Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 116

Onderwerp: Tuning 1.4 COD 150 pk

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A38V Bekijk Berichten
    Tot nu toe goed (130k nu waarvan 100k getuned). Maar wat ik al eerder aangaf bij lagere toerentallen en vol koppel vragen gaat het schakelen weleens schokkerig. Bij rustiger rijden verder geen problemen. En bij doorrijden waarbij meer toeren wordt gemaakt gaat het ook prima.

    Maar om deze reden zou ik de volgende keer ook de DSG/S-tronic tuning overwegen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Hoe houdt de S-tronic het met al dat extra koppel? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
    @A3_sb: Ik heb ook een 1.4 tfsi COD S-tronic. Deze DSG-bak (DQ200) is een droge schakelbak (geen olie in): minder gewicht, minder onderhoud, minder duur, MAAR ook veel gevoeliger aan slijtage. Volgens de voorschriften is het maximum aantal koppel dat deze schakelbak aankan 250 Nm. Dit is dus hetgeen wat op de nieuwe 1.4 tfsi ook zit.
    Ik heb aan de experten van Hartog tuning gevraagd wat zij het maximum koppel vinden dat deze bak aankan, en zij zouden ook niet hoger gaan dan 250 Nm.
    Op de oudere motoren zat minder koppel, en had men dus nog marge om te tunen, maar nu lijkt het me toch tegen de maximumlimiet aan te komen.

    En vergeet niet, als na een paar 10.000 km je schakelbak kapot gaat, al ligt het niet per sé aan de tuning, zijn de kosten allemaal voor jou als ze er achter komen....

    Volgende keer een natte DSG bak pakken dus

  2. #82
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Mijn dealer vertelde mij toen ook met een mooi verhaal dat de bak maar 250nm aan kan
    Ik ben toch gaan tunen en Mijn dsg is aangepast en heeft 310nm alles werkt prima.nisschien wel beter dan standaard.
    Het lijkt me overigens vreemd dat een fabrikant zelf op de grens van een product gaat zitten daar zouden ze een groot risico mee lopen.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  3. #83

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Mijn dealer vertelde mij toen ook met een mooi verhaal dat de bak maar 250nm aan kan
    Ik ben toch gaan tunen en Mijn dsg is aangepast en heeft 310nm alles werkt prima.nisschien wel beter dan standaard.
    Het lijkt me overigens vreemd dat een fabrikant zelf op de grens van een product gaat zitten daar zouden ze een groot risico mee lopen.
    Het werkt prima, totdat het stuk gaat. Is niet gezegd dat dat binnen 5000 km gebeurt.... Kan 10d km zijn of 50dkm... we zijn benieuwd naar je lange termijn ervaringen.

    Over op de grens van een product zitten... als een sterkere bak (zeg) € 2000 hogere productiekosten heeft en ook nog eens hogere CO2 uitstoot genereert (op papier) dan is de keuze snel gemaakt...
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 01-08-17 om 12:13.

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Mijn dealer vertelde mij toen ook met een mooi verhaal dat de bak maar 250nm aan kan
    Ik ben toch gaan tunen en Mijn dsg is aangepast en heeft 310nm alles werkt prima.nisschien wel beter dan standaard.
    Het lijkt me overigens vreemd dat een fabrikant zelf op de grens van een product gaat zitten daar zouden ze een groot risico mee lopen.
    Tjah... Zo is het toch ook op internet terug te vinden....

    Bekijk het zo:
    Stel dat je dezelfde schakelbak als op een RS6 zou hebben, dan ben je er zeker van dat jouw schakelbak evenveel koppel aankan als de RS6 heeft.
    Overal op het internet staat dat de DQ200 (droge DSG van VAG) slechts 250 Nm aankan. De vorige auto's of andere auto's met deze schakelbak hadden minder koppel, bv. 200 Nm af fabriek, en hebben dus nog een ruim veilige marge om te tunen. Nu zit deze af fabriek al op zijn maximum.

    En natuurlijk, er zitten nog altijd grote marges op, maar ook marges naar beneden. Het gaat er om welk risico je wilt nemen. Ik wil ook niet beweren dat je gegarandeerd je schakelbak kapot gaat rijden, natuurlijk niet. Maar als het aantal kapotte DSG's van 0,5% pre-tuning naar 1% post-tuning stijgt, en ik of jij zitten toevallig bij de 0,5% extra, dan zit je met de gebakken peren.

    En dus ook, stel dat jij nu 400.000 km rijdt met je getunede schakelbak, ben ik heel blij voor jou en ik wens je dat zelfs toe, maar ik ben niet bereid om het risico te nemen wegens de hierboven genoemde reden.

  5. #85
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    De DQ200 kan max 350nm aan....daarom tuned JD het om 330nm. Echt geen enkel fabrikant gaat een bak direct op zn max gebruiken. Dat betekent dus continu maximale stress/druk op de materialen. Er zit altijd een marge op.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #86
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
    Het werkt prima, totdat het stuk gaat. Is niet gezegd dat dat binnen 5000 km gebeurt.... Kan 10d km zijn of 50dkm... we zijn benieuwd naar je lange termijn ervaringen.

    Over op de grens van een product zitten... als een sterkere bak (zeg) € 2000 hogere productiekosten heeft en ook nog eens hogere CO2 uitstoot genereert (op papier) dan is de keuze snel gemaakt...
    Tot het kapot gaat. Ja alles kan kapot gaan hoeft niets met de tuning te maken te hebben.
    Heb al meer dan een ton met tuning gereden, en maak er ook goed gebruik van.
    Nog totaal geen problemen ervaren.
    Maar geloof ook echt wel dat de motor en andere onderdelen sneller verouderd.

    Zo moet je bij een auto ook af en toe geluk hebben.
    Heb zelfs auto's gehad die niet getuned waren en die al vanaf uit de fabriek rijden problemen gaven.
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  7. #87

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mspeed Bekijk Berichten
    Heb al meer dan een ton met tuning gereden, en maak er ook goed gebruik van.
    Eerlijk is eerlijk als je die 1.4 al 100d km met tuning rijdt en er nog niks op duidt dat s-tronic minder wordt, dan vind ik dat een mooi voorbeeld dat t wellicht meevalt. Uiteraard maakt 1 zwaluw nog geen zomer...

  8. Ad
  9. #88

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    De DQ200 kan max 350nm aan....daarom tuned JD het om 330nm. Echt geen enkel fabrikant gaat een bak direct op zn max gebruiken. Dat betekent dus continu maximale stress/druk op de materialen. Er zit altijd een marge op.
    Heb je daar iets van bewijs van? Niet om betweterig te doen ofzo, maar echt uit nieuwsgierigheid...
    Een afdruk van de originele fabriek ofzo waarop dit staat?

  10. #89
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk Berichten
    Heb je daar iets van bewijs van? Niet om betweterig te doen ofzo, maar echt uit nieuwsgierigheid...
    Een afdruk van de originele fabriek ofzo waarop dit staat?
    Ik was een tijdje terug ook mee bezig om alles uit te zoeken en kwam spec pdf's tegen van diverse vw/audi bakken. Moest het toen ook uitzoeken voor de A1 1.2tfsi

    Kan het even niet terugvinden.

    http://kcng1983.blogspot.nl/2015/03/...ry-v2.html?m=1
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 03-08-17 om 14:35.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #90
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Weet iemand of de 1.5 al te tunen is???
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Zo om dit topic terug nieuw leven in te blazen:
    iemand ervaring met de DSG-Dokter/TVS engineering?

    Zij beloven namelijk een koppel tot 420 Nm op de DQ200 mét méér levensduur

    http://www.tvsengineering.nl/nl/gear...dsg-dq200.html

    Ik vind de informatie wel duidelijk maar ook wat schreeuwerig. Het lijkt me te mooi om waar te zijn?

    Meningen? 420 Nm op de DQ200?

  13. #92
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk Berichten
    Zo om dit topic terug nieuw leven in te blazen:
    iemand ervaring met de DSG-Dokter/TVS engineering?

    Zij beloven namelijk een koppel tot 420 Nm op de DQ200 mét méér levensduur

    http://www.tvsengineering.nl/nl/gear...dsg-dq200.html

    Ik vind de informatie wel duidelijk maar ook wat schreeuwerig. Het lijkt me te mooi om waar te zijn?

    Meningen? 420 Nm op de DQ200?
    420?? Wat doen ze dan allemaal? Enkel sw?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    420?? Wat doen ze dan allemaal? Enkel sw?
    Ik neem even hun reclame tekstje over

    De DQ200 is ’s werelds eerste DSG(7) met ‘droge koppeling’. Deze versnellingsbakken heeft in tegenstelling tot de voorganger DQ250 veel problemen gekend.
    Het voornaamste probleem is het overmatig slijten van de koppeling. Hiervoor heeft TVS in 2011 speciale software ontwikkelt. Zonder het toepassen van deze software zal de versnellingsbak onherroepelijk defect gaan, zodoende z.s.m om laten programmeren. Deze software is uniek en wordt door geen enkel ander bedrijf geleverd dan TVS (dealers).

    Met TVS software is de DQ200 bruikbaar tot 350pk/420Nm.
    Dus ze claimen de koppeling tot 420 Nm op te drijven én de koppeling langer te laten meegaan. Te mooi om waar te zijn? )))

  15. #94
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk Berichten
    Ik neem even hun reclame tekstje over



    Dus ze claimen de koppeling tot 420 Nm op te drijven én de koppeling langer te laten meegaan. Te mooi om waar te zijn? )))
    Vraag me af hoe het rijdt....
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #95
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    En hoe lang....
    Kick ass and chew bubblegum

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Vraag me af hoe het rijdt....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ger079 Bekijk Berichten
    En hoe lang....
    Om op jullie beide vragen te antwoorden: ik heb ondertussen al wat forumposts gelezen van mensen die hun DSG DQ200 in hun Golf of Skoda lieten 'tunen' daar. Zowat alles wat ik gelezen heb ging over het rijplezier/-comfort de week erna. Heb echter nog geen forumposts 1 of 2 jaar nadien teruggevonden....

    Ook het verhaal dat de koppelingsplaten af fabriek zouden slijten door een slecht schakelprogramma, lijkt me wat vaag....

  18. #97
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Dat de koppelingsplaten snel slijten bij af fabriek klopt. Met name koppeling2, die slijt het snelst.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  19. #98

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    98
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Dat de koppelingsplaten snel slijten bij af fabriek klopt. Met name koppeling2, die slijt het snelst.
    En is het de moeite om daar software-matig iets aan te veranderen ?

    Ik bedoel: dat een koppeling slijt is normaal. Dat dat koppeling 2 is lijkt me ook normaal, gezien de meeste krachten in de lagere koppelingen komen en 1 bijna niet gebruikt wordt meer voornamelijk zo veel mogelijk in 2 gereden wordt bij lage snelheden bij de S-tronic.....

  20. #99
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Zover ik weet het is de moeite waard. Auto schakelt dan ook veel fijner en soepeler.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  21. #100

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Tuning 1.4 COD 150 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Dat de koppelingsplaten snel slijten bij af fabriek klopt. Met name koppeling2, die slijt het snelst.
    Ik vind, ookal wordt de S-tronic zo hard geprezen, dat er enorm veel slip zit op de koppeling. Als hij schakelt dan zakt hij precies heel traag in toeren, ik vind het niet altijd prettig aanhoren...

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •