Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Radio automatisch aan, spraakinstelling navigatie verandert zelf

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    58
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Radio automatisch aan, spraakinstelling navigatie verandert zelf

    Beste mensen,

    Ik heb de volgende problemen:

    1. Ik gebruik de radio zelden. Dus zet ik hem uit. Maar als ik de auto start dan gaat de radio steeds aan. Elke keer zet ik de radio uit en bij de volgende rit staat deze terug aan. Ik wil dus de radio aanzetten als ik het wil.

    2. De gesproken navigatie verandert soms van instelling. De instelling die ik kies in "verkort" maar het gebeurt soms dat de instelling vanzelf verandert naar "geen spraaknavigatie".

    Zou iemand dit kunnen oplossen?

  2. #2
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio automatisch aan, spraakinstelling navigatie verandert zelf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin Djietron Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    Ik heb de volgende problemen:

    1. Ik gebruik de radio zelden. Dus zet ik hem uit. Maar als ik de auto start dan gaat de radio steeds aan. Elke keer zet ik de radio uit en bij de volgende rit staat deze terug aan. Ik wil dus de radio aanzetten als ik het wil.

    2. De gesproken navigatie verandert soms van instelling. De instelling die ik kies in "verkort" maar het gebeurt soms dat de instelling vanzelf verandert naar "geen spraaknavigatie".

    Zou iemand dit kunnen oplossen?
    Ik zou verwachten dat je de radio uit kunt zetten met de VCDS. Je kunt iig in de vcds instellen dat je klapscherm laag blijft dan ga ik er ook van uit dat radio uit kan blijven.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    58
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio automatisch aan, spraakinstelling navigatie verandert zelf

    Ondertussen heb ik hier en op andere forums gelezen dat ik in een verborgen menu het minimum volume van de radio zou kunnen wijzigen naar 0. Nu zou dat op een bepaald minimum ingesteld staan.

    Ik denk dat ik hiervoor een vagcom kabel nodig heb. Die ik niet heb.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    58
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Radio automatisch aan, spraakinstelling navigatie verandert zelf

    Het is mij gelukt. Waar een wil is is een weg.

    Ik heb een OBDeleven tool gekocht met de android app. Hiermee heb ik het "groen" engineering menu gedeblokkeerd. In dat menu heb ik het minimum entertainment volume op 0 gezet.
    Nu kan ik het volume op 0 zetten en daarna de aan/uit knop blijven indrukken waardoor het MMI uitschakeld. Als ik de auto de volgende dag of de volgende rit gebruik komt de radio niet automatisch aan. De navigatie kan ik ook gebruiken zonder dat de radio aan is.

    Dit is wat ik wou. Radio wanneer ik het wil.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •