspiegel van het modeljaar 2004 kan bestellen maar dat weet ik nu niet zeker meer.

    De dealer vertelde mij dat de binnenspiegel van 2004 en 2011 verschillend zijn....

    Heeft iemand hier ervaring mee?

    Alvast bedankt.

  2. #2
    A4FSI
    Guest

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Maak even een foto van je huidige spiegel. Je hebt namelijk een kleine voet spiegel zonder regensensor in de voet en eentje met. De voet is dan dikker.

  3. #3
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimAudiA3 Bekijk Berichten
    ...De dealer vertelde mij dat de binnenspiegel van 2004 en 2011 verschillend zijn....
    Dealer blablabla, het is eigenlijk heel simpel:
    - spiegel 2003-2004 kleine spiegelvoet, geen regensensor mogelijkheid, past direct op je huidige 2011 voorruit. Je hebt dan geen sensor mogelijkheid maar dat wil je blijkbaar ook niet.
    - spiegel 2005-2012 grote spiegelvoet, sensor mogelijkheid. Pas niet op je huidige ruit dus moet je een nieuwe ruit laten inzetten.

    Eerstgenoemde spiegels zijn zeer schaars trouwens.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee.
    Mijn audi betreft idd een kleine spiegelvoetje, en regensensor maakt me niet zoveel uit, het gaat me om de dimmende spiegel zelf.
    Ik ga opzoek naar een binnenspiegel van 2004.
    Bedankt!

    Groetjes jimmy

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Hallo,

    Ik heb sinds vandaag mijn automatisch dimmende binnenspiegel binnen.
    Nu zit er een 6 polige stekker aan, dealer heeft mij ook netjes de stekker geleverd die er op kan, dus wil daarvoor zelf een kabelboompje gaan maken.

    Kan iemand mij zeggen welke draden waar voor dienen?

    De spiegel is van bouwjaar 2004 en heeft dus een 6 polige stekker.

    Pos. 1 Wit
    Pos. 2 Zwart
    Pos. 3 Grijs
    Pos. 4 Geel
    Pos. 5 Bruin
    Pos. 6 Groen

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Groetjes Jimmy


  6. #6
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimAudiA3 Bekijk Berichten
    ...Kan iemand mij zeggen welke draden waar voor dienen?

    Pos. 1 Wit
    Pos. 2 Zwart
    1 = + en
    2 = -
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Beste QuattroA3,

    Wederom bedankt voor je hulp, vandaag kabelboompje gemaakt, binnenspiegel aangesloten op een geschakelde voeding en werkt perfect!

  8. Ad
  9. #8
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimAudiA3 Bekijk Berichten
    Beste QuattroA3,

    Wederom bedankt voor je hulp, vandaag kabelboompje gemaakt, binnenspiegel aangesloten op een geschakelde voeding en werkt perfect!
    Mooi zo. Heb je vanuit de zekeringenkast stroom afgetapt?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Klopt! volgens handleiding had de binnenspiegel op zekering 4 erbij gemoeten, maar omdat ik er niet zo van ben om in de originele bedrading te gaan knippen/solderen heb ik besloten om voor de binnenspiegel een vrije locatie te gebruiken in de zekeringkast. Dit is zekering 6 geworden (oorspronkelijk voor Koplampen met automatische aansturing rijverlichting) , Deze locatie in de zekeringkast wordt via dezelfde voedingskabel gevoed als zekering 4, alleen nu dus een aparte zekering voor de binnenspiegel in de zekeringkast.

  11. #10
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimAudiA3 Bekijk Berichten
    ... maar omdat ik er niet zo van ben om in de originele bedrading te gaan knippen/solderen heb ik besloten om voor de binnenspiegel een vrije locatie te gebruiken in de zekeringkast...
    Heel goed, ik ben trots op je!
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Haha dank je wel! Nu nog een laatste vraag, merk nu dat als de binnenverlichting aan staat de spiegel helemaal wegdimt, welk draad moet ik dan gebruiken van de spiegel om bij de binnenverlichting te zetten?

  13. #12
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimAudiA3 Bekijk Berichten
    ... welk draad moet ik dan gebruiken van de spiegel om bij de binnenverlichting te zetten?
    A3 heeft deze mogelijkheid niet.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Ah oke jammer, maar opzich ook geen groot probleem ofzo, ben allang blij dat ik weer een automatisch dimmende binnenspiegel heb haha.

    Bedankt!

    Groetjes Jimmy

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Heb ook een dimmende binnenspiegel welke bij starten aan staat (op dimmen), is het ook mogelijkheid dit te wijzigen? Ik wil hem in beginstand uit hebben.

  16. #15
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3 Bart Bekijk Berichten
    .... Ik wil hem in beginstand uit hebben...
    Je kunt veel instellen met VAGcom maar dit zal echt niet gaan..
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    @Jimmy

    Waar heb jij in je zoektocht zo snel een exemplaar gevonden met een kleine spiegelvoet? Ik wil het namelijk ook al tijden doen, maar die dingen zijn echt behoorlijk schaars. eBay heeft me nog steeds geen soelaas geboden. Net als andere zoektochten. Iemand tips?

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Beste Sap,

    Ik heb mijn binnenspiegel gewoon via de dealer besteld, Kenteken van mijn vorige A3 uit 2004 gebruikt
    Daarbij heb ik een los stekkertje bij de dealer gekocht die in het stekkertje van de spiegel past, en de kabelboom heb ik zelf gemaakt

    Groetjes Jimmy

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Dealer blablabla, het is eigenlijk heel simpel:
    - spiegel 2003-2004 kleine spiegelvoet, geen regensensor mogelijkheid, past direct op je huidige 2011 voorruit. Je hebt dan geen sensor mogelijkheid maar dat wil je blijkbaar ook niet.
    - spiegel 2005-2012 grote spiegelvoet, sensor mogelijkheid. Pas niet op je huidige ruit dus moet je een nieuwe ruit laten inzetten.

    Eerstgenoemde spiegels zijn zeer schaars trouwens.
    gr.
    Nico
    Hoi Nico,

    Ik mag volgende week mijn Audi A3 P8 ophalen en zou een dimmende binnenspiegel willen eventueel met regensensor. Maar wat ik me af vraag, kun je de regensensor aansluiten op de boordcomputer die de ruitenwissers bediend? Kan dat zomaar. Is er dan poortje vrij waar je deze kan aansluiten of heb je een module nodig?

  20. #19
    Alonzo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JimAudiA3 Bekijk Berichten
    Beste Sap,

    Ik heb mijn binnenspiegel gewoon via de dealer besteld, Kenteken van mijn vorige A3 uit 2004 gebruikt
    Daarbij heb ik een los stekkertje bij de dealer gekocht die in het stekkertje van de spiegel past, en de kabelboom heb ik zelf gemaakt

    Groetjes Jimmy
    heb je toevallig het onderdeelnummer van die spiegel?

  21. #20
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 2011 automatisch dimmende binnenspiegel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Angelus Bekijk Berichten
    Hoi Nico,

    Ik mag volgende week mijn Audi A3 P8 ophalen en zou een dimmende binnenspiegel willen eventueel met regensensor. Maar wat ik me af vraag, kun je de regensensor aansluiten op de boordcomputer die de ruitenwissers bediend? Kan dat zomaar. Is er dan poortje vrij waar je deze kan aansluiten of heb je een module nodig?
    Hoi,
    Afhankelijk of je een luxe boardcomputer hebt of niet kun je ook een sensor monteren. Meestal zit er wel een luxe boardcomp. in omdat mistlichten besteld zijn.
    Sensor wordt op dezelfde data-draad aangesloten als de voorste ruitenwisser motor en dan wordt de wisserinterval automatisch vervangen door de sensorregeling.
    Wat voor bouwjaar heef je A3?
    Mail me truwens even ook even op het adres in mijn onderschrift.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •