Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Beste medeforummers

    Ik ben op zoek naar mensen die met een 1.6 FSI motor rond rijden en deze hebben laten chiptunen. Ik weet dat er niet veel resultaat mee te bereiken is (+15pk, +15Nm).
    Maar ik zou toch graag weten of dit de moeite is.

    Ik weet ook dat de meesten hier zullen zeggen dat dit niet zo gaat zijn, en dat ik een 1.8TFSI moet zoeken, maar ik heb het geld niet voor een nieuwe wagen, en ik heb in deze al wat geld gestoken ook ben ik erg gehecht aan mijn wagen. Ook heb ik via de zoekfunctie niets gevonden over ervaringen hiermee.

    Dus ik wil gewoon graag een antwoord van iemand die dit bij zijn 1.6FSI heeft laten doen.

  2. #2
    senior A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Ik ben ook wel heel benieuwd. Rij zelf ook in een 1.6 FSI en wilde het ook laten doen dus ik heb gebeld naar twee bedrijven en die konden mij vertellen dat bij de eene ik max 5 tot 6 pak erbij zou krijgen en bij de ander 9 tot 10ok erbij dus wat ik nu lees is ook nieuw voor mij, +15pk

    Ook las ik op de site van een dat je vooral bij snelheden tussen de 90km/h en de 140km/h wel wat vermogens winst zou krijgen.

    Ik ga dit volgen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Bij ATM-chiptuning en bij ECU-soft chiptuning kan je tot 130pk en 170Nm laten tunen, dus +15pk en +15nm. Als ik het goed uittel dus 13% extra pk's en ongeveer 9% extra koppel.
    Lijkt me niet bijster veel, maar ook niet armzalig weinig, dus ik hoop op een paar mensen met ervaring.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Die cijfers lijken me aan de royale kant van de waarheid. Ik moet de eerste atmosferische motor van die cilinderinhoud nog tegenkomen waar zoveel winst bij te behalen is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Ik heb het laten doen bij ziptuning. Niet zozeer vanwege prestaties maar vooral vanwege een verbetering in het karakter van de motor. Tot 4000 toeren is hij af fabriek schokkerig met optrekken. Na software aanpassing gaat het heel lineair. Dat is een duidelijke verbetering. Hij rijd veel mooier en rustiger in het alledaagse toerenbereik. Vermogenstoename merk je niet zozeer. Koppeltoename wel in die zin dat het eerder beschikbaar is dus trekt veel beter in lagere toerenbereik. Daarnaast is het gaspedaalrespons veel directer. Dat geeft een snellere beleving, maar in harde cijfers zal het niet veel schelen. Ik heb er geen spijt van in ieder geval!

    Succes


  6. #6
    senior A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Dit is eigenlijk wen de doorslag voor mij. Rij er nu 3 maanden mee en het viel mij ook een beetje tegen dat hij zo bedaard met het vermogen om gaat in de lage toeren.
    Wat was je kwijt € en loopt hij nu ook zuiniger?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    69
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Ik heb er volgens mij toen een prijsafspraak van gemaakt van € 350. Op de site van ziptuning staat tegenwoordig € 390. Ik ervaar het niet zo dat hij merkbaar zuiniger loopt eerlijk gezegd, maar dat komt bij mij voornamelijk omdat hij na tuning in zijn twee heerlijk oppakt vanaf lage toeren dus ik trek hem wat sportiever door dan voor de tuning. Bij gelijkblijvende rijstijl kan het niet anders dan zuiniger zijn. Ik verdien de investering niet terug door brandstofbesparing, maar daar was het mij ook niet om te doen. Het blok loopt gewoon veel mooier.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Zoek ook even op Ziptuning op dit forum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9
    senior A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Heb indd even gekeken, ziet er allemaal gelikt uit daar bij Ziptuning. Staat hoog op de verlanglijst

  11. #10
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Dat is niet wat tom bedoelde..... Ziptuning staat eeeerg slecht bekend op dit forum, doen meer slecht dan goed.
    Je kan beter voor een fatsoenlijke tuning op maat gaan bij JD of hartog, maar dit moet je natuurlijk zelf weten
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  12. #11
    senior A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Ok! Dan heb ik het indd anders gelezen als bedoeld. tanks voor de heads up!
    Ik ga me er verder in verdiepen

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Ik zou ziptuning nog niet aan m'n fiets laten zitten...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Ervaring chiptuning 1.6 FSI

    Zijn e hier mensen die een goede chiptuner kennen regio antwerpen of net over de grens in nederland?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •