Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 77 van de 77

Onderwerp: Welke zomerbanden?

  1. #61
    Weizo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Volgens deze test zou je dus voor de Potenza Sport moeten gaan.
    https://www.tyrereviews.com/Article/...-Tyre-Test.htm

  2. #62

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Pilot sport 4 225/40/18 bevallen uitermate goed.

  3. #63
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    994
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Keuze voor een band is een individuele keuze en hangt af van rijstijl en comfort. Wil je een wat hardere band, stugger, zachter, etc .. je kunt t niet generaliseren. Dat heeft ook te maken met de wanghoogte van de band etc .. een zoektocht dus!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #64

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Met welke bandenspanning rijden jullie? Ik heb 18 inch velgen en zit een beetje te spelen met de juiste bandenspanning. Rij nu met 2,7 voor en 2,9 achter.

  5. #65
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    994
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Meestal ca 2,6bar

    Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Ik heb eerst de Continental PremiumContact 6 gehad, hele fijne banden qua wegligging. Rijdt echt als een huis. Ik ben op aanraden van de Audi dealer nu deels overgestapt op de Michelin Primacy4, achterbanden zijn nog PC6.

    Ik heb specifiek die band gekozen omdat ik meer comfort rijder ben en vooral wat stillere banden wilde. Primacy4 staat vooral bekend om weinig geluid, goede rem performance op nat wegdek en lang profiel behoud. Dit is in een notendop wat je uit de meeste test/reviews zult halen. Ben zelf erg te spreken over die Michelin's, rij er nu een paar maanden dagelijks mee rond.

    Enige echte minpunt ten opzichte van de PC6 is dat de filtering van de weg (hobbels, kleine oneffenheden, etc) minder is. Je voelt wel ietsjes meer, maar scheelt weinig. Het geluidsverschil is wel meer merkbaar: op de snelweg hoor je vrijwel enkel de luchtstroom tegen de auto dan watvoor bandgeluid dan ook.
    Laatst gewijzigd door fonam; 23-08-21 om 20:27.

  7. #67
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fonam Bekijk Berichten
    Ik reed eerst de Continental PremiumContact 6 gehad, hele fijne banden qua wegligging. Rijdt echt als een huis. Ik ben op aanraden van de Audi dealer nu deels overgestapt op de Michelin Primacy4, achterbanden zijn nog PC6.

    Ik heb specifiek die band gekozen omdat ik meer comfort rijder ben en vooral wat stillere banden wilde. Primacy4 staat vooral bekend om weinig geluid, goede rem performance op nat wegdek en lang profiel behoud. Dit is in een notendop wat je uit de meeste test/reviews zult halen. Ben zelf erg te spreken over die Michelin's, rij er nu een paar maanden dagelijks mee rond.

    Enige echte minpunt ten opzichte van de PC6 is dat de filtering van de weg (hobbels, kleine oneffenheden, etc) minder is. Je voelt wel ietsjes meer, maar scheelt weinig.
    Dat meer voelen kan al zijn met 2 tiende hogere bandenspanning. Welke maat rij je op?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Dat meer voelen kan al zijn met 2 tiende hogere bandenspanning. Welke maat rij je op?
    Voelen valt qua verschil wel mee, maar weet uit ervaring dat het opgemerkt kan worden (mocht men daar gevoelig voor zijn). Ik rij op maat 225/45 r17.
    Laatst gewijzigd door fonam; 23-08-21 om 20:21.

  10. #69
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fonam Bekijk Berichten
    Voelen valt qua verschil wel mee, maar weet uit ervaring dat het opgemerkt kan worden (mocht men daar gevoelig voor zijn). Ik rij op maat 225/45 r17.
    Ja en des te lager de band des te erger dat wordt, 235/35/19 hier en dan voel je alles op 2,8 bar en S onderstel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #70

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Heb afgelopen week nieuwe banden aangeschaft, de goed geteste Bridgestone Potenza sport in de maat 255/40/19, bij aanschaf viel al op dat er weinig profiel op de banden aanwezig was. Heb deze opgemeten en kwam op een profieldiepte van 6,7 mm. Bij droog weer zijn de banden top, goede wegligging, heel erg veel grip in de bochten, zeker in combinatie met quattro, maar bij minste geringste regen op de weg, hebben de banden erg veel last van neiging tot aquaplaning. Niet fijn rijden. Ga om deze reden ook direct de banden laten vervangen. Geen aanrader in mijn geval helaas. Hopelijk hebben jullie iets aan deze ervaring.

  12. #71
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Een gevalletje minder voor het zelfde geld dus? Wat gaat het nu worden? Mijn ervaring is nog steeds michelin ps4, geen supersport. Altijd een fijne band geweest hier.
    En dat is niet zomaar.

    E379A6D4-8B99-46BD-93FD-43038B9D15D1.jpg

    Bron
    https://www.autobandentest.eu/255-40-R19/zomer/
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Hey, men PZero’s zitten er nu 15.000km (6maand)op en vooraan bijna op indicator voor vervanging, achteraan bijna geen slijtage te zien. Ik vind dit heel raar aangezien dit over een a6c8 Quattro gaat. Ik zie op de band MO staan Mercedes Original, zijn die van mindere kwaliteit? Merkte dit op nadat ik bijna schuiver maakte op rondpuntje die ik anders vlot aan 60km/h kon nemen, ik ben een redelijk sportieve rijder🙈 nu na wat opzoekwerk twijfel ik tussen 3 merken voor te vernieuwen tegen de zomer:
    Bridgestone Potenza Sport
    Continental Sportcontact 6
    Michelin Pilot Sport 4S
    Andere suggesties ook welkom prijs/band max 300€ aangezien ik ze alle 4 ga vernieuwen.

    Gaat om bandenfabrikant 255/45/20 gemonteerd op originele AudiSport velg

    Alvast bedankt

  14. #73
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Pilot sport
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  15. #74
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Hankook Ventus S1 Evo3
    255-45-R20 105 Y

    Heb ik ook onder mijn A4 gehad als zomerband alleen de maat was iets kleiner (245-40-18). Vind het een hele fijne zomerband en ik rij op zijn tijd behoorlijk sportief. Nooit voor verrassingen gestaan bij op- en afritten. Helemaal kaal gereden en toen kleefden ze nog aan de weg!

    Heb nu de winterset er weer onder met nieuwe Vredestein Wintrac Pro. Ook extra load (101V) voor de snelle bochten en de V voor max 240 kmh.

    Groet van Jeroen
    Dus....

  16. #75
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.105
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    15000 met de pirelli 😧, knap hoor, dan gaan de banden uit je lijstje vast niet langer mee, zeker de michelins niet.
    Altijd michelin gereden maar nu juist de pirelli pzero RO2 en bevallen nog prima, geluid durf ik niets van te zeggen maar lijkt goed en slijtage en wegligging is echt super.
    Ook Quattro en 4 tegelijk vervangen in 19"
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #76
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    994
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Ik heb net de P-Zero's na 60.000km eraf laten halen (255/40/20), zaten onder m'n A6 C8 50TDI Quattro. Daar stond wel het A0 (Audi) kenmerk op. Heb ook eerder een keer Pirelli gehad die me niet bevielen, maar ik denk wel dat die A0 indicatie verschil maakt en niet alleen marketing is! Ik ga na de winter over op Hankook, ook met A0 markering. Ben er erg benieuwd naar, want die had ik eerder onder een A6 C7 Quattro er zo onder vandaan gebrand (25k). Dunlop Sportmaxx onder der TTS doen t trouwens ook top (zonder codering)!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 15-11-23 om 12:12.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Welke zomerbanden?

    Kogel is door de kerk, de Continental Sportcontact 6 zijn besteld.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •