Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: andere motor, 2.0TDI BKD naar BMM

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard andere motor, 2.0TDI BKD naar BMM

    ik wil graag een andere motor in mijn audi hebben omdat mijn huidige blok teveel probleemverschijnselen heeft. Zo is er kvs lekkage, en het massavliegwiel zit speling op wat zorgt voor een storing in het dashboard. (huidige blok is een 2.0tdi uit 2005 motorcode bkd). huidige blok heeft nu 260.000 op de teller

    Ik heb wat onderzoek gedaan en ben eruit dat ik voor een 2.0tdi blok wil gaan met motorcode bmm. Waar kan ik het best kijken voor een ander blok ik wil het liefst een met max 150.000km gezien ik vrij veel rij voor me werk. Kan ik voor zo'n blok gewoon naar de sloop gaan of zijn er bedrijven die hierin handelen.

    Ik heb gedacht aan een revisie blok, echter worden deze vaak 'kaal' geleverd, dus zonder turbo, massavliegwiel en als je pech hebt zelfs geen kop (klopt dit?)

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    223
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: andere motor, 2.0TDI BKD naar BMM

    Laat je niet bang maken, alle mogelijkheden zijn bespreekbaar.
    Ik zou gaan voor gebruikt bij één van de bekende VAG-demontage-bedrijven hier in NL.
    In Duitsland, vlak over de grens zitten ook goed gesorteerde en deskundige VAG-demontage-bedrijven.
    Maak te voren goede afspraken en/of neem een deskundige mee.
    Zwollywood a/d IJssel...

  3. #3
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: andere motor, 2.0TDI BKD naar BMM

    Op zich is er met een BKD niets mis behalve dus de problemen die je nu hebt. De kop vervangen door een verbeterde versie en een nieuw vliegwiel is simpeler en goedkoper dan een BMM te plaatsen aangezien deze werkelijk alle verdere aansluitingen op een andere plek heeft zitten en ook op een compleet ander programma loopt. Daar bij de BKD in goede staat een bijzonder fijne motor, opknappen dus!

    Jos.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: andere motor, 2.0TDI BKD naar BMM

    Weet waar je aan begint, een andere motor plaatsen geeft andere problemen. aansluitingen, kabelbomen, motorsteunen...
    Gewoon repareren is het beste, je weet wat je hebt, een andere cilinderkop, en een vast vliegwiel laten monteren is goedkoper dan het plaatsen van een heel andere motor.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •