Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Schokkende automaatbak DSG audi A3 2005

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Schokkende automaatbak DSG audi A3 2005

    Hallo allemaal ben al paar jaar lid maar heb nu toch weer echte auto gekocht A3 sportback met automaat DSG.

    Nu hier komt het als ik normaal en vlot optrek in D is er niets aan de hand als ik daarna hem rustig laat afzakken van zijn 6 terug naar zachter rijden bv voor file daan rijd hij in eens 60 kilometer per uur en blijft hij nog steeds in zijn 6 staan.dan geef ik weer gas en begint de wagen te horten en stoten.
    Als ik dan 1 of 2 keer terug schakel dan is er niets aan de hand en pakt hij alles weer direct op .
    Als ik hem in de S laat staan heb ik nergens geen last van , dan houdt i zelf de wagen hoog in toeren .
    Het probleem zit hem als ik rij en hij te hoog in zijn versnelling staat voor de rij snelheid ten opzichte van de toeren.
    De wagen schakeld naar mijn mening niet snel genoeg terug.
    Nu is mijn vraag heeft er iemand verstand van of kan iemand mij daar over bij praten .ik kan ben zelf automonteur geweest .Maar met deze versnellingsbak heb ik geen ervaring .En als ik heel eerlijk ben weet ik ook niet zo goed hoe dat werkt en DSG.
    zit er nu automaatbak olie in of is dit en gewone koppeling met 2 drukgroepen.

  2. #2
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Schokkende automaatbak DSG audi A3 2005

    Hi,

    Wat ik zelf uit ervaring met de S-tronic weet is het volgende; als je rustig optrekt dan schakelt de bak snel door naar de volgende versnelling, dus 60 km/h rijden in de 6e versnelling is geen probleem. Als je iets meer gas geef dan schakelt de bak later op. Je kunt dus het opschakelen naar de volgende versnelling beïnvloeden door minder of meer gas te geven. Bij volgas wordt er pas opgeschakeld aan het eind van het toerenbereik.

    Als je dus 60 km/h rijdt (in 6e versnelling) en je wilt versnellen dan zal de bak in stand "D" niet terugschakelen. Dat gebeurt pas als je vol gas geeft (kick-down). Wat ik zelf in een dergelijke situatie doe is met de flippers aan het stuur een lagere versnelling kiezen. Dit is niet altijd nodig als er geen ruimte voor je is op de weg, dan trekt de auto in zijn 6 ook gewoon op. Je zou ook ipv flipperen de bak even in S kunnen drukken.

    In de sportstand (bak in stand S) dan wordt er later opgeschakeld en eerder terug geschakeld. In mijn S3 schakelt de bak in S-stand terug zodra het toerental onder de 3000 omw/min komt. Als je bv. constant 130 km/h op de snelweg rijdt waarbij het motortoerental hoger is dan 3000 omw/min maakt het niet uit of je in D of S-stand rijdt.

    Om je andere vragen te beantwoorden: In de DSG bak (S-tronic) zitten 2 koppelingen, 1 voor de even en 1 voor de oneven versnellingen. In de DSG bak zit speciale versnellingsbakolie.

    Om zeker te stellen dat je al of niet een probleem hebt met de bak, zou je een keer een diagnose kunnen laten doen bij een zgn. dsgdokter. Zij zijn ook in staat door software aanpassingen de bak aan te passen aan jouw wensen.

    Good luck!
    Laatst gewijzigd door IHWBD; 01-06-14 om 13:51.
    Audi S3 sportback, 2009, sprintblauw, S-tronic, chipped 315 pk.
    Audi TTS roadster, 2009, glut orange, S-tronic, chipped 310 pk.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro

    Standaard Re: Schokkende automaatbak DSG audi A3 2005

    Gisteren bij dsg dokter geweest gelijk uitslag gekergen. Geen computer aan geweest hij heeft e gewoon en klein rondje mee gereden. Conclusie 2000 euro nieuwe pompverstuivers en nieuwe koppeling.als ik het helemaal perfect wilde hebben.in totaal 3800 euro maar dan is i wel goed.moet hier over nadenken. Iemand nog idee waar ik goedkoop pompverstuivers vandaan kan hallen en en koppeling met vliegwiel. Hou me waar aan bevolen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Schokkende automaatbak DSG audi A3 2005

    Bijna 4000 euro voor een reparatie van een auto uit 2005? Ik zou even 2x nadenken als ik jou was.

    Praat eens met http://www.autotechniekoldenzaal.nl/ > Die kan dat echt stukken goedkoper voor je doen.

    Je schrijft overigens dat je de auto net gekocht hebt, wanneer is bekend dat de DSG olie gewisseld is? Die heeft namelijk een vast onderhoudsschema.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 09-06-14 om 03:10.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •