Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 198

Onderwerp: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

  1. #141
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Het is 18 graden buiten en mijn berekende prognose in de auto geeft dus na 100% laden alweer 38 km EV rijbereik aan.

  2. #142

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Klopt. Nu de temp weer beter wordt, neemt EV range echt weer toe.
    Mijne ook 39km indicatie en haalde dit keer 36 echte kilometers.

  3. #143

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @pon3 haha, we waren idd 'tegelijk' aan het tikken.
    Uit jouw uitleg maak ook ik op dat jouw accu zeer zeker niet (noemenswaardig) gedegradeerd is.
    Hetzelfde geldt voor de mijne (A3 2017 facelift met 50k op de teller).
    Daar gaat ook circa 6.9 tot 7.4kwh in bij een volledige lading (ik denk dat de verschillen komen door buitentemp en laadcapaciteit. Zo laadt ik thuis bewust langzaam met 5Ah en bij andere laadpalen gaat dat op 16Ah). Ook heb ik laatst mijn HV accu (bij de TRA mbt seal van de HV accu) met Odis door de dealer laten uitlezen op gezondheid. Ook daar kwam uit dat hij 'gezond' is. Ik behaal zeer zeker ook dezelfde daadwerkelijke ranges zoals jij ze haalt.

    OBDEleven heb ik niet, maar ga ik denk ik toch maar eens aanschaffen (was wat huiverig met de A3 E-Tron. Las dat sommigen complete E-Tron hybride menu's in het MMI misten na wat met OBDEleven te spelen), maar ook OBDEleven zal wel updaten en steeds meer GTE/E-Tron relevante settings er in krijgen.
    Heb jij zelf jouw A3 E-Tron met OBDEleven uitgelezen mbt de HS accu waardes?

    En wat denk jij zelf over de voordelen mbt 'chippen' zoals ik uit had gelegd? (vooral dus naast het welkome extra vermogen, het niet uitvallen van de brandstofmotor bij gas los, het laagtoeriger aanspringen, etc.)
    Dat heb ik ook gehad met OBDeleven, complete hybride menu weg, heb het uiteindelijk wel weer teruggekregen, weet nu hoe dat moet na best wel wat moeite!

    Dat was ook mijn enige slechte ervaring met OBDeleven, voor de rest eigenlijk alles wat ik wilde ermee voor elkaar gekregen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 24-02-21 om 09:57.

  4. #144

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    En weet jij nu hoe het kwam dat die menu's verdwenen?
    Ofwel, als ik OBDEleven koop en eea wil testen, wat moet ik dan vooral NIET doen?

    Ik zou me toch ff kapot schrikken als alle e-tron gerelateerde functies verdwenen zijn.

  5. #145
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ik gebruik ook OBDeleven en heb de standaard versie (niet de pro) en ik heb het een en ander voorgeprogrammeerde opties al uitgevoerd. Tot nu toe heb ik alle e-tron opties in het mmi nog. Ik merk wel dat sommige mmi menu aanpassingen ineens aan staan na een aanpassing, bijv: na aanpassing ‘lock acoustic confirmation’, staat follow home aan en spiegels klappen niet in. Soort van basisinstelling die dan meekomt.

    Off-topic: je kunt de app al downloaden om credits te sparen (elke dag 6 credits), moet je wel eerst een account aanmaken. De meeste standaard aanpassingen kosten 10 credits, dvd- en Video in motion 100 per aanpassing.


  6. #146

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Slimme tip.
    Ga ik hem alvast downloaden en activeren.

    Zou het zo zijn dat als je wel de pro versie neemt en functies niet activeert via die voorgeprogrammeerde één-klik-mogelijkheden, maar via longcoding zelf de juiste bit(s) aan zet, dat dan niet al die gekke dingen mee komen/veranderen waar je niet op zit te wachten?

  7. #147
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.122
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Slimme tip.
    Ga ik hem alvast downloaden en activeren.

    Zou het zo zijn dat als je wel de pro versie neemt en functies niet activeert via die voorgeprogrammeerde één-klik-mogelijkheden, maar via longcoding zelf de juiste bit(s) aan zet, dat dan niet al die gekke dingen mee komen/veranderen waar je niet op zit te wachten?
    Dat zou best kunnen.
    Ps. Deze berichten over OBDeleven zijn allemaal off-topic merk ik nu ;-)

    On-topic: het lijkt alsof ik een nieuw accupakket heb, het bereik is met deze temperatuur aanzienlijk hoger merk ik. ;-)

  8. Ad
  9. #148

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    En weet jij nu hoe het kwam dat die menu's verdwenen?
    Ofwel, als ik OBDEleven koop en eea wil testen, wat moet ik dan vooral NIET doen?

    Ik zou me toch ff kapot schrikken als alle e-tron gerelateerde functies verdwenen zijn.
    Haha , ja schrok ook wel even flink hoor!

    Ja weet wel waar het aan lag hoor , kort gezegd :
    Op de een of andere manier was eenetron gerelateerde adaptie op niet activated gezet, alleen gaf OBDeleven weer dat ie wel aanstond . Dat zette mij flink op het verkeerde been, maar ik zat daar , zeg maar die afdeling,ook flink in te wroeten om menu memorystoel aan te zetten(lang verhaal)

    Das het korte verhaal, anders wijken we wel teveel af van topic
    Laatst gewijzigd door michelhendriks; 24-02-21 om 14:41.

  10. #149
    pon3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    70
    Posts
    241
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Moet niet gekker worden met dat warme weer. Vandaag 20 graden en na 100% opladen geeft de auto een berekend bereik van 43 km
    Wel lekker rustig, gemiddeld 140 w/km EV gereden.

  11. #150

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Bij mij vandaag ook voor het eerst 40 km in het scherm. Ik heb de auto afgelopen winter gekocht, dus nog niet eerder zo veel range gezien. Ik had max 36 km, toen het heel koud was meestal 32 km.

  12. #151

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Hier helaas maar 37 km kunnen laden, maar hier in het noorden des lands is het natuurlijk ook wat kouder.

  13. #152

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Laat jullie alleen niet gek maken door die waardes hè!
    Ze noemen het niet voor niet de GOM. Ofwel de Guess-O-Meter.
    Hij gokt maar wat, gebaseerd op temp en je voorgaande rit/volledig leeg gereden ev lading.
    Dus als die met een fluwelen voetje was en je ook nog eens de ventilatie volledig uit schakeld, dan krijg je ineens 40 tot 50km waardes (ik heb als hoogste 49km gezien).
    Maar in de praktijk haal je dat nooit, tenzij je rechtuit en continue 50km/u max rijdt.

    Maar feit is idd, dat lage buitentemp echt killing is voor onze phev. Dat had beter gekund door voorverwarmen HV accu's, etc... Tesla doet bijv. Ook absoluut procentueel gezien niet zo veel in als het gaat vriezen...
    Laatst gewijzigd door allewijn; 25-02-21 om 18:36.

  14. #153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Wordt je werkelijke elektrische bereik ook groter met het rijden in de EV modus met de automaatstand in S of is dat te verwaarlozen?

  15. #154

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Ik heb geen exacte cijfers, maar mijn gevoel en ervaring is dat het niet zoveel scheelt. In de S stand heb je dat one pedal driving. Dus als je het gas loslaat remt de auto op de motor en laadt de accu bij. Volgens mij is dat maar marginaal. In de normale stand rolt de auto gewoon uit. Ik zou niet durven zeggen welke van de 2 uiteindelijk de meeste range geeft.

  16. #155

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Die B-stand (zo heet ie bij de GTE waar er een echte knop voor zit) heeft idd geen verbeterend effect.
    Je remt op de elektro motor, je regenereert dan weliswaar een klein beetje, maar die energie moet je ook weer gebruiken om het stukje wat je (vaak iets te veel) op de motor heb geremd, weer bij te trekken.
    Als je die modus niet gebruikt en zelf goed anticipeert, dan rol je mooi uit en rem je alleen het echt benodigde stukje met de voetrem bij wat echt nodig is.
    Ook dan wordt er geregenereerd, tenzij je te hard remt. Dat zie je aan je charge meter. Dan gaan de remblokken en schijven hun werk doen.

    Op mijn facelift werkt het truukje met de S-stand in EV overigens niet.

  17. #156

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Uitrollen is zuiniger.

    One-pedal-driving heeft niet alleen te maken met terugwinnen, maar met zó sterk afremmen op de motor dat je de rem bijna niet meer nodig hebt. Dat rijdt super-irritant en oncomfortabel, omdat je dan altijd precies de goede hoeveelheid gas moet geven, terwijl je normaal best even wat gas los kunt laten en de auto rustig doorrolt. En dus ook zuiniger is.

    Voorverwarmen zoals de "grote" Audi e-tron SUV dat doet (en sommige Tesla's misschien inmiddels ook), is vooral zinvol als de auto aan de lader hangt. Anders haalt 'ie de benodigde energie uit je accu en ben je een deel van het voordeel van voorverwarmen weer kwijt.

  18. #157

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Dank voor jullie heldere uitleg over de wijze van rijden in de EV modus in combinatie met de S stand. Ik ga dit dus niet meer doen. Nog daargelaten dat het voordeel verwaarloosbaar is, is het rijden in de S stand niet echt fijn. Het trucje om de automaat in de S stand te schakelen hoeft dan ook niet meer. Bovendien mislukt dit trucje ook best vaak waardoor de hybrid-hold modus wordt ingeschakeld.

  19. #158

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Dag beste forumleden,

    Sinds anderhalve week heb ik de beschikking over een Audi A3 Etron. De auto is van december 2015 en is voor het eerst in gebruik genomen in januari 2016. Op dit moment staat er 121 K km op. Nadat ik de auto had aangeschaft heb ik direct de Audi dealer gebeld voor de terugroepactie. Deze was nog niet uitgevoerd. Afgelopen week is deze wel uitgevoerd. De accu was volgens hen nog goed. Ze hebben de accubak dus alleen dichtgekit.

    Als ik een normaal ritje maak (binnendoor) waar 80 de max snelheid is. Dan haal ik soms de 30 km niet eens. Als ik de accu helemaal oplaadt, dan staat er max 33 km op de teller qua bereik. Ik vraag mij af of dit normaal is?

  20. #159

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Moeilijk te zeggen. Hangt onder andere van je rijstijl af.

  21. #160

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A3 E-tron Hoeveel kilometers kom jij op een volle accu?

    Klinkt mij als normaal.
    Met dit weer haal je, als je 80 tot 100km/u gaat rijden en nog een paar keer stilstaan en optrekken, niet meer dan die circa 30 kilometer.

    Als het zo weer warmer is (buitentemp 20+)en je ventilatie eens compleet uit kan, probeer het dan nog eens.

    En lees eens de vele bladzijden terug. Daar lees je veelvuldig gelijksoortige vragen en antwoorden. Je lees hoe die geschatte ev range/indicatie na vol laden tot stand komt, hoe weinig zeggend die is, hoe die al veranderd als je ventilator helemaal uit schakeld, rijgedrag, uitrollen, etc etc.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 28-02-21 om 09:17.

Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 45678910 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •