Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Voordemper 1.4 TFSI vervangen, welk onderdeel?

  1. #1
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Voordemper 1.4 TFSI vervangen, welk onderdeel?

    Ik heb een probleem met mijn voor/middendemper, waarin iets resoneert bij een warme motor. Het klinkt als een kapotte uitlaat en is op de brug duidelijk hoorbaar onder de auto bij gas geven in z'n vrij. Ik wil deze vervangen, maar volgens m'n monteur bestaat dat nu uit één geheel samen met de einddemper, waardoor het een prijzig onderdeel wordt als die in zn geheel vervangen wordt.

    Als ik echter online in ETKA zoek, kom ik verschillende versies tegen, waarbij de voordemper ook los te verkrijgen is. Ik zie door de bomen echter het bos niet meer, en zoekend op chassisnummer kom ik ook niet altijd verder. Het lijkt erop dat er een versie is geweest waar alles uit één deel bestond (die zit onder mijn auto) en later zijn er losse onderdelen van gemaakt?

    Is het mogelijk om alsnog enkel alleen de voordemper te vervangen (door eventueel dat stuk los te snijden en later weer vast te lassen?)

    Het betreft een benzine A3 limousine, 1.4 TFSI COD, S-tronic, 140PK uit november 2013.


    • Via deze ETKA kom ik op op onderdeelnr 5Q0 253 209 CF uit.
    • En via deze ETKA weer op onderdeelnr 5Q0 253 209 R
    • En op deze pagina staan weer juist nóg meer keuzes.


    Wie kan me helpen?
    Laatst gewijzigd door Brentnl; 25-05-18 om 20:56.

  2. #2

    Standaard Re: Voordemper 1.4 TFSI vervangen, welk onderdeel?

    @Brentnl
    Sowieso heb je modeljaar 2014 want de limo was er niet modeljaar 2013, dus daar begin je. Jouw motorcode is waarschijnlijk CPTA (staat o.a. in je serviceboekje sticker eerste bladzijde). PR-code K8S staat voor limo, dus je moet niet K8G (hatchback) of K8R (sportback) hebben. Je productiedatum is niet hetzelfde als je datum eerste tenaamstelling en staat in maand+jaar ook op sticker eerste bladzijde serviceboekje. Dus dan zie je hier:
    https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a3.../253-253081/#1
    dat alleen 5Q0 253 209 CF de juiste kan zijn. Mogelijk is dat onderdeel later vervallen en is er nu een vervangend onderdeelnummer, dat kan ik nu niet voor je nakijken. Als je 'm nieuw bij de dealer wil kopen kun je gewoon vragen naar dat nummer, hij schiet bij hun automatisch door naar het vervangende nummer. Mogelijk kan de Duitse dealer 'm goedkoper leveren, bij ahw-shop.de kun je een Duitse offerte aanvragen.

    Zorg wel even dat je zeker weet dat het geluid door die demper veroorzaakt wordt En misschien is het nu wel één deel, dan heb je dus nog die klemmen nodig.

  3. #3
    Brentnl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    193
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Voordemper 1.4 TFSI vervangen, welk onderdeel?

    Thanks! Die beredenering kan ik volgen. CPT PHV staat er op de sticker.
    Of het zekerweten dat onderdeel is wat het geluid veroorzaakt; tja. onder de auto lijkt het daar vandaan te komen als hij op de brug staat, dus m'n monteur vermoedde dat deel maar dat was volgens hem niet met zekerheid te zeggen totdat je het vervangen had.

    Inmiddels is dus ook m'n turbo overleden; zou dat het geluid veroorzaakt kunnen hebben? Had er wel al maanden last van, ver voordat de turbo het begaf.
    Laatst gewijzigd door Brentnl; 26-05-18 om 17:56.

  4. #4

    Standaard Re: Voordemper 1.4 TFSI vervangen, welk onderdeel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brentnl Bekijk Berichten
    Thanks! Die beredenering kan ik volgen. CPT PHV staat er op de sticker.
    Of het zekerweten dat onderdeel is wat het geluid veroorzaakt; tja. onder de auto lijkt het daar vandaan te komen als hij op de brug staat, dus m'n monteur vermoedde dat deel maar dat was volgens hem niet met zekerheid te zeggen totdat je het vervangen had.

    Inmiddels is dus ook m'n turbo overleden; zou dat het geluid veroorzaakt kunnen hebben? Had er wel al maanden last van, ver voordat de turbo het begaf.
    Ik kan natuurlijk niet in een glazen bol zien wat welk geluid veroorzaakt bij jouw auto ;-) PHV (PVH?) is je versnellingsbakcode. Ik weet wel dat het stangetje van de wastegate een beruchte rammelaar is in vele 1.4t(f)si modellen van grofweg 2009-2014. Maar dat klinkt wel anders dan een lekke uitlaat.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •