Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: hoe deurpanelen verwijderen bij een A3 sportback 8P (facelift)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard hoe deurpanelen verwijderen bij een A3 sportback 8P (facelift)

    Ik wil alle deurpanelen er afhalen om een lampje bij te plaatsen en een kabel aan te sluiten.

    Wilde daar vandaag aan beginnen maar de eerste paneel (bestuurderszijde) kreeg ik al niet los, ben dus gestopt, gaan zoeken naar een howto maar kan er niet echt 1 vinden van een SB. Wat ik gevonden had was een how to voor een A3 uit 2000, hier ook 3 schroeven en los klikken, daarna omhoog schuiven, deze heb ik getracht te volgen.

    Heb 3 schroeven verwijderd (1 achter klepje bij handgreep) en 2 onderaan de deur, toen met een spatel de deur bekleding getracht los te klikken, dit lukte onderaan en in het midden maar bovenaan blijft ie (muur) vast zitten, naar bovenschuiven lukt dus geheel niet Ben bang als ik nog harder eraan ga trekken (staat al bol als ik eraan trek) ik het echt geheel kapot trek, zit muur vast. Heb derhalve het vermoeden dat ie nog ergens vast moet zitten, maar geen idee waar dus.

    Wie heeft misschien een link naar een plaatje/filmpje met duidelijke instructies voor een SB 2008~2012 hoe deze panelen te verwijderen?
    Dit zowel voor de voor als de achterdeur, heb geen idee of het voor of achter anders is...

    Alvast bedankt voor enige tips.
    Laatst gewijzigd door B3rt; 30-06-14 om 18:57.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: hoe deurpanelen verwijderen bij een A3 sportback 8P (facelift)

    Hoort niet in Interieur algemeen, verplaatst naar het 8P-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: hoe deurpanelen verwijderen bij een A3 sportback 8P (facelift)

    Zoek eens in het forum " retrofit ambient light " , daar staat een volledige handleiding . Zou je anders de link doorsturen maar weet niet hoe ..

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: hoe deurpanelen verwijderen bij een A3 sportback 8P (facelift)


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: hoe deurpanelen verwijderen bij een A3 sportback 8P (facelift)

    thx.

    Maar dat is van een A4, een A3 heeft blijkbaar andere bevestigingen van de deurpanelen.

    Die 4deschroef ik kan nergens vinden, zo kan je bv het handvat op tekening 2 niet loshalen bij een A3, tenminste bij mij lukt het niet..

    Achter zit er nog een schroef bij de raam bediening, maar voor krijg ik dat klepje natuurlijk ook weer niet los....

    Wordt er een beetje kriebelig van, heeft niemand een idee hoe dit moet?
    (achter is me al gelukt, daar ben ik dus inmiddels klaar)

    opgelost...
    er zit inderdaad oojk nog een schroef bovenin in het kaarten bak, dus 1 achter het klepje bij het handvat, 1 bovenin het kaartenbakje en 1 onderaan het deur paneel..
    Laatst gewijzigd door B3rt; 02-07-14 om 21:36.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •