Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 84 van de 84

Onderwerp: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Was er trekhaak voorbereiding aanwezig in het voertuig of is het een aftermarket kabelset?
    Vermoeddelijk is of de wit/zilveren kabel niet "omgeprikt" vanuit de trekhaakvoorbereiding naar het zwarte stekkertje achter op de schakelaar of de 2 stekkertjes niet aan elkaar gemaakt bij het kickpanel. Codering is nl recht toe recht aan, maar wellicht dat daar een foutje in zit?

    Als het een aftermarket kabelset is kan het van alles zijn

    Anders app je me even op 0 6 4 3 0 1 1 4 8 6
    Deze auto was inderdaad al voorzien van trekhaak voorbereiding. Het grijs/ witte kabeltje lag al klaar op de plek waar het knopje hoort en heb deze bij de zwarte stekker van het knopje in geplaatst zoals staat in het elektrisch schema uit post #30 . Ook de 2 stekkertjes bij het kickpanel heb ik aan elkaar gemaakt, anders is codering volgens mij niet eens mogelijk. Zoals gezegd lijkt codering eigenlijk wel in orde, heb ook op geen enkel regelapparaat een storing en de trekhaakmodule is ook goed uit te lezen.

    Intussen heb ik contact gehad met Cartronic in Rijswijk, volgens hun is dit duidelijk de codering. Heb dus een afspraak bij hun gemaakt, en we gaan het zien!

  2. #82

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Is er iemand die mij misschien kan helpen aan de onderdeelnummers van de stekkers voor de schakelaar en stekker d in de module? Ik kan het echt nergens vinden helaas

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Beetje laat maar hopelijk heb je er nog wat aan of anders voor andere zoekende:

    Rode stekker: 6r0 972 930a
    Zwarte stekker: 8r0 973 605

  4. #84

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Allen dank voor dit topic. Ik zal nog mijn puntjes delen na het inbouwen van de trekhaak die misschien niet altijd logisch zijn.

    Het kabeltje tussen de schakelaar en de regelunit stekker D is nergens los te koop. Met het schema kan je het zelf makkelijk maken. Je hebt deze stekkers nodig (beide 1x): 6R0 972 930A & 8R0 973 605. Van de zwarte stekker hou je pin 2 vrij, deze komt vanuit de kabelboom die voorbereid ligt in de auto (in mijn geval).

    Mijn A3 (FL, 2016) heeft ook parkeersensoren achter en je moet dan eigenlijk de kabel voor de trekhaak door dezelfde tule heenleiden. Ik heb een ander gat gepakt die zit linksachterin de hoek en daar paste de tule ook in.

    Ik heb een originele houder voor de regelunit gekocht, deze past precies op de draadeinden die linksachterin onder het achterlicht zitten. Onderdeelnummer: 8V0907333

    Het coderen van de regelapparaten is bij mij ook gelukt na wat zoekwerk. Mijn auto heeft ACC en dan moet je het daar blijkbaar ook in coderen. Ik kwam ook nog een handig document tegen op vcds.de:

    Nachruestung_AHK.pdf

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •