Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Melding: motor afzetten, controleer koelvloeistof 1.6 TDI

  1. #1
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Melding: motor afzetten, controleer koelvloeistof 1.6 TDI

    Vanmiddag kreeg ik rijdend in de file een melding om koelvloeistof te controleren en de motor uit te zetten in combinatie met rood uitroepteken en koelwatersymbool. Ik ben meteen gestopt maar koelvloeistof was gewoon vol, en temperatuur motor stond op 90 graden. Toen de mobiliteitsgarantie de auto uitlas was er geen foutmelding en is de auto weggetakeld.

    De monteur srak over verschillende kringen koelvloeistof waar wellicht een bepaald deel van de motor niet voldoende werd gekoeld. Is het probleem bij andere forumleden bekend? De A3 is een 1.6 110pk ultra met net meer dan 100.000 km op de teller van eind 2013.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  2. #2
    Nick A3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard re: Melding: motor afzetten, controleer koelvloeistof 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nick A3 Bekijk Berichten
    Mijn 1.6TDI uit 2013 moest na 80.000 km ook ineens koelvloeistof hebben, tot meerdere keren per maand toe. Naar de dealer geweest en daar bleek het een bekend probleem, er is een gemodificeerde waterpomp (uit mijn hoofd) uit Duitsland gekomen, en nu heb ik 20.000 km al geen problemen meer.
    Uit het andere topic.

  3. #3
    Gerrit-Jan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    39
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Melding: motor afzetten, controleer koelvloeistof 1.6 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hansderk Bekijk Berichten
    Vanmiddag kreeg ik rijdend in de file een melding om koelvloeistof te controleren en de motor uit te zetten in combinatie met rood uitroepteken en koelwatersymbool. Ik ben meteen gestopt maar koelvloeistof was gewoon vol, en temperatuur motor stond op 90 graden. Toen de mobiliteitsgarantie de auto uitlas was er geen foutmelding en is de auto weggetakeld.

    De monteur srak over verschillende kringen koelvloeistof waar wellicht een bepaald deel van de motor niet voldoende werd gekoeld. Is het probleem bij andere forumleden bekend? De A3 is een 1.6 110pk ultra met net meer dan 100.000 km op de teller van eind 2013.
    Hier exact hetzelfde probleem, na een rit (motor warm) en tijdje stationair of in de file deze melding. Motor is niet heet, olie temp op 92 graden, vloeistoffen allemaal op pijl.
    Vandaag bij thuiskomst gewacht op de melding, auto laten lopen en uitgelezen met VCDS, geen fouten..

    Wat was uiteindeljk het probleem bij jou auto?
    Audi A3 8V Sportback 1.6TDI
    Audi A3 8P Sportback 3.2 V6
    Audi A1 8X 1.2 TFSI S-Edition

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.135
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Melding: motor afzetten, controleer koelvloeistof 1.6 TDI

    Is dat niet gewoon een sensor in het reservoir wat zit te klooien?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •