Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Ratelend geluid bij scherpe bocht vanaf stilstand

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Ratelend geluid bij scherpe bocht vanaf stilstand

    Hallo allemaal,

    Auto: Audi A3 8P 2.0 TDI
    KMstand: 181000
    Bouwjaar: 2006

    Bij mijn Audi heb ik sinds een maand ongeveer last van een tikkend / ratelend geluid bij het wegrijden vanuit stilstand wanneer een ik een bocht neem. Het is zowel naar links als naar rechts. Nu heb ik wat zitten zoeken en lijkt het erg op de symptonen van een versleten homokineet. Echter, de stofhoezen zien er nog goed uit en heb langs de binnenkant van mijn velgen etc geen vet.

    Wel is net na de aanschaf van mijn auto een van de hoezen vervangen (links volgens mij) omdat daar en flinke scheur in zat en daar wees een andere monteur mij op. Maar toen (50.000 km geleden) was het geluid zeker niet aanwezig.

    Ik heb de Audi dealer opgebeld voor sowieso een beurt en het geluid uitgelegd. Hij zei dat hij er niet direct een conclusie aan kon hangen. Verder gaf hij ook niet de indruk dat het iets dringends is.

    Maar ik lees op diverse plekken dat je er niet op door moet rijden omdat je anders je aandrijfas kapot rijd? Ik heb namelijk een afspraak staan over ruim 3 weken pas en rijdt 1000km per week.

    Wat kost het vervangen van dit onderdeel beide kanten? Moet ik rekenen op 600 euro of iets in die richting?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Ratelend geluid bij scherpe bocht vanaf stilstand

    Homokineet kost per kant ongeveer €130,- Ik zou even naar een onhafhankelijke garage gaan en het daar laten vervangen en niet bij de belachelijk dure dealer. Ik blijf er altijd ver van weg, te duur en zeker niet beter dan een goede merk onafhankelijke garage..

    http://www.winparts.nl/onderstel/aan...nautospecifiek

  3. #3
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.968
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid bij scherpe bocht vanaf stilstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesschepers Bekijk Berichten
    ......Wel is net na de aanschaf van mijn auto een van de hoezen vervangen (links volgens mij) omdat daar en flinke scheur in zat en daar wees een andere monteur mij op. Maar toen (50.000 km geleden) was het geluid zeker niet aanwezig.
    Zou kunnen dat toen er iets van vuil in je homokineet is gekomen en dat na 50.000km klein beetje ingevreten heeft.
    Maar 181.000km is ook niet niets natuurlijk. Ook afhankelijk van rijstijl (hard optrekken in bochten enz) gaan de aandrijfassen uiteindelijk kapot zo tegen de 200.000km.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    239
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Ratelend geluid bij scherpe bocht vanaf stilstand

    Ik rijd over het algemeen niet hard op de snelweg, maar ik trek vaak wel vlot op. Ik ga denk ik Audi maar bellen om te kijken of de afspraak niet vervroegd kan worden want straks heb ik een hoop ellende!

  5. #5
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.968
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid bij scherpe bocht vanaf stilstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keesschepers Bekijk Berichten
    ... maar ik trek vaak wel vlot op. .....want straks heb ik een hoop ellende!
    Van rechtuit hard rijden gaan ze niet kapot. Van hard accelereren in bochten wel.
    In mijn opinie hoef je je niet direct zorgen te maken dat je ze gelijk moet vervangen want het is niet urgent als het pas begonnen is te tikken. Het is meer dat je een irritant geluid hebt en dat je ze voor de APK vervangen moet hebben.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •