Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 40 van de 40

Onderwerp: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

  1. #21
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn A3 E-Tron verlaagd met Eibach Pro, maar net iets te bonkerig. Wat nu? B12?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @SQ5R8: Dankjewel voor je reactie.
    Bij mij is het absoluut geen megaklap hoor. Alleen gewoon ff net iets TE niet premium/niet zoals het met een goede veer/demper denk ik zou horen bij diepere kuiltjes.

    Op zijn kop zitten doen de Eibach Pro veren denk ik niet... De witte teksten (merk en typenummers enzo) staan leesbaar, dus rondom allemaal volgens mij niet op de kop.
    Dan denk ik dat de veren te stug voor je zijn. In die zin, anders dan wat je gewend bent. Ik heb altijd hele stugge auto's gehad, maar ooit eens een 607 gehad waarbij ik toen echt voelde wat 'normale' demping doet. Als je dus normale demping gewend bent en je gaat over op stug, dan kan het idd overkomen als te hard.

    Zolang je het idee hebt dat het wel ok zit dan zou ik me er niet echt druk om maken.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  2. #22
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.081
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    @3165 kan je meer vertellen over de stugheid van zijn set. Misschien kun je met hem afspreken om het verschil te ervaren. Het zou jammer zijn om na nog een aanschaf er achter te komen dat dit voor jou niet werkt.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    @yzy dankjewel voor je reactie. Daar heb je een goed idee! @3165 heeft natuurlijk de B8 dempers er bij en eerst eens in een andere gelijke A3 deze setup ervaren is een stuk slimmer dan weer geld uit te moeten geven voor een 2e montage en dan er achter kunnen komen dat dat het verschil misschien niet maakt...
    @3165: lees je toevallig mee?
    Misschien, na alle 'wereld ellende' een mogelijkheid?
    (herken jij overigens mijn uitgelegde probleem met jouw B8 dempers + eibach veren?)

  4. #24

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Hi @allewijn, ik heb je topics en berichten omtrent het verlagen van je A3 e-tron met belangstelling gelezen. Heb je inmiddels al een passende oplossing gevonden?

  5. #25
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @yzy dankjewel voor je reactie. Daar heb je een goed idee! @3165 heeft natuurlijk de B8 dempers er bij en eerst eens in een andere gelijke A3 deze setup ervaren is een stuk slimmer dan weer geld uit te moeten geven voor een 2e montage en dan er achter kunnen komen dat dat het verschil misschien niet maakt...
    @3165: lees je toevallig mee?
    Misschien, na alle 'wereld ellende' een mogelijkheid?
    (herken jij overigens mijn uitgelegde probleem met jouw B8 dempers + eibach veren?)
    Ik las niet mee, maar inmiddels wel weer tegen dit onderwerp aangelopen. :-)

    Ik heb geen problemen met het te harde vering/demping. De veren vangen het prima op en de dempers houden het goed in bedwang. Ik heb vroeger weleens met alleen verlagingsveren gereden (nu nog noodgedwongen op de Tesla Model 3) maar ik vind het zelden echt in balans. De standaard demper zit vaak op de limiet van wat het aan veerbewegingen netjes kan opvangen. Vooral uitgaand veren ervaar ik als een minpunt van de standaard dempers op verlagingsveren. Een oneffen weg kan daardoor vervelend aanvoelen omdat de uitgaande beweging van de veren minder gedempt wordt.

    Ik heb het over november 2015 toen ik de auto heb laten verlagen. Met de Eibach veren toen lag de auto veel te laag en moest je met 2 personen in de auto over iedere hobbel schuin rijden. We hebben toen andere veren gemonteerd van Eibach met een hogere load level op de achterkant. Ik zal nog eens proberen het serienummer te achterhalen. Ik weet wel dat die veren toen hetzelfde load level hadden als werd gebruikt voor de Passat R32 Variant.

    Hieronder in ieder geval zoals de auto er nu bijstaat. Het geluid met maximaal insturen op lage snelheid herken ik ook trouwens.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    @A3165: Jij hebt je A3 E-Tron nu al zóóó lang > jij gaat 'm vast verkopen > en dan de B12 kit voor een zacht prijsje 2ehands aan mij verkopen... Toch???
    ;-) :-) ;-)

  7. #27
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    @A3165: Jij hebt je A3 E-Tron nu al zóóó lang > jij gaat 'm vast verkopen > en dan de B12 kit voor een zacht prijsje 2ehands aan mij verkopen... Toch???
    ;-) :-) ;-)
    Er staat net 61.000 kilometer op de teller en de auto voldoet nog voor de ritjes die ermee gemaakt worden. Heel eventueel gaat de auto weg als er een mooie inruilprijs komt op een etron Q4, maar dan moet het een hele mooi prijs zijn gezien de prijzen voor een Q4. :-)

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Dat is een héle nette km-stand voor een 2015 A3 E-Tron zeg.
    De Q4 E-Tron is wel een bizar prachtige opvolger. Hoop die/een 'echte' E-Tron ook te mogen rijden in de toekomst. Bijv een mooie Q4 E-Tron Launch Edition S Competition.
    Laatst gewijzigd door allewijn; 26-04-21 om 01:13.

  10. #29

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Hoi, ik overweeg ook om mijn A3 etron te gaan verlagen met een Eibachset. Ik heb een prijsopgave en wilde hier even checken of deze een beetje competitief is. Ik heb een prijsopgave van 695 EUR, waarbij alles inclusief is. Dus de veren zelf, montage en uitlijnen. Is dat een ok prijs? Is bij een goede garage en dus niet bij een toko op de hoek. Kwaliteit gaat bij mij altijd boven prijs.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    De veren kosten circa 180 en uitlijnen kost circa 70. Dus 250 totaal. Dus 450 euro om ze te monteren.
    Persoonlijk lijkt me dat wat overdreven veel...

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    57
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    De veren kosten circa 180 en uitlijnen kost circa 70. Dus 250 totaal. Dus 450 euro om ze te monteren.
    Persoonlijk lijkt me dat wat overdreven veel...
    Waar zijn ze te koop voor 180 dan ,,, kan ik een gok gaan wagen. Om bij mijn huis te komen moet ik in de wijk over 8 drempels waarvan sommige serieuze zijn en uiteraard 8 om de wijk weer uit komen ook, rijst de vraag doe ik er wel verstandig aan om de boel te gaan verlagen dan.
    zeker als ik lees dat als je met meerdere in de auto zit haaks de drempels moet nemen.

    bedank grt evert

  13. #32

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Ik heb net mijn A3 etron uit 2015 laten verlaten met een Eibach pro set. Tot nu toe erg tevreden. Natuurlijk is het stugger, maar vooral veel beter in balans dan origineel. Net met 4 man op pad geweest en heel wat drempels genomen. Het is echt onzin om te stellen dat je deze schuin zou moeten nemen. Ik zal nu een poosje rijden en dan nog eens laten weten hoe het bevalt. Maar eerste indruk is goed, wat een verademing dat je af bent van dat weke gedein van de originele setup.

  14. #33

    Standaard Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Hier nog wat foto’s. Ik heb achter ook een 15mm spacer laten monteren.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Laatst gewijzigd door marsman1980; 06-02-22 om 15:28.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    57
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Ziet er goed uit vooral de stand van achterwiel met spacer ,zou voor ook niet misstaan.
    Eerdaags ook maar ff veertjes fixen

  16. #35

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Qua looks is het voor niet echt nodig hoor. Ik begreep ook dat een spacer voor iets lastiger is dan een spacer achter. Iets met centreren? Als je het voor gaat doen, dan denk ik dat veel meer dan 10mm niet nodig is. Viel me op dat met slechts 15mm de achterwielen echt al behoorlijk richting te wielkasten gaan.

  17. #36

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Ik heb nu een paar weken gereden met de Eibach Pro veren. Wilde een update van mijn ervaringen geven. In grote lijnen nog steeds positief. Veel beter in balans, nog steeds prima comfort op goede en redelijke wegen. Ook geen enkel bijgeluid zoals ik een paar keer heb gelezen bij anderen. Veel meer (en dan echt veel meer) vertrouwen in het nemen van bochten, vooral op hogere snelheid. Met name op een klaverblad is het gewoon een andere auto geworden. We zijn ook al een keer bepakt en bezakt met het gezin een weekend weggeweest. Geen enkel issue gehad, reed prima, geen issues.

    Wat minder positief, het is nog steeds geen BMW.... Dat bedoel ik als grapje, maar je moet gewoon niet verwachten dat je de zware A3 etron in een lichtvoetige 3 serie verandert. Bij een hoge verkeersdrempel in een woonwijk heb ik een keer de voorbumper geschaafd. Heel zachtjes, ik raakte het maar net en reed wellicht net even te enthousiast de drempel op. Wat ik wel een nadeel vind, is dat de auto wat hogere drempels slecht verteerd. Dat deed hij hiervoor ook al, maar hier ga je een beetje van de regen in de drup. Ik ben nu van een deinende auto naar een bonkende auto gegaan. Het speelt alleen op die vervelende scherpe hoge drempels op wat hogere snelheid. Bij ons in de polder waar je 60 mag, moet ik dat soort drempels zeker niet harder nemen. Ook een slecht wegdek of gat in de weg levert af en toe een harde bonk op.

    Resumé vind ik de Eibachset gewoon een aanrader. Het heeft me gebracht wat ik zocht, een sportievere auto met betere looks.

  18. #37
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Goed te horen dat je voornamelijk positieve ervaringen hebt.
    Andere dempers kunnen nog wat helpen om de uitgaande beweging iets te beperken waardoor de auto over drempels minder dipt

  19. #38

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Ik wil nog eens reageren in het topic over het verlagen van mijn etron met de Eibach pro set. Na bijna een jaar met de Eibach veren nog steeds tevreden, maar toch overweeg ik weer terug te gaan naar origineel. Waarom zou je denken?

    De reden is dat de etron bij kleine drempels en oneffenheden soms zo in de veren klapt, dat de meerwaarde van alle andere zaken niet meer opweegt tegen die klappen die de auto dan maakt. Dat heeft wat mij betreft ook niks te maken met een sportief onderstel, de dempers en de veren werken dan gewoon echt niet goed samen. Af en toe klappen de veren/dempers gewoon tot de maximale uitslag, als ik niet goed oplet. Vooral bij die korte vervelende drempeltjes of oneffenheden die je soms op de snelweg tegenkomt (hallo Belgie). Let wel, 95% van de rit is het geweldig. Maar toch...

    Eigenlijk heb ik al besloten om terug te gaan naar origineel. Maar voor ik dat doe, is er iemand die ervaring heeft met de Eibach pro veren en andere dempers? Dat laatste zou ik dan wellicht nog overwegen, maar alleen als ik echt zeker weet dat het klappen op die kleine drempels en oneffenheden echt goed gedempt gaat worden.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Jouw verhaal matched werkelijk precies met waarom ik zelf ook mijn Eibach set weer onder de A3 E-Tron had gehaald.
    Zo herkenbaar!
    Die klappen irriteerde mij zo enorm, dat het belangrijker werd dan de betere looks en de betere wegligging op compleet vlakke wegen.
    Ik vond het erg spijtig, want bijna iedere andere auto op Eibach veren schijnt wel 'top' te rijden. Maar de zware A3 E-Tron was gewoon absoluut geen goede match...

    Ik heb daarna langdurig naar hoogstaande schroefsets en Bilstein B8 dempers met de Eibach veren gezocht. Maar uiteindelijk nooit meer iets anders durven plaatsen.

    Nu een 2019 A4 S-Line gekocht en die rijdt ivm de A3 E-Tron echt zo enorm veel sportiever, niet zo belachelijk hoog op zijn poten en is qua demping en sportiviteit eigenlijk altijd best of both worlds. Enorm fijn
    Alhoewel, qua looks zou deze ook nog wel een tikje mogen zaken haha... (daar gaan we weer...)

  21. #40

    Standaard Re: Waar mijn E-Tron verlagen (Eibach Pro kit) + ervaringen?

    Haha, om nou een 2019 A4 te kopen om dit euvel op te lossen...... Maar wel grappig, jij had dus dezelfde ervaring. Dat betekent ook dat er niet iets anders aan de hand is, met een verkeerde montage ofzo. Ik ga er over nadenken

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •