Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

  1. #1
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Gisteren avond de mod binnen gekregen om mijn cabrio dak geheel te automatiseren op afstand.
    Het inbouwen koste nog geen uur. Alleen het naar de winkel gaan voor een T40 sleutel duurde al 30 minuten dus al met al erg simpel om in te bouwen.

    Je kunt gewoon op afstand de kap openen door 3 keer op de open knop te drukken van de afstandsbediening.


    Het sluiten gaat in omgekeerde volgorde.

    wat ook wel fijn is dat je de knop in de auto niet ingedrukt hoeft blijven te houden. Gewoon 1keer duwen of aan de knop trekken voor open of dicht volstaat. De reden dat je origineel de knop. Oet blijven vasthouden zal wel een safety feature zijn zodat je niet tussen draaiende delen kunt komen maar ja.

    Heb er nog niet veel mee gespeeld maar het werkt goed. Ik had alleen gehoopt dat het ook zou werken in combinatie met mijn regensensor. (Als het regent gaan de ramen omhoog, maar had gehoopt dat nu dan ook de kap dicht zou gaan.

    gr Stefan
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  2. #2
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svkaster Bekijk Berichten
    Gisteren avond de mod binnen gekregen om mijn cabrio dak geheel te automatiseren op afstand.
    Het inbouwen koste nog geen uur. Alleen het naar de winkel gaan voor een T40 sleutel duurde al 30 minuten dus al met al erg simpel om in te bouwen.

    Je kunt gewoon op afstand de kap openen door 3 keer op de open knop te drukken van de afstandsbediening.


    Het sluiten gaat in omgekeerde volgorde.

    wat ook wel fijn is dat je de knop in de auto niet ingedrukt hoeft blijven te houden. Gewoon 1keer duwen of aan de knop trekken voor open of dicht volstaat. De reden dat je origineel de knop. Oet blijven vasthouden zal wel een safety feature zijn zodat je niet tussen draaiende delen kunt komen maar ja.

    Heb er nog niet veel mee gespeeld maar het werkt goed. Ik had alleen gehoopt dat het ook zou werken in combinatie met mijn regensensor. (Als het regent gaan de ramen omhoog, maar had gehoopt dat nu dan ook de kap dicht zou gaan.

    gr Stefan
    De bekende comfort module voor de cabrio’s. Heb hem al jaren


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  3. #3
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Dat is goed om te horen, ik was een beetje sceptisch om iets externs in te bouwen. Even een vraagje, zet jij hem uit als je auto naar de dealer gaat of komen er geen foutmeldingen op VCDS ? In de gebruikshandleiding wordt geadviseerd om hem F1 switch uit te schakelen alvorens service beurten te laten doen.
    Laatst gewijzigd door svkaster; 02-05-18 om 09:27.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  4. #4

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Bij mij in mijn A5 cabrio heeft de vorige eigenaar ook zo'n module in laten bouwen. Hij gaf ook aan dat je deze uit moet schakelen als de auto naar de dealer gaat. Op mijn A5 zit echter standaard ook al de comfort module (was denk in niet bekend bij de vorige eigenaar). Ik heb het apparaatje nu dan ook uit staan.

  5. #5
    Snowdude
    Guest

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Mooi om te zien dat het goed werkt. Heb er vorige week ook een besteld voor de A3C.


  6. #6
    Ben Stevens
    Guest

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nels Bekijk Berichten
    Bij mij in mijn A5 cabrio heeft de vorige eigenaar ook zo'n module in laten bouwen. Hij gaf ook aan dat je deze uit moet schakelen als de auto naar de dealer gaat. Op mijn A5 zit echter standaard ook al de comfort module (was denk in niet bekend bij de vorige eigenaar). Ik heb het apparaatje nu dan ook uit staan.
    Ik heb ook de comfort module, en toch twijfel ik nog steeds. Je moet echt dichtbij staan, en de knop goed blijven vasthouden anders stopt de boel al. Ook het met 1 klik van binnenuit openen/sluiten spreekt mij wel aan. Maar volgens jou is het z’n geld dus niet waard?

  7. #7

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    De comfort module van Audi zelf vergt inderdaad wel enige gewenning. Moet zeggen dat ik het sowieso zelden gebruik, ik open en sluit het dak meestal als ik in de auto zit. Dat zou voor mij persoonlijk ook reden zijn om geen aftermarket module aan te schaffen. Hij zit er bij mij nog steeds wel in, maar niet meer aangesloten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ben Stevens Bekijk Berichten
    Ik heb ook de comfort module, en toch twijfel ik nog steeds. Je moet echt dichtbij staan, en de knop goed blijven vasthouden anders stopt de boel al. Ook het met 1 klik van binnenuit openen/sluiten spreekt mij wel aan. Maar volgens jou is het z’n geld dus niet waard?

  8. Ad
  9. #8
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Ik open/sluit ook alleen als ik in de auto zit, bij voorkeur met draaiende motor. Met de sleutel heb ik het alleen eens gedaan om het uit te proberen (en werkte inderdaad).

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Verkopen tegen betaling in Marktplaats aangeboden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Ik moet zeggen nu de module erin zit open ik toch meestal al tijdens dat ik de garagedeur open. Vroeger deed ik dit tijdens het achteruit rijden maar dan zie je toch een stuk minder ondanks de achteruitrij camera. En vindt het wel makelijk om in de auto met 1 klick de kap te openen.
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    63
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Hi Stefan,
    Waar heb je de module gekocht? En zit er een handleiding bij het inbouwen? Ik heb even naar mijn eigen kofferbak gekeken, maar dat vind ik nogal een uitdaging :-)

    groet Timo

  13. #12
    svkaster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    525
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoH Bekijk Berichten
    Hi Stefan,
    Waar heb je de module gekocht? En zit er een handleiding bij het inbouwen? Ik heb even naar mijn eigen kofferbak gekeken, maar dat vind ik nogal een uitdaging :-)

    groet Timo
    hoi Timo, ik heb hem destijds bij mods4cars besteld.
    er zitten instructies bij maar ook op youtube staat precies hoe je het moet doen. Was als ik me goed herinner een klusje van niks.

    stefan
    VCDS Regio Eindhoven - Originele Ross Tech kabel - 17.1.3

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Leeftijd
    63
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Beste Stefan, deze had ik ook gezien, alleen dat filmpje niet. Heb je linkje voor me?

    Timo
    Laatst gewijzigd door TimoH; 12-04-21 om 21:43. Reden: Niet compleet

  15. #14

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Dag dames en heren,

    Sinds een week de eigenaar van een Audi A5 Cabrio uit 2017.
    Op de auto zit keyless entry & go (m.a.w. ik heb de comfortsleutel).
    In de gebruiksaanwijzing heb ik gelezen dat ik met de AB (afstandsbediening) de kap moet kunnen openen en sluiten.

    Sluiten doet de kap wel met AB, maar openen niet. In de MMI, heb ik de optie ramen openen en sluiten aangevinkt.
    Heb het de dealer voorgelegd (want garantie) en die komt dan aan dat dit middels een extern kastje zou moeten en een bullshit verhaal over zgn. veiligheid.

    Mijn vraag, kan ik de dealer overtuigen dat de mogelijkheid de kap te openen en sluiten met de AB gewoon op mijn auto zit? En dat hij dat dus in orde dient te maken/herstellen.

    Dank voor uw tijd en reactie.
    M.vr.gr.

  16. #15
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    heb je onderstaande stappen wel gedaan?
    - binnen 4 meter van de auto
    - unlock en dan binnen 2 sec opnieuw unlock en ingedrukt houden
    Kan je (laten) coderen:


  17. #16

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Om te beginnen. Dank voor de snelle reactie. Top.
    Dat van die 4 meter heb ik inderdaad gelezen en stond op 1 meter naast mijn auto. Precies gehandeld zoals in de gebruiksaanwijzing staat. Open niet (heb ik dan maar gedaan met de knop in het interieur gedaan). En het gekke, sluiten van de kap ging dus wel van buiten de auto.

    Is dat coderen vanuit de my Audi app (moet ik nog installeren)? Of kan dat ook middels de MMI?

  18. #17
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Coderen gaat middels de OBD-poort in de auto. Via bijvoorbeeld VCDS, OBDapp of OBDeleven.
    Ik weet niet waar je woont, maar er is vast wel een forumlid die het voor je wil/kan coderen.

    Kijk daarvoor even in onderstaand draadje:

    VAG COM locatietopic
    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

  19. #18
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Ps. Je zit met een A5 in een A3 groep vragen te stellen ;-)

  20. #19

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Nog een keer dank 🙏🏻
    Voordat ik een forumlid raadpleeg, mag eerst de dealer zich erover buigen (heb betaald voor de garantie, dus gaan ze er ook voor werken).

    Kijk, zo scherp was ik niet……aiaiai….😬
    Dat kan natuurlijk niet. Maar gelukkig bestaat er ook nog zoiets als de Audi-bloedgroep 😉

  21. #20
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Cabriokap automatisch openen en sluiten op afstand

    Ik weet niet of dit onder garantie valt of dat het een feature is die aan of uit staat. Ik heb dat bijvoorbeeld met mijn panoramadak. Als ik mijn ab ingedrukt houd, dan gaan mijn ramen open en mijn dak gaat in tilt stand. Via OBDeleven kan ik aanzetten dat het dak helemaal open gaat. Dat is niet standaard, maar te coderen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •