Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: E-tron mobiele lader laadt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2018
    Leeftijd
    47
    Posts
    1
    Kudos
    0

    Standaard E-tron mobiele lader laadt niet

    Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum, zal mij even voorstellen. Mijn naam is Jeroen, ben 42 jaar oud en woon in Malden.
    Sinds 1 maart ben ik als freelancer begonnen en heb een A3 e-tron uit december 2015 aangeschaft. Het is een import uit Frankrijk.
    Ik heb hem zaterdag opgehaald, erg fijne auto vol opties. Alleen heb ik een probleem met de mobiele lader (origineel Audi) die je op een normaal stopcontact kan gebruiken.
    Als ik die aansluit, zie ik in het scherm van de lader aan afbeelding met een huis, een lader en een auto. Door het huis staat een kruis. Als ik de lader op de auto aan sluit, en op de knop van laden zonder op programma klik, wordt het laad indicatie lampje in de gril oranje. In de auto staat het laad icoontje op groen. Echter laadt de auto niet op. Op de lader blijft het kruis zichtbaar.
    Er is geen laad programma geprogrammeerd en heb twee stopcontacten getest. Één die op een aparte groep zit en één die de groep moet delen.
    Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
    Kan er niks over vinden op het internet.
    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door JeHa; 25-03-18 om 19:41.

  2. #2
    AudiFranc72's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    52
    Posts
    461
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Dag Jeroen,

    Als er een huis met een kruis erdoor op het display staat, betekent dat dat de unit geen stroom krijgt. Er zit mogelijk dus iets niet goed in het snoer. Maak hem eens los van de unit met het sleuteltje wat je erbij hebt gekregen (als het goed is). Schroefje losmaken en dan de beugel naar je toe halen, je kan dan de stekker eruit schuiven.

  3. #3
    Xecto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    560
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Het zou ook kunnen zijn dat de wandcontactdoos die je gebruikt teveel verlies geeft oid. Ik heb het zelfs bij mijn nieuwbouwhuis gehad: direct op de meterkast werkt het wel, wandcontactdoos in de hal al niet meer, waarschijnlijk omdat er ook nog een verlengsnoer tussen zit.

    Wat is je situatie? Verlengsnoer, lengte, afzekering? Ik heb nu in de meterkast een extra groepje gehangen met kWh meter (voor zakelijk afrekenen) en een dedicated kabel naar buiten tot onder de carport.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    A3 Sportback G-Tron Pro Line S - Misano Red
    Q7 E-Tron Premium Edition - Atlantis Blue

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Leeftijd
    45
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Ik heb hetzelfde euvel gehad nadat de lader het een paar maanden prima had gedaan. Wat uiteindelijk hielp is het snoer met connectoren losklikken en weer erin schuiven, en dat een paar keer doen.
    Mijn diagnose is dat de verbinding van de snoer connector toch gaat oxideren oid waardoor de verbinding minder wordt.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    59
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    De wandcontactdoos moet geaard zijn!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    De stekker domweg omdraaien, merken en altijd op dezelfde manier/stand gebruiken.
    Klinkt onlogisch maar werkt wel (bij mij).

  7. #7

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Ik zou ook even meerdere wandcontactdozen proberen. Alleen met een geaarde werkt het. Ik heb een oud huis, ik heb ook maar 1 contactdoos waarin het werkt (de enige die blijkbaar geaard is).

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Hallo!

    Ik heb een ander 'probleem'.
    Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een 2016 etron.
    Ik heb thuis geprobeerd de auto te laden met de 'mobiele lader' verlengt door de gele laadkabel.
    Dan geeft hij de foutmelding 'unplugged'. Echter, als ik de verlengkabel uit de mobiele lader haal en die direct in de auto steek werkt hij wel.

    Is dit 'normal system behavior' of zit er ergens een fout in het systeem?
    Ik heb de gele laadkabel getest met een laadpaal, dan werkt hij wel normaal.

    in short:
    laadkabel = oke
    mobiele lader = oke
    mobiele lader + laadkabel = werkt niet
    Is dat normaal? (wellicht te lage spanning?!)
    Laatst gewijzigd door GekkeHenkies; 21-06-21 om 10:56.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Volledig normaal; het is geen verlengkabel.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 21-06-21 om 11:34.

  11. #10
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    En op de vervolgvraag waarom niet :
    Omdat de inwendige communicatie stekker pennen van de stekkers door de fabrikant bewust op een zodanig lengte uitgevoerd zijn, dat ze in deze " verlengkabel " constructie elkaar niet kunnen raken en er dus geen communicatie en daarmede geen vrijgave voor het laden mogelijk is.
    Indien dat niet zo zou zijn uitgevoerd, was dat uitermate onveilig, omdat de dan gekoppelde stekkers namelijk geen vergrendelingsmechanisme hebben, zoals dat bij laadpalen en de contra stekker op de auto wel het geval is.
    Met als voornaamste risico, bij het dan ongecontroleerd lostrekken van de stekers, verbrandings- en aanrakingsgevaar van de dan onder spanning staande en stroom leverende pennen van de stekker.
    Niet mee experimenteren dus.
    A3 8V etron, A3 8V 3 deurs, A3 8P 5 deurs
    BMW 528 station, BMW 518 station, BMW 320 sedan
    Ford Sierra, Ford Capri II, Ford Capri I, Ford Taunus, Ford Cortina

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Bovendien zijn in de stekkers weerstanden ingebouwd aan de hand waarvan de auto kan controleren wat er is aangesloten. Koppel je kabels, dan klopt de communicatie op basis van de vereiste weerstandwaarde niet meer.

    Als je toch wilt verlengen, doe dat dan aan de 230V-zijde. Gebruik wel iets beters dan een huis-tuin-en-keuken verlengsnoertje. En denk aan waterdichtheid.
    Maar zoals pon3 al zegt: Liever niet mee experimenteren.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Thumbs up Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Super duidelijk.
    Thanks voor jullie reacties!

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: E-tron mobiele lader laadt niet

    Enig idee wat die weestandwaardes zijn? Ik heb een TFSI-E uit Denemarken gekocht en kwam erachter dat de stekkers in Denemarken niet gelijk zijn als de stekkers in Nederland. Ik dacht stekker afknippen, mooi stevige randaarde stekker monteren en klaar! Niets bleek minder waar, de kabel bleek naast fase, nul en aarde ook een witte en een paarse draad te bevatten. Domweg negeren van die beide draadjes werkte niet. Na enig meetwerk blijkt er een 10K NTC in de stekker verstop te zitten, dus deze er bij in gesoldeerd en de lader lijkt tot leven te komen. Maar nu geeft de auto aan dat er geen spanning op de kabel aanwezig is. Zie ik nog iets over het hoofd? De lader zelf is in orde, met een kabel van een vriend werkt alles naar behoren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •