Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

  1. #21
    Chickenlal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    272
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Het begint terug warmer te worden en ik heb het opnieuw regelmatig

    Iemand al wat meer info ondertussen? Ik moet toevallig maandag naar de dealer, zal het daar eens vragen...

  2. #22
    Marcel1976's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    En ik maar denken dat ik het me verbeelde....
    Mooi... het is dus "normaal".....
    A3 Sportback 1.4 TFSi Attraction
    A4 Avant 2.0 TFSi Quattro Sport

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn Audi a3 8P en ook mij is verteld geworden dat het om het opwarmen van de katalysator komt. Raar maar waar ervaar ik dit ook alleen op de iets warmere dagen.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Leeftijd
    36
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Leesvoer
    Hallo allen,

    Ben sinds kort in het bezit van een 14 tfsi uit 2011 (met nieuwe diste ketting en turbo klep en 100.000 km) en hoorde nu ook het geluid zoals beschreven in eerste post, leesvoer. Heb ook een pruttelend geluid, verhoogd toerental gedurende 10 seconden. Bij koude start (zomer) winter weet ik nog niet Daarna loopt hij als een zonnetje. Dus nu wacht ik maar met wegrijden totdat hij normaal loopt. Kan geen kwaad als ik het zo lees en schijnt dus bij de auto te horen?

  5. #25

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Heb nog niet gelezen dat het pruttelende geluid onoverkomelijke problemen heeft veroorzaakt. Heb het 'probleem' zelf ook en kan de vinger er niet op leggen waar het vandaan komt. Vandaag 2 garages gebeld en een video met koude start toegestuurd...benieuwd met welke conclusie zij komen...


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Heb het geluid bij koude start laten horen aan iemand die normaal gezien kennis van zaken heeft. Volgens hem komt het lawaai vanaf de secundaire luchtpomp (achteraan de motor). Die dient om de emissiewaarden (koud) te laten zakken. Die 'pomp' werkt maar een aantal seconden, vandaar dat de motor na een 10-tal seconden normaal loopt.

  7. #27

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Nog iemand die van betreffende probleem is afgekomen ?

    voor over 2 wk wederom een afspraak bij de dealer. moet de auto een dag van te voren brengen zodat ze kunnen kijken hoe en wat.

    ik hoor graag. bedankt voor jullie reacties !

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Om jullie nader te berichten: de gehele set met alle toeters en bellen is wederom vervangen ( voor de 2e keer ) binnen 2 jaar. Het heeft mij niets aan geld gekost behalve de rompslomp er omheen. De rekening bedroeg rond de 2.000 EUR. Het gekke is dat ook na de 2e raparatie ( na ~1 week) het pruttelende geluid terug was. Hierop gwederom dealer van op dr hoogte gebracht. Zij zouden alles weer controleren bij eerst volgende grote beurt.... Deze is over ~2 maanden ( 5 skm). Ondertussen ben ik er behoorlijk moe van geworden. Mocht iemand echt definitief van dit probleem zijn verholpen, dan svp vermelden bij welke dealer dat is geweest zodat ik daar nog een laatste poging kan wagen. Thnx
    Laatst gewijzigd door ozgurnl; 29-05-16 om 22:00.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Het is inderdaad gewoon de secundaire luchtpomp , die lucht in de uitlaat blaast ivm uitstoot bij koude motor.Wil je er van af, relais er uit of stekker lostrekken op sec.pomp.Geldt ook voor de 8V.
    Laatst gewijzigd door pedroo; 04-05-20 om 21:25.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Hallo ik heb het zelfde probleem vandaag luchtpompje bij turbo vervangen kijken of dat helpt.

  12. #31

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    Hé pedro weet je ook de locatie van de pomp/relais bij de a3 8v? Krijg je dan geen motorstoring? Die van mij fluit nogal maar ze kunnen er bij de Audi dealer weinig aan doen.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    58
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Pruttelend geluid bij koude start 1.4TFSI

    pruttel probleem vervolg inlaat kleppen grondig schoongemaakt doordat er erg veel uitlaatkool blijft zitten door egr.
    tevens egr en opwarmen van de kat uitlaten schrijven motor loopt veel rustiger en het pruttelen is veel minder geworden ook rijd de auto veel rustiger.
    inlaat kleppen hoorde je bij mij ook iets als hij pruttelde.
    schoonmaken kun je zelf als je inlaat spruitstuk er compleet afhaald dan inlaat kleppen per cilinder dicht zetten en schoonmaken dan leegzuigen en behandelen met cleaner om uitlaatresten te verwijderen.
    bij mij zat er ruim 1 a 1,5 cm Kool aanslag in met km stand 210000
    .

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •