Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Eibach Sportline of ProKit verlagingsveren voor RS3

  1. #1
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Eibach Sportline of ProKit verlagingsveren voor RS3

    Welke verlagingsveren kan ik het beste kiezen voor mijn RS3 (VFL)?
    Eibach heeft de zgn. Sportline veren, die verlagen de vooras 25mm en de achteras 10mm.
    Of de ProKit veren, die verlagen de voor en achteras ca. 10mm.

    Naast de "looks" wil het weggedrag van de auto verbeteren, dus de handeling vind ik belangrijker dan de appearance van de auto!
    Daarnaast heb ik magnetic ride en dat zou ik graag icm met de nieuwe veren willen behouden.

    Iemand die ervaring heeft met 1 van de bovengenoemde sets, of iemand die mij kan adviseren?

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door IHWBD; 14-04-18 om 15:13.

  2. #2
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Eibach Sportline of ProKit verlagingsveren voor RS3

    Voor wat betreft de veren kan ik je niet adviseren. Zelf heb ik op mijn S3 h&r veren icm magnetic ride. Deze zijn nog wat lager als de eibach. Heb totaal geen problemen met de magnetic ride. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
    Persoonlijk zou ik dan voor de sportline gaan. Ik vind de h&r die ik nu zelf heb vrij stug.

    Ps. Hoe bevalt je RS3 verder? Geen problemen met de remmen? Heb pas een proefrit gemaakt met een RS3 facelift en die had licht piepende remmen.
    Laatst gewijzigd door Ries; 14-04-18 om 21:14.

  3. #3
    IHWBD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    459
    Kudos
    32
    Auto
    Audi RS3

    Standaard Re: Eibach Sportline of ProKit verlagingsveren voor RS3

    Hoi Ries,

    De RS3 bevalt heel goed, de remmen zijn door de vorige eigenaar al onder garantie vervangen. Er zijn andere type schijven en blokken gemonteerd aan de voorzijde. Tijdens normaal gedoseerd remmen voel ik ook een lichte trilling, iig geen piepende remmen. Moet je even aan wennen, verder niet storend, zolang de remmen prima vertragen.

    De H&R veren verlagen idd meer dan de Eibach Sportline, dus als dat geen problemen met de Magnetic Ride dempers geeft, dan ga ik waarschijnlijk wel voor de Sportline veren kiezen.

    Dank je voor je reactie!
    Laatst gewijzigd door IHWBD; 15-04-18 om 09:36.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •