Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Trekhaak Etron 2015

  1. #1

    Standaard Trekhaak Etron 2015

    Sinds enkele weken een ETRON uit 2015. Het was de bedoeling om een trekhaak te monteren. Het blijkt nu een MY2015 Etron te zijn en daar mag blijkbaar geen trekhaak onder. Weet iemand wat de reden is? Wat is er aangepast in de MY2016 versie die halverwege 2015 gebouwd is? Ook ben ik benieuwd wat de consequenties zijn van wel monteren. Ik had begrepen dat het wel zou passen namelijk.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    37
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Ik meen dat het met de constructie te maken had. Ik heb speciaal gewacht tot MY2016, omdat het achteraf onderbouwen van een trekhaak ook niet mogelijk was.

  3. #3

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Ik heb begrepen dat monteren geen probleem is. Er staat alleen op het kenteken dat het trekgewicht 0 kg is. Wat zou dan de reden kunnen zijn.

  4. #4

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Hoi,

    Ik ben hier nieuw en wil een A3 e-tron 2e hands aanschaffen. Ik twijfel nog tov een Golf GTE, maar na wat proefritjes ben ik toch wel gevallen voor het interieur van de A3.

    De Golf mag standaard 1500 kg trekken, en ik had verwacht dat die ook voor de A3 zou gelden. Echter lees ik voor de A3 tegenstrijdige berichten. Ik zie geen 1500 maar 1400 kg, sommige e-trons staan op 0 kg trekgewicht in advertenties. Ik heb ook berichten gelezen dat Pon e.e.a. kan rechttrekken via de RDW, maar ik krijg dit alles niet goed helder.

    Idealiter wil ik een A3 die net als de Golf 1500 kg kan trekken. 1400 is ook ok. Moet ik dan op zoek naar een 2016 model of nieuwer? Of kan het ook met eerdere types, al dan niet via de importeur/dealer?

    Thnx voor de hulp alvast!

  5. #5
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Trekhaak Etron 2015

    Het heeft allemaal te maken met Typegoedkeuring. Sommige (eerste serie of importmodellen) hebben 0kg op de papieren staan. Om dit te regelen staat er in dit forum een draadje. Gebruik de zoekfunctie. Er zijn verschillende Audi A3 e-tron rijders die dit hebben gedaan.
    Laatst gewijzigd door iLudo; 16-11-20 om 13:47.


  6. #6

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Gevonden https://www.audiforum.nl/forum/model...light=trekhaak

    Nog een heel werk, ik zoek wel een A3 die e.e.a. al heeft qua trekhaak en typegoedkeuring...

  7. #7
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marsman1980 Bekijk Berichten
    Gevonden https://www.audiforum.nl/forum/model...light=trekhaak

    Nog een heel werk, ik zoek wel een A3 die e.e.a. al heeft qua trekhaak en typegoedkeuring...
    Valt mee hoor. Doorlooptijd kan wel wat lang zijn.
    O.a. Wachten op: PON, RDW Typegoedkeuring, trekhaak monteren en afspraak keuring bij RDW-station.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Mijne mag ook 1400kg trekken (Facelift 2017).

    Waarom zouden Golf GTE's 100kg méér mogen trekken???
    (ik zie het idd ook als ik bij rdw gegevens van GTE's kijk).
    Gek hoor....

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Zojuist in het bezit gekomen van een mooie A3 e-tron zonder trekhaak.
    Bij navraag bij Pon Dealer Amersfoort hoor ik dat ze op dit model geen trekhaak mogen monteren. ‘Elders’ zou ik wel terecht kunnen …
    Via het andere draadje op dit forum, waar even hiervoor al naar verwezen werd, heb ik een mailtje gestuurd naar Pon Typegoedkeuring met de vraag waarom dit niet kan.
    Zodra ik iets van hen hoor laat ik het hier weten.
    Dick
    Audi A3 e-tron Sportback 2015 Attraction Pro Line Plus (8V)

  11. #10
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amerpoort Bekijk Berichten
    Zojuist in het bezit gekomen van een mooie A3 e-tron zonder trekhaak.
    Bij navraag bij Pon Dealer Amersfoort hoor ik dat ze op dit model geen trekhaak mogen monteren. ‘Elders’ zou ik wel terecht kunnen …
    Via het andere draadje op dit forum, waar even hiervoor al naar verwezen werd, heb ik een mailtje gestuurd naar Pon Typegoedkeuring met de vraag waarom dit niet kan.
    Zodra ik iets van hen hoor laat ik het hier weten.
    Dick
    Via pon Leusden krijg je binnen een paar dagen reactie en kan je bij de dealer een nieuwe sticker bestellen met de juiste trekgewichten. Kost je iets meer dan €100. Aanvraag doen bij de rdw (+/- €130). Daarna trekhaak laten monteren en langs een rdw keuringsstation laten verifiëren en je krijgt een nieuwe kentekenbewijs met de juiste trekgewichten.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard

    Interessant! Ik las het verslag hiervan in het eerder genoemde draadje. Punt is dat ik al een sticker en kentekenbewijs heb met de juiste trekgewichten. Ben dus benieuwd wat Pon mij gaat melden.
    Dick

    Ahum, dus niet. De sticker bij de rechtervoordeur laat andere getallen zien …

    Onder elkaar staan:
    2050
    3500
    1 - 1065
    2 - 1050
    De laatste twee lijken mij de trekgewichten.
    Laatst gewijzigd door tom; 19-07-21 om 09:55.

  13. #12

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Trekgewicht van de A3 etron is in principe 1.400 kg. Ik dacht dat die 2 laatste cijfers de asbelastingen zijn, maar weet het niet zeker.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Voor het aanhangergewicht op je kenteken: voer je kenteken in op www.rdw.nl en kijk bij 'gewichten'.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marsman1980 Bekijk Berichten
    Trekgewicht van de A3 etron is in principe 1.400 kg. Ik dacht dat die 2 laatste cijfers de asbelastingen zijn, maar weet het niet zeker.
    Inderdaad. Op de RDW gegevens staat het zo vermeld.
    Audi A3 e-tron Sportback 2015 Attraction Pro Line Plus (8V)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Van Pon Typegoedkeuring kreeg ik slechts een korte reactie:
    “Het kenteken is reeds voorzien van trekgewichten.
    U kunt zodoende zonder problemen een trekhaak op dit voertuig laten monteren.”
    Een illustratie met de gewichten die op de site van de RDW vermeld staan werd bijgevoegd.
    Dat de dealer vanuit zijn systeem een melding krijgt dat er geen trekhaak gemonteerd mag worden, werd verder niet toegelicht. Deze week ga ik daar langs en ben dan benieuwd wat ze hier van vinden.
    Dick

  17. #16

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    In het topic uit de onderstaande link staat alles eigenlijk haarfijn uitgelegd, voor iedere E-tron ongeacht bouwjaar is ook achteraf het trekgewicht op het kenteken van 0 naar 1400kg aan te passen.

    Leesvoer is hier te vinden:

    https://www.audiforum.nl/forum/model...edkeuring.html

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Om het verhaal af te maken: de dealer is ‘om’ nadat hij mijn mailtjes had doorgestuurd naar de importeur. Hij kon nu een prijsopgaaf geven voor een nieuwe trekhaak.
    Het typeplaatje hoeft niet vervangen te worden omdat de RDW de registratie al heeft aangepast.
    Ik ga niet met de caravan of een aanhanger naar het buitenland.
    Het lijkt me overigens sterk dat ze daar moeilijk gaan doen als de sticker met het typeplaatje geen trekgewichten aangeeft. De verantwoordelijkheid ligt nu bij de RDW en de Europese afspraken over kentekenregistraties.
    Audi A3 e-tron Sportback 2015 Attraction Pro Line Plus (8V)

  19. #18
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Trekhaak Etron 2015

    Ik heb even gekeken, maar mijn sticker geeft dezelfde gewichten. Het gaat om de kg op het kentekenbewijs.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •