Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 98

Onderwerp: MMI systeem uitbreiden met Carplay

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pikey Bekijk Berichten
    Ik heb de handleiding rechtstreeks van hun doorgestuurd gekregen in mijn Messenger. Heb je de Andream rechtstreeks via hun site gekocht? Zoja, dan kan je op de site een online vraag stellen, waarbij het bericht rechtstreeks in uw Facebook Messenger terecht komt. Zo heb ik de installatie handleiding van hen ontvangen.
    Ik heb ook een Andrea CarPlay gekocht voor mijn Audi A3 8V Limousine uit 2015. Er zit MMI+ op en heb ook bij Andrea geïnformeerd of de CarPlay compatibel is met mijn auto. Dat was het geval. Is er wellicht iemand die dit kan installeren voor mij. Weet niet of ik er zelf wel aan durf te beginnen.

  2. #22

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    De Andrea was een mooie geweest, want die is niet zo duur
    Contact gehad met de leverancier en de MMI van de Audi A1 is niet compatibel
    Toch maar de duurdere besteld in Engeland. Ben benieuwd!

  3. #23

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik ben benieuwd of https://www.android-car-dvd.de/produ...36cb4ef7&_ss=r zou werken bij mijn audi a3 etron uit 2015


    En is er voldoende plaats on zoon unit kwijt te kommen
    Laatst gewijzigd door Vluchter; 10-07-20 om 07:09.

  4. #24
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcellos Bekijk Berichten
    Ik heb een Audi A3 8V Sedan uit 2015, waarvan ze ook zeiden dat er geen originele CarPlay in kon. Heb MMI+.
    Eigenlijk wil ik ook wel CarPlay in de auto, wat is daarvoor de beste manier? Weet namelijk niet of ik het zelf kan.
    Doe even een berichtje naar @Carpediem, die weet vast of het ook bij jouw auto kan.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  5. #25

    Thumbs up Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb een Audi A3 8V uit 2018 en heb pas geleden een Andream Carplay systeem aangeschaft en zelf ingebouwd. Het inbouwen was echt niet moeilijk. Ik heb een iphone en connect wireless met Carplay, maar soms ook niet en moet ik de wifi en bluetooth even uit- en aanzetten. Heb hiervoor een "opdracht" gemaakt op mijn iphone.

    Vervelend is ook wanneer ik terug wil naar Audi MMI dmv menu, dan springt het weer automatisch terug naar Carplay. En ook wanneer ik wil wisselen van Radio naar Aux, dan wil deze opeens niet meer terugspringen naar Carplay en moet ik de wifi en bluetooth uit en aanzetten met de "opdracht".

    De voice bediening (op stuur) werkt ook niet optimaal. Soms komt het MMI systeem ertussen en zegt dat mijn telefoon niet is geconfigureerd.

    Verder werkt de navigatie (waze of google maps) uitstekend. Hiervoor heb ik dit systeem ook aangeschaft. Ik wilde geen 200 euri neerleggen voor een audi kaartenupdate, die vervolgens weer verouderd.

    In het algemeen ben ik er best tevreden over. Ik vroeg mij af of andere ook dezelfde problematiek ondervinden met het Andream systeem. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Leeftijd
    27
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hallo,

    Ik heb een Audi A3 8V 2013 1.6TDI met het kleine MMI scherm
    en ik zou er graag een Carplay systeem in willen maar kan dat voor mijn systeem
    ik zag het Andream systeem voorbij komen maar kan dat bij mijn model ook ?

    Gr Maarten

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwinbk Bekijk Berichten
    Ik heb een Audi A3 8V uit 2018 en heb pas geleden een Andream Carplay systeem aangeschaft en zelf ingebouwd. Het inbouwen was echt niet moeilijk. Ik heb een iphone en connect wireless met Carplay, maar soms ook niet en moet ik de wifi en bluetooth even uit- en aanzetten. Heb hiervoor een "opdracht" gemaakt op mijn iphone.

    Vervelend is ook wanneer ik terug wil naar Audi MMI dmv menu, dan springt het weer automatisch terug naar Carplay. En ook wanneer ik wil wisselen van Radio naar Aux, dan wil deze opeens niet meer terugspringen naar Carplay en moet ik de wifi en bluetooth uit en aanzetten met de "opdracht".

    De voice bediening (op stuur) werkt ook niet optimaal. Soms komt het MMI systeem ertussen en zegt dat mijn telefoon niet is geconfigureerd.

    Verder werkt de navigatie (waze of google maps) uitstekend. Hiervoor heb ik dit systeem ook aangeschaft. Ik wilde geen 200 euri neerleggen voor een audi kaartenupdate, die vervolgens weer verouderd.

    In het algemeen ben ik er best tevreden over. Ik vroeg mij af of andere ook dezelfde problematiek ondervinden met het Andream systeem. Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.
    Heb exact dezelfde problemen als die jij noemt. Voor mij wel een irritatiepunt hoor.
    Daarnaast is de kwaliteit van het bluetooth bellen achteruit gegaan doordat ik nu via de Andream-box bel.
    Had het liefst CarPlay gebruikt en dan voor telefoontjes gewoon de Audi BT maar helaas “eist” CarPlay de gesprekken op.

    Ben nu bezig met een andere auto en ik denk dat ik de box in mijn huidige auto laat zitten en niet meer overplaats.

  8. Ad
  9. #28
    Raees99's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    25
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Beste forumleden,

    Ik zit ook al een tijdje te kijken voor Andream. Nu kom ik een andere site tegen dan die van Andream zelf zoals android-car-dvd.de
    Nu wil ik een setje bestellen en moet ik de modelnaam opgeven bij de bestelling maar ik krijg geen optielijst.. heb een S3 8V Limousine uit 2016 met MMI+. Zelf durf ik nog niet zelf eraan te beginnen, en hoop ik dat ik iemand kan vinden die dit voor mij kan inbouwen.
    Is dit ‘t adres om Andream te bestellen ipv de andream.eu site die niet meer bestaat?
    Hoor graag van jullie!

    Raees

  10. #29
    Boelie1977's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raees99 Bekijk Berichten
    Beste forumleden,

    Ik zit ook al een tijdje te kijken voor Andream. Nu kom ik een andere site tegen dan die van Andream zelf zoals android-car-dvd.de
    Nu wil ik een setje bestellen en moet ik de modelnaam opgeven bij de bestelling maar ik krijg geen optielijst.. heb een S3 8V Limousine uit 2016 met MMI+. Zelf durf ik nog niet zelf eraan te beginnen, en hoop ik dat ik iemand kan vinden die dit voor mij kan inbouwen.
    Is dit ‘t adres om Andream te bestellen ipv de andream.eu site die niet meer bestaat?
    Hoor graag van jullie!

    Raees
    Je kan hem in Nederland bestellen bij ndh automotive. In Veldhoven. Daar heb ik 'm gekocht. En in laten bouwen. Incl 2 jaar garantie

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

  11. #30

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Vandaag op bezoek geweest bij @Carpediem en hij heeft weer getoverd hoor! Ik heb nu op originele manier Apple CarPlay op mijn auto A6 C7 bj 2015, waarvan de dealer zij dat het niet kon...Thanks mate!
    Ik zou graag de originele carplay op mijn audi tt roadster mk3 van begin 2016 hebben. Hij heeft al mmi+. Audi zegt dat Carplay niet kan op mijn tt hoewel op hun website stond van wel. Ik kan niet vinden hoe ik rechtstreeks berichten kan sturen maar misschien ben ik daarvoor te kort lid. Hopelijk kan @Carpediem reageren.

  12. #31
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.609
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Berndv Bekijk Berichten
    Ik zou graag de originele carplay op mijn audi tt roadster mk3 van begin 2016 hebben. Hij heeft al mmi+. Audi zegt dat Carplay niet kan op mijn tt hoewel op hun website stond van wel. Ik kan niet vinden hoe ik rechtstreeks berichten kan sturen maar misschien ben ik daarvoor te kort lid. Hopelijk kan @Carpediem reageren.
    Ik heb je mail met chassisnr ontvangen, ik ga je antwoorden
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Leeftijd
    32
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hoi!

    Heeft iemand ervaring met de heren van ProCartuning op dit gebied?

    http://www.procartuning.nl/apple-car...0aAoT9EALw_wcB

    zie het verder niet zitten om het zelf te gaan doen. Zal eens vragen of zij hetzelfde ‘Andream’ systeem gebruiken. Lees ook geen wilde verhalen hierover gezien de connectiviteit en gesprekskwaliteit.

  14. #33

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvdvossen Bekijk Berichten
    Hoi!

    Heeft iemand ervaring met de heren van ProCartuning op dit gebied?

    http://www.procartuning.nl/apple-car...0aAoT9EALw_wcB

    zie het verder niet zitten om het zelf te gaan doen. Zal eens vragen of zij hetzelfde ‘Andream’ systeem gebruiken. Lees ook geen wilde verhalen hierover gezien de connectiviteit en gesprekskwaliteit.
    Slechte ervaringen met dat bedrijf, niet echt behulpzaam met geven van informatie en onvriendelijk, beweren wekelijks meerdere bepaalde systemen in te bouwen terwijl de leverancier niks van hun af wist.
    Doen zich een beetje groter voor dan ze zijn, arrogante houding hebben ze.
    Laatst gewijzigd door Audic6; 09-11-20 om 09:58.

  15. #34
    Boelie1977's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pvdvossen Bekijk Berichten
    Hoi!

    Heeft iemand ervaring met de heren van ProCartuning op dit gebied?

    http://www.procartuning.nl/apple-car...0aAoT9EALw_wcB

    zie het verder niet zitten om het zelf te gaan doen. Zal eens vragen of zij hetzelfde ‘Andream’ systeem gebruiken. Lees ook geen wilde verhalen hierover gezien de connectiviteit en gesprekskwaliteit.
    Ik heb Andream in laten bouwen in Veldhoven door ndh automotive. Incl 2 jaar garantie. Goedkoper dan wat zij vragen. Misschien is dat ook wat voor jou

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boelie1977 Bekijk Berichten
    Ik heb Andream in laten bouwen in Veldhoven door ndh automotive. Incl 2 jaar garantie. Goedkoper dan wat zij vragen. Misschien is dat ook wat voor jou

    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    Niet door hun laten inbouwen, maar zelf ingebouwd voor een vriend met een A3-Etron. Moet zeggen werkt echt goed (snelheid etc, langdurige ervaring heb ik niet want het zit niet in mijn auto) en goede service met vragen over de dipswitches.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb vorige week zelf een Andream geïnstalleerd in mijn A3 Etron uit 2015.
    Ik vond het inbouwen niet makkelijk, maar het is te doen. Geluid ontbreekt nog, want ik
    krijg mijn AUX poort niet geactiveerd. Volgens mij moet dit door aan de Ami poort een audio
    jack te leggen zonder er iets aan te hangen. Heb dit gedaan maar er gebeurt niks.
    Weet iemand hoe dit kan?

  18. #37
    Boelie1977's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    46
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apollo68 Bekijk Berichten
    Ik heb vorige week zelf een Andream geïnstalleerd in mijn A3 Etron uit 2015.
    Ik vond het inbouwen niet makkelijk, maar het is te doen. Geluid ontbreekt nog, want ik
    krijg mijn AUX poort niet geactiveerd. Volgens mij moet dit door aan de Ami poort een audio
    jack te leggen zonder er iets aan te hangen. Heb dit gedaan maar er gebeurt niks.
    Weet iemand hoe dit kan?
    Denk dat je het kanaal moet wijzigen in je menu


    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2021
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apollo68 Bekijk Berichten
    Ik heb vorige week zelf een Andream geïnstalleerd in mijn A3 Etron uit 2015.
    Ik vond het inbouwen niet makkelijk, maar het is te doen. Geluid ontbreekt nog, want ik
    krijg mijn AUX poort niet geactiveerd. Volgens mij moet dit door aan de Ami poort een audio
    jack te leggen zonder er iets aan te hangen. Heb dit gedaan maar er gebeurt niks.
    Weet iemand hoe dit kan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boelie1977 Bekijk Berichten
    Denk dat je het kanaal moet wijzigen in je menu


    Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk

    Is dit gelukt?
    Ik heb vandaag ook mijn Andream binnen en ontvang morgen mijn AMI to AUX kabel.
    Dan wil ik hem ook gaan installeren.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb de Andream module nu een paar maanden draaien in mijn 2014 A3 Limousine, en het bevalt best goed op een paar kleine issues na:

    - Als ik de auto uitschakel (start/stop knop) blijft de MMI nog aan maar schakelt de Andream uit. De MMI gaat pas uit als ik mijn deur open. Is het mogelijk om de Andream tegelijk uit te laten gaan met de MMI?
    - Als daarna uitstap en binnen een paar minuten de auto weest start dan blijft hij in de MMI interface (moet dus zelf omschakelen naar de Andream).
    - Ik heb het idee het luisteren "Hey Siri" niet via de OEM microfoon gaat, en moet dus altijd de stuurknop ingedukt houden. De commando's na Hey Siri hij wel via de OEM microfoon.
    - De (*) knop op het stuurt bedient zowel de Andream als de MMI. Klein issue, maar wil die knop graag gebruiken om snel tussen Radio en AUX audio te wisselen

    Zijn andere ook deze problemen tegengekomen?
    Laatst gewijzigd door generator; 01-04-21 om 18:43.

  21. #40

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Goedemiddag,

    sinds gisteren eigenaar van een Audi A3 8V uit bouwjaar 2018. Na alles uitzoeken kom ik tot de ontdekking dat er geen USB poort in zit. Niet in de dashboard kast en in de middenconsole zit alleen Aux en USB charge only.

    Ik wil graag Apple CarPlay. Kunnen jullie mij tips geven over wat ik het beste zou kunnen doen? Wat mij betreft is een aftermarket CarPlay een optie (van alieexpress). Echter, ben ik niet zo’n fan van dat er dan mogelijk dingen niet goed meer kunnen functioneren (microfoon, radio etc).
    Ik denk aan het laten plaatsen van een USB aansluiting, het liefst zelf gaan inbouwen alleen daar is geen informatie over te vinden. Hebben jullie hier ervaring mee en dan een wireless dongel in de auto installeren.

    met andere woorden, zouden jullie mij kunnen helpen/adviseren over wat de opties zijn? Zijn er andere opties dan een aftermarket Oid?

    bij voorbaat dank.

    met vr gr,
    christa

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •