Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Sinds enkele dagen een audi a3 (8P) in ons bezit.
    De auto is uit 2003 rijdt heerlijk en ziet er prima uit.
    We hebben echter een probleem met de bijrijdersstoel. Deze kan niet meer naar voren of naar achteren worden geschoven.
    Ik heb hem willen uitbouwen om goed te kunnen bekijken waar het probleem wordt veroorzaakt. Helaas lukt dit niet omdat de stoel in de achterste positie staat en zo 2 van 4 torxbouten afschermt.
    Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn of hoe ik alsnog de stoel kan demonteren?

    Gr. Peter

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Moet de verkoper dat niet oplossen?

    Mijn ervaring met niet schuivende stoelen is dat 90% het gevolg is van iets -meestal klein geld- in de stoelrails..
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Auto gekocht zoals gezien en gereden. Moet het dus zelf oplossen.
    Ik heb de rails bekeken en niets vreemds gezien. De pallen aan de deurzijde worden ook mooi uit de rail getrokken. De zijde aan de versnellingsbak is moeilijk bereikbaar maar het handeltje lijkt wel voldoende de pallen omhoog te trekken.

    Suggesties om alsnog de stoel te kunnen verwijderen op een of andere manier ???

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.866
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Een persoon op de achterbank met zijn voeten de stoel naar voren laten duwen terwijl de ander de stoel ontgrendelt. Als het dan nog niet lukt, bring out the big hammer. Beetje vet in de rails spuiten helpt ook.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    hoi Tom,

    Fijn dat je met me meedenkt. Zelfs met vet in de rail en een extra duwkracht komt er geen beweging in.
    Ik heb het vermoeden dat er een glas in de rail ligt. Ik heb onder de stoel meerdere glassplinters gevonden. Waarschijnlijk is er ooit een raampje ingetikt.
    De optie van de big hammer stel ik uiteraard het liefst zolang mogelijk uit.


  6. #6
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.965
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TuijlP01 Bekijk Berichten
    .....De optie van de big hammer stel ik uiteraard het liefst zolang mogelijk uit.
    Anders heb je nog de optie om met een slijptol de bodem t.p.v. je vastzittende stoel te decouperen
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    61
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Haha ik had eigenlijk meer gehoopt op reacties met slimme minder ingrijpende en vernietegende tips.
    Als het echt niet anders kan zal het met geweld moeten maar nogmaals dit wil ik graag nog even uitstellen.

    Maar toch bedankt. Alle tips zijn welkom !!!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Bijrijdersstoel schuift niet meer op zijn rails

    Het is een probleem wat wij ook bij twee van onze A3's hebben gehad. Onder de stoel zit aan de achterzijde een plastic klopje waar de kabel doorheen gaat. Als deze afgebroken is kantelt de stoel wel maar schuift niet naar voren. Eenvoudig zelf te verhelpen. Stoel moet er wel uitgehaald worden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •