Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

  1. #1
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Hallo,

    Een aantal kleine vragen:

    Rij een handgeschakelde Audi A3 8V s-line met start-stop systeem. Nu vraag ik mij af of de auto gaat rollen (naar achter of voren) als men voor een stoplicht stopt als de auto in de vrije stand stand is gezet en de start-stop aanspringt? Moet je dan toch de automatische parkeerrem gebruiken. Zo niet, is er dan een VCDS code waardoor je rem automatisch aangezet wordt bij stilstand?

    Heb geen wegrijassist genomen (eigenlijk gewoon overheen gekeken tijdens het bestellen). Is deze trouwens simpel achteraf in te bouwen (tegen geringe kosten)?

    Veel kleine vragen, maar hoop dat een mede forum lezer hier toch een reactie op zou willen geven. Heb gezocht binnen andere topics, maar heb hierover niks gevonden.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    152
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    De auto gaat zeker rollen als ge geen hill hold assist hebt. Dat is het knopje langs de parkeerrem. Als je de optie niet hebt kan je dat laten activeren via vcds ja. Hier de link voor de code http://www.stemei.de/pages/coding/au...onszustand.php.
    Audi A3 Sportback 8V 1.6 TDI Ambition Dakota Grey

  3. #3
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Hallo,
    Bedankt voor de reactie.
    Dus deze vcds code werkt ook als je dus niet de hill hold assist hebt (dus niet het knopje naast de automatische parkeerrem). Neem aan dat de hill hold dan altijd aan staat?

    Had hier wel iets over gelezen, maar dacht dat deze code enkel werkt als je de hill hold enkel geinstalleerd hebt (althans dacht dat ergens gelezen te hebben).

    Nogmaals bedankt voor je reactie.

  4. #4
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Smile Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhny Bekijk Berichten
    De auto gaat zeker rollen als ge geen hill hold assist hebt. Dat is het knopje langs de parkeerrem. Als je de optie niet hebt kan je dat laten activeren via vcds ja. Hier de link voor de code http://www.stemei.de/pages/coding/au...onszustand.php.
    Hallo,
    Bedankt voor je reactie.
    Dus deze vcds code werkt ook als je dus niet de hill hold assist hebt (dus niet het knopje naast de automatische parkeerrem). Neem aan dat de hill hold dan altijd aan staat?

    Had hier wel iets over gelezen, maar dacht dat deze code enkel werkt als je de hill hold enkel geinstalleerd hebt (althans dacht dat ergens gelezen te hebben).

    Nogmaals bedankt voor je reactie.
    Laatst gewijzigd door patje58; 15-02-15 om 22:05.

  5. #5
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patje58 Bekijk Berichten
    Hallo,
    Bedankt voor je reactie.
    Dus deze vcds code werkt ook als je dus niet de hill hold assist hebt (dus niet het knopje naast de automatische parkeerrem). Neem aan dat de hill hold dan altijd aan staat?

    Had hier wel iets over gelezen, maar dacht dat deze code enkel werkt als je de hill hold enkel geinstalleerd hebt (althans dacht dat ergens gelezen te hebben).

    Nogmaals bedankt voor je reactie.

    Heeft iemand hier op dit forum ervaring met deze VCDS code als de Hill Hold (wegrijassistant) niet is ingebouwd?
    Bedankt alvast voor jullie feedback........
    Audi A3 Sportback 8V - Ambition Pro Line S - Daytona Grey Audi A3 Limousine 8V - Line Edition - Gletsjerwit Metallic


  6. #6
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.439
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patje58 Bekijk Berichten
    Heeft iemand hier op dit forum ervaring met deze VCDS code als de Hill Hold (wegrijassistant) niet is ingebouwd?
    Bedankt alvast voor jullie feedback........
    Je kunt het uitproberen op je A3, dan weten we het.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  7. #7
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Je kunt het uitproberen op je A3, dan weten we het.
    Tja...dat zou ook een optie kunnen zijn, maar jij hebt er met je vagcom kabel dus geen ervaring mee?????
    Audi A3 Sportback 8V - Ambition Pro Line S - Daytona Grey Audi A3 Limousine 8V - Line Edition - Gletsjerwit Metallic

  8. Ad
  9. #8
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.439
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patje58 Bekijk Berichten
    Tja...dat zou ook een optie kunnen zijn, maar jij hebt er met je vagcom kabel dus geen ervaring mee?????
    Wel met vagcom, niet met die optie.😊
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  10. #9
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Wel met vagcom, niet met die optie.��
    Het eerste is een goed teken, laat het mij eens weten als je ooit die Hill Hold optie gaat testen? Zou ik zeker op prijs stellen ;-)
    Audi A3 Sportback 8V - Ambition Pro Line S - Daytona Grey Audi A3 Limousine 8V - Line Edition - Gletsjerwit Metallic

  11. #10
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Smile Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Oh wie Oh wie kan mij een postitief antwoord geven.

    De vraag is of er een forum-lid aanwezig is die de "Auto Hold" optie aangezet heeft via een VCDS code maar wel met het gegegeven dat deze optie (dus knopje naast elektronisch handrem) niet fabrieksaf geinstalleerd is.

    Blijf hopen op een positieve reactie.....

    Zomaar uitproberen zou toch een risico kunnen zijn, dit omdat als het niet goed werkt het toch om het remsysteem gaat waar later de dealer wel een punt van zou kunnen maken.

    Lets hope...........
    Laatst gewijzigd door patje58; 19-02-15 om 15:52.
    Audi A3 Sportback 8V - Ambition Pro Line S - Daytona Grey Audi A3 Limousine 8V - Line Edition - Gletsjerwit Metallic

  12. #11
    Richardvanbilsen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Ik heb ook wel interesse in een paar wijzigingen. Zoals achterlichten aan met drl en dat de parkeersensoren worden weergegeven in het scherm, en evt ramen sluiten bij regen... Wie kan me hierbij helpen? Omgeving s'hertogenbosch

  13. #12
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Ik ga nu even advocaat van de duivel spelen. Waarom dan gewoon niet Audi hill hold of wegrij assistent mee besteld destijds zo'n dure optie is het ook weer niet. Want nu probeer je iets te unlocken wat wwaarschijnlijk niet mogelijk is.

  14. #13
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnnick1967 Bekijk Berichten
    Ik ga nu even advocaat van de duivel spelen. Waarom dan gewoon niet Audi hill hold of wegrij assistent mee besteld destijds zo'n dure optie is het ook weer niet. Want nu probeer je iets te unlocken wat wwaarschijnlijk niet mogelijk is.
    Helemaal mee eens, zoals eerder aangegeven ben ik gewoonweg deze optie vergeten aan te vinken (overheen gekeken). Hill hold zit er dus tegenwoordig wel standaard op.
    Audi A3 Sportback 8V - Ambition Pro Line S - Daytona Grey Audi A3 Limousine 8V - Line Edition - Gletsjerwit Metallic

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patje58 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Een aantal kleine vragen:

    Rij een handgeschakelde Audi A3 8V s-line met start-stop systeem. Nu vraag ik mij af of de auto gaat rollen (naar achter of voren) als men voor een stoplicht stopt als de auto in de vrije stand stand is gezet en de start-stop aanspringt? Moet je dan toch de automatische parkeerrem gebruiken. Zo niet, is er dan een VCDS code waardoor je rem automatisch aangezet wordt bij stilstand?
    Om de start/stop te activeren moet je toch sowieso op de rem drukken. Van als je die loslaat gaat je motor ook weer aan.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #15
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patje58 Bekijk Berichten
    Helemaal mee eens, zoals eerder aangegeven ben ik gewoonweg deze optie vergeten aan te vinken (overheen gekeken). Hill hold zit er dus tegenwoordig wel standaard op.
    Klopt je leest er zo over in de configurator. Ik heb het wel mee besteld vorig jaar, omdat ik het ook op mijn Golf had. Daar zit het standaard in het highline pakket. Het is sowieso een handig iets, vooral als je op een licht hellend wegdek staat.

  17. #16
    Chickenlal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    272
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Ik heb Hill Hold geactiveerd op mijn A3 en het werkt wel, maar niet op hellingetjes die bijna onvoelbaar zijn natuurlijk. Dan zal je wel nogsteeds zachtjes naar achteren gaan.

    Maar vanaf het een stevige helling is, waar van je denkt 'ho hier moet ik snel vertrekken om niet tegen de achterligger te botsen" dan blijft de wagen toch een 1 a 2 seconden staan.

    Hoe het precies werkt weet ik niet, ik duw altijd ff wat harder de rem door als ik wil dat het activeert. Kan ook wel eens testen zonder dit.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Hill hold blijft de hele tijd staan. Dat je 1 à 2 sec blijft staan is gewoon standaard tegenwoordig, heb je geen hill hold optie voor nodig.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  19. #18
    johnnick1967's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chickenlal Bekijk Berichten
    Ik heb Hill Hold geactiveerd op mijn A3 en het werkt wel, maar niet op hellingetjes die bijna onvoelbaar zijn natuurlijk. Dan zal je wel nogsteeds zachtjes naar achteren gaan.

    Maar vanaf het een stevige helling is, waar van je denkt 'ho hier moet ik snel vertrekken om niet tegen de achterligger te botsen" dan blijft de wagen toch een 1 a 2 seconden staan.

    Hoe het precies werkt weet ik niet, ik duw altijd ff wat harder de rem door als ik wil dat het activeert. Kan ook wel eens testen zonder dit.
    Hill hold werkt gewoon. Bij mij in de stad Groningen zijn een paar plaatsen met stoplichten waar je licht hellend naar boven staat of naar beneden staat te wachten. De auto blijft gewoon op zijn plaats staan. Rolt niet naar voren of naar achteren. Zodra de auto helemaal stil staat tijdens afremmen dan schakelt het systeem zich in en bij de koppeling loslaten en gas geven schakelt het zich uit. Bij een A3 met S-Tronic zal het systeem zich wel uit schakelen met gas geven.
    Audi A3 sportback 1.4 TFSI 125 PK Proline S beluga bruin
    voorheen: VW Golf VI 1.4 TSI 160 PK Highline Deep Black 09, VW Golf 7 1.4 TSI Highline Tungsten Silver 13

  20. #19
    Chickenlal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    272
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Aha, bij mij werkt het wel niet op hele kleine hellingen, maar waar je wel zachtjes achteruit rolt.

    Waarschijnlijk omdat ik de officiele optie niet heb.

  21. #20
    patje58's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    63
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Automatische parkeerrem gebruiken voor stoplicht?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chickenlal Bekijk Berichten
    Aha, bij mij werkt het wel niet op hele kleine hellingen, maar waar je wel zachtjes achteruit rolt.

    Waarschijnlijk omdat ik de officiele optie niet heb.
    Heb jij dan wel de optie wegrij assistent erop zitten, het knopje naast de automatische parkeerrem?
    Audi A3 Sportback 8V - Ambition Pro Line S - Daytona Grey Audi A3 Limousine 8V - Line Edition - Gletsjerwit Metallic

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •