Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Hallo allemaal,

    Ik stel mij even voor. ik heet Shayan, ik ben 30 jaar oud. ik bezit nu ongeveer 7 maanden een Audi A3 Sline uit 2015 140PK met nog geen 50dkm .


    voor ik begin uit te leggen wat er aan de hand is wil ik jullie laten weten dat ik gebrekkig nederlands typ, dus wees aub lief voor mij.


    Ik heb laatste tijd dat mijn stronic stoot bij terug schakelen. in sportmode voel je dit 2x zo erg. Je voelt dus dat die terugschakelt waardoor je naar voren word gestoot.
    Ik heb deze auto gekocht bij een dealer is amsterdam met 1 jaar audi garantie. Nu ben ik naar de audi dealer geweest en die zegt dat mijn garantie alleen in land van herkomst geld omdat dit een verlengde garantie is. ten eerste kan je alleen garantie verlengen bij het begin van een nieuwe auto. en iet 2 jaar later. het is dus niet dat mijn dealer mij een extra garantie heeft gegegven dit zat er al op in duitsland. auto is ook van de officiële audi dealer uit duitsland.


    ten eerste wil ik weten..
    1 Of iemand weet wat er mis is met de stronic. kan dit door een software update geholpen worden of door de tandwillen weer te kaliberen (heet dit zo ?) Of is de stronic versleten?

    2 Mijn Garantie is toch Europees? is toch raar dat ik weer terug naar duitsland moet om dan garantie te hebben? in hun systeem staat dat ik tot 3 Maart 2019 garantie heb.



    Ik hoop dat iemand mij hier een goeie uitleg kan geven. ik heb heel hard gespaard voor mijn audi en ik rij er met veel plezier in. alleen hij rijd niet meer zo fijn en soepel als eerst.


    mvg

    Shayan!
    Laatst gewijzigd door AudiInspector; 08-09-18 om 16:02.

  2. #2
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Allereerst welkom. Je nederlands is helemaal niet slecht.
    Dat gezeur van de dealer over garantie is herkenbaar. Het kan zijn dat een andere dealer wél garantie verleend. Aangezien s-tronic problemen al gauw erg duur worden is het te overwegen naar een dealer in Duitsland te gaan.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Dan moet ik dus naar duitsland? ik weet dat duitsland je verplicht 1 jaar garantie moet geven. maar garantie is europees. ze mogen mij niet weigeren om te helpen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue Whale Bekijk Berichten
    Allereerst welkom. Je nederlands is helemaal niet slecht.
    Dat gezeur van de dealer over garantie is herkenbaar. Het kan zijn dat een andere dealer wél garantie verleend. Aangezien s-tronic problemen al gauw erg duur worden is het te overwegen naar een dealer in Duitsland te gaan.
    Dankje wel !

    Ik snap dat het een dure probleem is. Maar audi werkt samen als een geheel toch? of hij nu hier word gemaakt of duitsland kosten komt voor audi
    Laatst gewijzigd door tom; 08-09-18 om 16:36.

  4. #4
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiInspector Bekijk Berichten
    Maar audi werkt samen als een geheel toch? of hij nu hier word gemaakt of duitsland kosten komt voor audi
    Helaas, importeur Pon krijgt korting van de fabriek in Duitsland en belooft daarna de garantie voor zijn rekening te nemen. Helaas is garantie hebben niet hetzelfde als garantie krijgen bij Pon. De meeste dealers zijn eigendom van Pon. Bij een "duitse" audi moet Pon een deel van de kosten zelf dragen. Ik denk niet dat ze een regeling hebben om kosten te verrekenen met de fabriek of een duitse dealer.
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Post re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blue Whale Bekijk Berichten
    Helaas, importeur Pon krijgt korting van de fabriek in Duitsland en belooft daarna de garantie voor zijn rekening te nemen. Helaas is garantie hebben niet hetzelfde als garantie krijgen bij Pon. De meeste dealers zijn eigendom van Pon. Bij een "duitse" audi moet Pon een deel van de kosten zelf dragen. Ik denk niet dat ze een regeling hebben om kosten te verrekenen met de fabriek of een duitse dealer.
    Jammer dat dit allemaal zo moet gaan. toch sta ik sterk, ik heb gewoon nog 6 maanden garantie of Pon betaald of wie dan ook de garantie staat er op. Defecte stronic valt onder de garantie. Ik zal contact opnemen met pon en die moeten het maar regelen. Er zit gewoon audi garantie op de auto van AUDI zelf niks met PON te maken. audi garantie is europees. ik ga maandag wel even naar century en ga even herrie schoppen haha dit kan gewoon niet.in hun systeem staat dat ik gewoon garantie heb.
    Laatst gewijzigd door AudiInspector; 08-09-18 om 16:30.


  6. #6

    Standaard re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Je moet even uitzoeken of de auto voorzien is van af fabriek verlengde garantie, zogenaamde Anschluss garantie, of dat het een garantieverzekering van die Duitse dealer betreft. In het geval van die verlengde fabrieksgarantie zou het geen enkel probleem moeten zijn in Nederland. Als het zo'n garantieverzekering betreft krijg je vaker discussies, maar ook dan zou het opgelost moeten kunnen worden. Als ik je goed begrijp is het een Duitse auto die door de Amsterdamse Audi-dealer is verkocht? Dan hadden ze je wel even mogen inlichten over het soort garantie dat op de wagen zit.. Wat je bij '1.' zegt klopt precies en kan niemand je hier uitsluitsel over geven.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Je moet even uitzoeken of de auto voorzien is van af fabriek verlengde garantie, zogenaamde Anschluss garantie, of dat het een garantieverzekering van die Duitse dealer betreft. In het geval van die verlengde fabrieksgarantie zou het geen enkel probleem moeten zijn in Nederland. Als het zo'n garantieverzekering betreft krijg je vaker discussies, maar ook dan zou het opgelost moeten kunnen worden. Als ik je goed begrijp is het een Duitse auto die door de Amsterdamse Audi-dealer is verkocht? Dan hadden ze je wel even mogen inlichten over het soort garantie dat op de wagen zit.. Wat je bij '1.' zegt klopt precies en kan niemand je hier uitsluitsel over geven.
    Bedankt voor je antwoord.

    Auto heeft gewoon de officiële audi garantie van audi zelf. Ik ga maandag wel even heen ik laat jullie wel weten wat ze dan zeggen. bedankt !

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Dan zie ik geen enkele reden dat ze je wegsturen.. eventueel een andere dealer zoeken, er zitten zeker rotte appels tussen.

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    De Nederlandse importeur geeft garantie uit eigen zak (en meestal niet) en declareert dit niet in Duitsland. In ruil daarvoor krijgen ze extra korting. Gevolg hiervan is dat Nederlandse dealers geen Duitse import-garantiegevallen aan willen, dat levert gezeur op met declaratie of ze weten niet hoe het werkt.
    Ik zou naar een Duitse dealer gaan, die zijn vaak ook beter en servicegerichter.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    35
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dan zie ik geen enkele reden dat ze je wegsturen.. eventueel een andere dealer zoeken, er zitten zeker rotte appels tussen.
    Ja, ik ga opzoek naar andere. anders bel ik centrale en leg ik hun uit.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Ames in Dordrecht heb ik wel goeie ervaringen mee. Ook met import auto's. Is een poging waard.

  13. #12

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Er zijn genoeg dealers die wel normaal omgaan met de geldige garantie als het een Duitse auto is. Vriendelijk blijven scheelt de helft

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic schokt bij terugschakelen + garantie

    Nederland is een van de laatste landen met een particuliere importeur, en de verhalen komen vast en zeker ook in Duitsland terecht. Ik weet niet voor hoe lang het contract met Pon nog loopt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •