Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

  1. #1

    Standaard S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Sinds ongeveer een maand ben ik in het bezit van een sportback 1.4 tfsi (COD 140 pk) met s-line onderstel i.c.m. 18 inch. Hiervoor had ik een e-tron met 'slappe hap' onderstel eveneens i.c.m. 18 inch. Daar ik me in het begin van de aanschaf van de e-tron nogal zorgen maakte over de looks (staat namelijk wat hoog op zijn voetjes) ben ik er nu achter dat het comfort van dat onderstel me wel beviel. Danwel ik vind het s-line onderstel wat er nu onder zit echt te stug. De auto heeft meer dan 100k gelopen en weet niet of dat wat doet met het onderstel maar ik vind het verschil te groot.

    Nu is de vraag, kan ik het s-line onderstel d.m.v. bijvoorbeeld aanpassen vering comfortabeler krijgen? Alle forum onderwerpen die ik vind gaan over het verlagen van de auto maar dit is juist andersom.

    Het is s-line onderstel ziet er overigens wel heel goed uit!

    Alvast bedankt voor eventuele reacties.

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Je zou kunnen kijken naar de originele sportveren of van een A-merk een setje veren die wat meer gericht zijn op comfort. Dat is denk ik de goedkoopste oplossing
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    A38V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    102
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Al een keuze gemaakt qua mogelijke oplossingen?

    Ik zou zelf ook niet nogmaals voor het S-line onderstel kiezen. In NL op vlakke snelwegen beviel het nog aardig. Het bochtenwerk gaat zeer goed en dan is de auto echt in zijn element. Maar op slechtere wegen en dwarsrichels vind ik het onderstel echt te hard gedempt voor 40k km's per jaar.

    Je kunt je eens laten informeren over de Eibach kit. Wellicht dat die in de praktijk zachter is dan het S-line onderstel.
    Huidige Audi: A3 Limousine 1.4 tfsi PLS, daytona grijs, alcantara/leer, B&O audio, blanke sierlijsten, schakelflippers, dimmende binnenspiegel, parkeerhulp achter.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Posts
    219
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Of plaats een Variant 3 van Kw, dat rijd in mijn ogen comfortabeler als een S-line onderstel.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Ik krijg in januari een A3 met standaard onderstel, ruilen?
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+


  6. #6

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Ik heb nog geen keuze gemaakt. Wel wordt mij door verschillende partijen (o.a. de dealer) afgeraden om het aan te passen onder het mom van "als je hem ooit weer wil verkopen willen de kopers juist een sportonderstel, je went er vanzelf aan". Haha, mooi advies. Ook vragen ze zich af of mijn klacht (ik krijg pijn in mijn rug bij lange ritten) door het onderstel kom of dat mijn stoel wellicht niet goed is.

    Prijsopgave bij de audiodealer begroot een investering boven de € 1000,-. Als ik het zou doen adviseren ze mijn overigens niet alleen de vering maar ook de schokdempers aan te passen. Het simpelweg omzetten (ruilen ) van de vering zou niet afdoende zijn.

  7. #7
    Ger079's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    63
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Neem een Eibach Pro Street S onderstel zou ik zeggen, sportief en comfortabel.
    Ik had die set toen op mijn Subaru Impreza GTT en beviel super.

    http://eibach.verlagings-veren.nl/co...j.042012-.html
    Kick ass and chew bubblegum

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kareltjeA3 Bekijk Berichten
    Als ik het zou doen adviseren ze mijn overigens niet alleen de vering maar ook de schokdempers aan te passen. Het simpelweg omzetten (ruilen ) van de vering zou niet afdoende zijn.
    Kunnen de complete set omzetten hoor, geen probleem haha

    Maar snap de opmerking van de dealer wel, als ik een s-line zou kopen/leasen doe ik dat o.a. voor het sportonderstel. Dus als dat er dan niet in blijkt te zitten zou ik sneller naar een andere gaan kijken.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    30
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    De veren op zich bepalen niet het comfort van een auto, het zijn vooral de dempers die bepalend zijn. Als je de looks wil behouden, en comfort vergroten, dan moet je die vervangen door bv de dempers van het gewone sportonderstel.

  11. #10
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Wat voor een stoelen zitten er in @kareltjeA3 ? Mijn vrouw heeft de standaard stoelen en daar krijg ik iig pijn van in mijn rug. In die van mij zitten de sportstoelen en heb nergens last van. Dus als je d standard hebt kun je ook bij bv bmparts een hele set stoelen omruilen.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  12. #11
    CornelisJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    109
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Kan mij wel voorstellen dat je het S-Line onderstel vrij hard vind ja. Valt mij stiekem ook erg tegen. Maar er zijn naar mijn weten weinig alternatieven die met dezelfde kwaliteit als wat er nu onder zit niet gelijk een vermogen kosten.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Posts
    30
    Kudos
    2
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: S-line onderstel aanpassen naar Sportonderstel

    Koni FSD dempers zijn wellicht te verkrijgen, en zijn wel gekend voor hun prestatie en comfort.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •