Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Knakkende/krakende achtervering A3 8p sportback

  1. #1
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Knakkende/krakende achtervering A3 8p sportback

    Ik heb sinds een week een ap schroefset gemonteerd onder mijn A3. Alleen kraakt/knakt de achtervering bij een bocht naar links. Klinkt alsof de veer zich nog moet zetten. Ik heb alles al 2 keer uit elkaar gehad en schoongemaakt. De veren zitten goed in de rubbers en zitten muurvast onder de auto. Ook zijn de rubbers niet doorgesleten.

    De auto is 4-4,5cm verlaagd dus zo heel extreem is dat niet.

    iemand hier ervaring mee of enig idee wat het kan zijn?
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    193
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Knakkende/krakende achtervering A3 8p sportback

    Waarschijnlijk heb je alles gemonteerd toen hij op de krik/brug stond met de wielen omhoog?! In dat geval moet je alles een beetje losdraaien, de auto dan op de wielen zetten en dan weer vastdraaien. Op deze manier kunnen alle bewegende delen zich in de nieuwe positie " stellen".

    Wat ook nog wel eens wil is dat de wikkels van de veren elkaar raken. In dat geval kun je er een stukje tuinslag oid opheen schuiven..

  3. #3
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Knakkende/krakende achtervering A3 8p sportback

    Ik heb alles op de brug gemonteerd ja, maar op bokjes met beide wielen van de grond af. De veren raken elkaar zover ik kan zien niet (geen beschadigingen op de lak).

    Los en vast draaien zou ik nog eens kunnen doen maar het klinkt niet als een draagarm of iets dergelijks. De tuinslang tip zou ik voor de zekerheid ook nog eens kunnen proberen, maar heb nog nergens gelezen dat iemand daar problemen mee heeft gehad.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  4. #4
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Knakkende/krakende achtervering A3 8p sportback

    De oplossing eindelijk gevonden. De stabilisatorstang zat net een kwart slag los. Met verlagen hebben we deze geprobeerd los te maken maar dat lukte niet. Schijnbaar wel dus. Gevalletje oeps....
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •