Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 84

Onderwerp: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ledo Bekijk Berichten
    Bijgaand de instructie van mijn kabelset.
    De kabel van de trekhaak naar massa klopt. Staat ook hierin beschreven.

    Gezien de schakelaar naar de knop vol is, moet de ontbrekende ader in een andere connector. De vraag is dus welke connector en welke pin nr.

    Misschien dat als je googled op het nummer van de module je wat kan vinden op een ander forum. Deze module is in veel andere VAG modellen gebruikt.Bijlage 263788
    Ledo,

    Heb je deze handleiding in pdf toevallig? op K-electronic kan ik alleen een preview zien ipv het hele bestand.

    Bedankt Gr Nick

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    De schakelaar 8W0959511 is 5 polig en alle 5 de pinnen worden benut. Zie het schema.

    Ik verwacht dat je schakelaar en module van een ander VAG model zijn.

    Op het internet kwam ik een inbouwverslag tegen van een VW touran, daar is dezelfde 4 polige schakelaar toegepast als jij hebt.
    Het stuurapparaat met exact hetzelfde typenummer heeft hier een andere pin layout in onder andere de rode connector. Ook de programmering van het stuurapparaat is anders.

    Dit is wel een lastige puzzel zo met de verkeerde kabelset, schakelaar en programmering in de module.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Bedankt voor de uitleg,

    Vermoeiend dit; heb alles gekocht bij één leverancier.

    Heb jij wel trekhaak: 8V4.800.495 ?
    Met schakelaar : 8W0959511
    en module : ?

    Met daarbij een kabelboom met 1 extra ader die van van voren naar de module loopt?

    Gr Nick
    Laatst gewijzigd door NickA38V; 25-05-21 om 09:41.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Ik heb module 5Q0907383G, trekhaak 8V5800495 (ik heb geen sportback) en de K electronic kabelset gebruikt.

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Hier module 5Q0 907 383 G succesvol in gebruik, dus dat moet werken op een A3.
    Dan denk ik alleen dat je schakeler niet de goede is/anders gepint moet worden.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Allemaal hartelijk dank voor het meedenken, ondersteunen en mij voorzien van zeer waardevolle informatie.

    Lang verhaal kort, contact gehad met de leverancier van de trekhaak en alle toebehoren.
    afspraak bij hen gemaakt, naar den Haag gereden vanuit Maastricht... conclusie;

    Software: de database die geladen is in een niet trekhaak voorbereide A38V begrijpt niets van de opties die je aanschakelt middels bijvoorbeeld een OBDeleven.
    De wijzigingen die ik gemaakt heb, waren allemaal juist. De aansluiting zoals ik die van jullie mocht ontvangen was allemaal correct. Puur de database, welke zij hebben ingeladen.

    Na 20min stond ik buiten, volgens hen had ik dit niet zelf kunnen oplossen.
    Eind goed al goed.

    Trekhaak werkt, zeer tevreden.

    Nogmaals dank allemaal!
    Laatst gewijzigd door NickA38V; 07-06-21 om 12:37.

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Vandaag de diffuser met trekhaak klep geplaatst. Blijkbaar is deze niet bedoelt voor een elektrisch wegzwenkbare trekhaak. Met andere woorden, hier moet zelf aan de binnenzijde nog een stuk weggezaagd worden wil de trekhaak kunnen zakken.

    Bijgaand een paar foto's zoals het er nu uitziet. Ik zal een update plaatsen als de diffuser aangepast is.
    20210816_172424.jpg20210816_172414.jpg

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Ah, je hebt een pre-facelift. De zwenkbare trekhaak is enkel leverbaar geweest voor de facelift. Daarom past de bumper opening niet.
    Laatst gewijzigd door ledo; 17-08-21 om 16:41.

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Jip dat klopt. Nog even netjes wegfrezen, maar dat komt wel goed.

  11. #70

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Volgende week ga ik ook beginnen aan de inbouw van de trekhaak. Ik heb bij mij de 2 zwarte stekkers gevonden linksachter, de rode stekker voor de schakelaar ontbreekt nog. Waar kan ik die vinden in de auto? Of heb je die zelf gemaakt?

    Mijn A3 is een FL van 2016.

    Kan iemand mij daarnaast helpen aan het correcte nummer van het regelapparaat? Zoals gezegd is mijn A3 een FL van 2016 (september). Ik vermoed dat ik dan de G module nodig heb?

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door kosterific; 21-09-21 om 09:37.

  12. #71

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door base86 Bekijk Berichten
    Op de module:
    Stekker A = 24 polig zwart naar trekhaak
    Stekker B = 6 polig zwart naar zekeringkast + massa
    Stekker C = 10 polig zwart remlichtschakelaar/boordnet
    Stekker D = 10 polig rood electronische schakelaar

    Als ik je dus goed begrijp?

    In dat geval, ben ik het compleet met je eerste zin eens! Scheelt een hele hoop tijd! Alleen kwestie van trekhaak monteren en kabels doorvoeren naar de module!

    Thanks voor de info! Nu nog op zoek naar de rode stekker incl kabelboompje haha.
    Hoe ben je uiteindelijk aan de rode stekker incl kabelbopmpje gekomen?

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NickA38V Bekijk Berichten
    Allemaal hartelijk dank voor het meedenken, ondersteunen en mij voorzien van zeer waardevolle informatie.

    Lang verhaal kort, contact gehad met de leverancier van de trekhaak en alle toebehoren.
    afspraak bij hen gemaakt, naar den Haag gereden vanuit Maastricht... conclusie;

    Software: de database die geladen is in een niet trekhaak voorbereide A38V begrijpt niets van de opties die je aanschakelt middels bijvoorbeeld een OBDeleven.
    De wijzigingen die ik gemaakt heb, waren allemaal juist. De aansluiting zoals ik die van jullie mocht ontvangen was allemaal correct. Puur de database, welke zij hebben ingeladen.

    Na 20min stond ik buiten, volgens hen had ik dit niet zelf kunnen oplossen.
    Eind goed al goed.

    Trekhaak werkt, zeer tevreden.

    Nogmaals dank allemaal!
    Ik heb een trekhaak ingebouwd bij een vriend van mij met een A3 uit 2017. Eigenlijk exact hetzelfde verhaal als bij NickA38V, alles via VCDS gecodeerd en via daar lijkt alles goed te werken. Alleen brand het lampje van mijn knopje ook niet en reageert deze ook niet.

    Ik verwacht zelf dat ik net als NickA38V een probleem heb met codering, iemand enig idee hoe dit fixen is of dat misschien (uiteraard tegen betaling) voor mij kan doen?

    De trekhaak aan de hand van het stroomloopschema zelf aangestuurd, en deze vergrendeld en ontgrendelt keurig zoals het hoort. Dus de trekhaak zelf lijkt helemaal in orde. Eveneens de gehele kabelboom doorgemeten en hier lijkt ook alles goed.

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kosterific Bekijk Berichten
    Volgende week ga ik ook beginnen aan de inbouw van de trekhaak. Ik heb bij mij de 2 zwarte stekkers gevonden linksachter, de rode stekker voor de schakelaar ontbreekt nog. Waar kan ik die vinden in de auto? Of heb je die zelf gemaakt?

    Mijn A3 is een FL van 2016.

    Kan iemand mij daarnaast helpen aan het correcte nummer van het regelapparaat? Zoals gezegd is mijn A3 een FL van 2016 (september). Ik vermoed dat ik dan de G module nodig heb?

    Bedankt!
    Ik heb zelf ook een zwenkbare trekhaak op een A3 gezet welke trekhaak voorbereiding had. Dan heb je inderdaad 2 zwarte stekker links achter in de auto liggen. De rode stekker ligt hier niet bij en heb heel internet afgezocht maar nergens dit kleine stukje kabel met 2 stekkers los kunnen vinden. Dit is een vrij simpel stukje dat enkel van de schakelaar naar het regelapparaat gaat, dus kun je eenvoudig zelf maken! Je moet dan alleen even 2 stekkers en een aantal fittingen aanschaffen bij een dealer of bij een sloperij van een auto af mogen halen (dat laatste heb ik gedaan).
    Aan de hand van het stroomloopschema uit post #30 kun je dit zelf maken. In dit stroomloopschema zie je ook een grijs-witte kabel naar de schakelaar gaan, deze kabel lag bij mij al in de auto op de plek waar het knopje oorspronkelijk zit (naast het lampje).

    Module G zou inderdaad de goede moeten zijn.

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    36
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Dit heb ik bij Cartronic in Rijswijk laten doen. €40,- als ik me niet vergis en 10min werk. Gr Nick

  16. #75

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GolfTom Bekijk Berichten
    Ik heb zelf ook een zwenkbare trekhaak op een A3 gezet welke trekhaak voorbereiding had. Dan heb je inderdaad 2 zwarte stekker links achter in de auto liggen. De rode stekker ligt hier niet bij en heb heel internet afgezocht maar nergens dit kleine stukje kabel met 2 stekkers los kunnen vinden. Dit is een vrij simpel stukje dat enkel van de schakelaar naar het regelapparaat gaat, dus kun je eenvoudig zelf maken! Je moet dan alleen even 2 stekkers en een aantal fittingen aanschaffen bij een dealer of bij een sloperij van een auto af mogen halen (dat laatste heb ik gedaan).
    Aan de hand van het stroomloopschema uit post #30 kun je dit zelf maken. In dit stroomloopschema zie je ook een grijs-witte kabel naar de schakelaar gaan, deze kabel lag bij mij al in de auto op de plek waar het knopje oorspronkelijk zit (naast het lampje).

    Module G zou inderdaad de goede moeten zijn.
    Bedankt voor je reactie! Ik dacht inderdaad dat dat de way to go zou zijn maar misschien was het makkelijker.

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kosterific Bekijk Berichten
    Hoe ben je uiteindelijk aan de rode stekker incl kabelbopmpje gekomen?
    Deze zat netjes bij de trekhaak geleverd. Heb dus niets zelf hoeven maken en was compleet plug and play.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GolfTom Bekijk Berichten
    Ik heb een trekhaak ingebouwd bij een vriend van mij met een A3 uit 2017. Eigenlijk exact hetzelfde verhaal als bij NickA38V, alles via VCDS gecodeerd en via daar lijkt alles goed te werken. Alleen brand het lampje van mijn knopje ook niet en reageert deze ook niet.

    Ik verwacht zelf dat ik net als NickA38V een probleem heb met codering, iemand enig idee hoe dit fixen is of dat misschien (uiteraard tegen betaling) voor mij kan doen?

    De trekhaak aan de hand van het stroomloopschema zelf aangestuurd, en deze vergrendeld en ontgrendelt keurig zoals het hoort. Dus de trekhaak zelf lijkt helemaal in orde. Eveneens de gehele kabelboom doorgemeten en hier lijkt ook alles goed.
    Vermoeddelijk is er 1 kabel niet goed aangesloten, als je me even een PM stuurt kunnen we het wellicht oplossen.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  19. #78
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Dat zal niet lukken, hij heeft nog geen 100 berichten geplaatst…..
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Helaas gaat mij dat niet lukken omdat ik nog niet genoeg berichten heb gepost, maar hoor graag je bevindingen!

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    412
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit zwenkbare trekhaak - 8V sportback

    Was er trekhaak voorbereiding aanwezig in het voertuig of is het een aftermarket kabelset?
    Vermoeddelijk is of de wit/zilveren kabel niet "omgeprikt" vanuit de trekhaakvoorbereiding naar het zwarte stekkertje achter op de schakelaar of de 2 stekkertjes niet aan elkaar gemaakt bij het kickpanel. Codering is nl recht toe recht aan, maar wellicht dat daar een foutje in zit?

    Als het een aftermarket kabelset is kan het van alles zijn

    Anders app je me even op 0 6 4 3 0 1 1 4 8 6
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •