Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.6 tdi schudden en brommen

  1. #1

    Standaard 1.6 tdi schudden en brommen

    Hallo,

    Ik rijd nu een aantal weken met een tweedehands a3 1.6 tdi 105pk manueel, dit is mijn tweede auto. De vorige was een a3 8p 2.0 TDI CR.
    Het valt me op dat de auto bij het ontkoppelen enorm schudt als ik rustig wil vertrekken. Als ik ontkoppel bij 1500 toeren of meer doet hij het niet maar dat lijkt me ook niet gezond.
    Ik dacht eerst, tja, nieuwe auto? Maar met de Kangoo van mijn vriendin en enkele vervangwagens heb ik dat nog nooit ervaren.

    Ten tweede, als ik de schakelindicatie volg rijd ik rond met een wagen die brult als een vrachtwagen die de berg niet op geraakt, op een vlakke weg met heel weinig gas. Mijn vorige wagen liet me bij het minste gebrul terugschakelen. (Ben niet van plan de schakelindicatie te gebruiken, maar wou eens testen hoe zuinig het was)

    Als ik in neutraal de koppeling omhoog laat, komt er ook soms een extra motorgeluid bij.

    Daarom denk ik dat er iets mis is met het vliegwiel. De garage hoort/voelt het niet of zegt dat het normaal is.

    Hebben jullie ervaring met dit probleem? Maak ik me zorgen voor niets?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 tdi schudden en brommen

    Met schudden bedoel je de complete carrosserie? of vanuit het motorhuis?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 tdi schudden en brommen

    Overigens vindt ik mn 110pk 1.6tdi in mn limo ook af en toe als een vrachtwagen klinken hoor ...

  4. #4

    Standaard Re: 1.6 tdi schudden en brommen

    Als ik vertrek vanuit stilstand is het vanuit het motorhuis. Tijdens het rijden de hele carosserie, het voelt als "lugging"(ik weet er geen woord voor in t' nederlands ), te weinig toeren. Maar ik vind dat een beetje raar met weinig gas op een vlakke weg + dat de schakelindicator het normaal lijkt te vinden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •