Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 98

Onderwerp: MMI systeem uitbreiden met Carplay

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb zelf deze ingebouwd:
    https://nl.aliexpress.com/item/32886...730c4c4d6yJ1v4

    De usb aansluitingen zijn origineel, de kabels niet.
    Na inbouwen moet je e.e.a. programmeren om carplay vrij te schakelen. Hier heb je een usb naar ethernet dongle (D-Link DUB-E100) voor nodig en een vcds of obd11.

    Hier staat de handleiding welke ik gevolgd heb:
    https://www.digital-eliteboard.com/t...lution.493931/

    Voor het inbouwen van de usb
    https://www.digital-eliteboard.com/t...491806/page-11
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door ledo; 05-04-21 om 10:08.

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2021
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thebartman Bekijk Berichten
    Ik Google al een paar dagen... op zoek naar een antwoord op m'n vraag, maar ik kan geen eenduidig antwoord vinden.

    In m'n Audi A3 sedan s-line uit 2015 wil ik graag Carplay functionaliteit op m'n MMI. 100% zeker weet ik het niet maar volgens mij heb ik een basis MMI (software versie is MSTD_EU_AU_P3151). Er zit wel een SD kaartje met Navigatie in die ook files etc doorgeeft.

    Ik zie het niet direct zitten op m'n hele MMI te vervangen. Gelukkig kom ik bij RSNAV en op EBAY hoopgevende oplossingen tegen die voor een paar honderd euro Carplay uitbreiding lijken te bieden. Er staat alleen vaak bij dat ik daar een MMI 2G of 3G voor moet hebben. Klopt dat? En zo ja, betekent dat mijn MMI daar dus niet geschikt voor is? En kan iemand me uitleggen waarom ik 2G of 3G zou moeten hebben? De data verbinding loopt bij Carplay toch via je telefoon? Niet via een simkaart in m'n MMI?

    Met andere woorden: vragen genoeg. Hopelijk is er iemand die hier ervaring mee heeft!
    Hoi Thebartman,

    Sinds een aantal weken ook een sedan aangeschaft! Ik zal met dezelfde vraag, echter heb ik een Carplay "box" aangeschaft, en deze aangesloten. Werkt erg goed in combinatie met je orginele MMI. Echter heb je wel de aux functie nodig (deze moet beschikbaar zijn in de externe apparaten) mocht dit niet zo zijn kan deze geactiveerd worden met ODBII of VCDS.

    Hoop je een beetje vooruit geholpen te hebben!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA3girlpower Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    sinds gisteren eigenaar van een Audi A3 8V uit bouwjaar 2018. Na alles uitzoeken kom ik tot de ontdekking dat er geen USB poort in zit. Niet in de dashboard kast en in de middenconsole zit alleen Aux en USB charge only.

    Ik wil graag Apple CarPlay. Kunnen jullie mij tips geven over wat ik het beste zou kunnen doen? Wat mij betreft is een aftermarket CarPlay een optie (van alieexpress). Echter, ben ik niet zo’n fan van dat er dan mogelijk dingen niet goed meer kunnen functioneren (microfoon, radio etc).
    Ik denk aan het laten plaatsen van een USB aansluiting, het liefst zelf gaan inbouwen alleen daar is geen informatie over te vinden. Hebben jullie hier ervaring mee en dan een wireless dongel in de auto installeren.

    met andere woorden, zouden jullie mij kunnen helpen/adviseren over wat de opties zijn? Zijn er andere opties dan een aftermarket Oid?

    bij voorbaat dank.

    met vr gr,
    Christa
    Hoi Hoi Christa,

    Sinds een aantal weken de sedan aangeschaft! Ik zat met dezelfde vraag, na wat onderzoek gedaan we hebben, heb ik een Carplay "box" aangeschaft, en deze aangesloten. Werkt erg goed in combinatie met je orginele MMI. Echter heb je wel de aux functie nodig (deze moet beschikbaar zijn in de externe apparaten) mocht dit niet zo zijn kan deze geactiveerd worden met ODBII of VCDS. Qua kwaliteit kan ik je helaas nog niet heel veel zeggen omdat ik hem nog niet uitgebreid heb kunnen testen, maar navigeren, spotify enz. werkt prima!

    Hoop je een beetje vooruit geholpen te hebben!

    Beste Audi Lovers,

    Is er hier iemand die al een Apple Carplay / Android Car box heeft aangeschaft voor de MMI? (Audi A3 8V 2015).
    Ik heb er momenteel een ingebouwd die goed werkt, echter vroeg ik me af of er mensen zijn die er ook een hebben en eventueel de volgende gegevens zouden willen delen:

    SDK Version: XX.X.X.X.X.X.X.X
    CUST Version: X.X.Xxx
    MCU Version: XX.X.XX.XX

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door tom; 12-10-21 om 15:04.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Beste mensen,

    Ik heb het hele topic doorgelezen. Heel nuttig, maar zit toch nog met wat vragen.

    Sinds vorige week heb ik een Audi A3 uit 2013, met standaard MMI (als ik het goed begrijp niet de + versie). Ook heb ik alleen een AMI-aansluiting onder de armleuning, waar ik nu een USB-in aan heb gehangen. Graag zou ik Android Auto werkend krijgen. Ik heb weinig tijd en geduld om het zelf in te bouwen, dus zoek een bedrijf/persoon om dit te doen en me te adviseren. Ben ondertussen in contact met FULL OPTION, maar de communication gaat wat traag vind ik.

    - Android auto moet gewoon kunnen worden geïnstalleerd in deze A3 als ik het goed begrijp?
    - Ik lees dat dit alleen bekabeld kan. Echter heb ik geen standaard USB-ingang in deze auto. Wel heb ik een USB-ingang aan mijn AMI gehangen. Is dit voldoende? Of moet er een extra ingang/kabel komen?
    - Ik lees echter ook dat ik een aux-kabel aan de AMI zou moeten hangen. Betekent dit dat ik mijn telefoon niet meer kan laten opladen aan de USB onder armleuning? Of kunnen daar ook tegelijkertijd een USB en AUX ingang komen?
    - Kloppen de ervaringen dat de microfoonkwaliteit achteruit kan gaan na deze inbouw? Of zijn er betere varianten dan de Andream?
    - Het scherm in mijn auto vind ik wat aan de kleine kant. Hebben mensen ervaring met het in laten bouwen van een groter scherm?

    Advies is heel erg welkom, uiteraard ook op een deel van de vragen. En mocht je een ervaren inbouwer zijn, dan hoor ik ook graag van je.

    Alvast grote dank!

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiwreK Bekijk Berichten
    Beste mensen,

    Ik heb het hele topic doorgelezen. Heel nuttig, maar zit toch nog met wat vragen.

    Sinds vorige week heb ik een Audi A3 uit 2013, met standaard MMI (als ik het goed begrijp niet de + versie). Ook heb ik alleen een AMI-aansluiting onder de armleuning, waar ik nu een USB-in aan heb gehangen. Graag zou ik Android Auto werkend krijgen. Ik heb weinig tijd en geduld om het zelf in te bouwen, dus zoek een bedrijf/persoon om dit te doen en me te adviseren. Ben ondertussen in contact met FULL OPTION, maar de communication gaat wat traag vind ik.

    - Android auto moet gewoon kunnen worden geïnstalleerd in deze A3 als ik het goed begrijp?
    - Ik lees dat dit alleen bekabeld kan. Echter heb ik geen standaard USB-ingang in deze auto. Wel heb ik een USB-ingang aan mijn AMI gehangen. Is dit voldoende? Of moet er een extra ingang/kabel komen?
    - Ik lees echter ook dat ik een aux-kabel aan de AMI zou moeten hangen. Betekent dit dat ik mijn telefoon niet meer kan laten opladen aan de USB onder armleuning? Of kunnen daar ook tegelijkertijd een USB en AUX ingang komen?
    - Kloppen de ervaringen dat de microfoonkwaliteit achteruit kan gaan na deze inbouw? Of zijn er betere varianten dan de Andream?
    - Het scherm in mijn auto vind ik wat aan de kleine kant. Hebben mensen ervaring met het in laten bouwen van een groter scherm?

    Advies is heel erg welkom, uiteraard ook op een deel van de vragen. En mocht je een ervaren inbouwer zijn, dan hoor ik ook graag van je.

    Alvast grote dank!
    Ik kan na het inbouwen van een unit bij mijn A3 E-Tron uit 2015 met veel plezier NDH Automotive Veldhoven adviseren:
    https://ndh.nu/?product=mmi-audi-met...y-android-auto

    Ik heb hem zelf ingebouwd, kreeg netjes een handleiding doorgestuurd van hun. Ik heb zelf nog nooit ook maar iets van een autoradio ingebouwd, of een dashcam oid. Maar het stelt echt niet veel voor. Binnen een half uur had ik alles ingebouwd, binnen nog eens een uur alles netjes weggewerkt. Ik had ook nog een paar vragen over het systeem, die hebben ze binnen een paar uur iedere keer via Facebook Messenger beantwoord. Zeer fijn contact!

    Wat ik nodig heb gehad:
    - Het bovengenoemde systeem
    - Setje autoradio sleutels (paar euro op Bol.com)
    - AMI > AUX kabel, die nergens aan verbonden zit. Ik zie op Bol.com ook AMI > AUX/USB kabel, geen idee of dat werkt
    - Setje plastic auto interieur demontage kit

    Systeem werkt perfect, je hebt in je handschoenenkastje een USB kabel om 1 keer bekabeld Android Auto te linken, vervolgens werkt het draadloos. Deze USB aansluiting kan je ook ergens anders laten uitkomen, bijvoorbeeld onder je handschoenenkastje, en werkt ook om je telefoon aan op te laden.

    Volgens mij is het niks meer dan een Andream module, waar Carplay en Android Auto prima op werken. Microfoon gebruik ik niet, ik heb mijn Bluetooth gekoppeld aan het Audi systeem en de Android Auto module, en binnen de Android Auto module kan je gewoon via de instelling "Using Car BT Phone" aangeven dat je via het Audi systeem wilt bellen.

    Groter scherm kan ook, maar dan kom je denk ik op een retrofit van een groter scherm uit, of RSNav. Maakt het wel weer iets complexer. Je kan het eventueel ook bij NDH navragen of ze dit kunnen regelen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA3Limousine2021 Bekijk Berichten
    Beste Audi Lovers,


    Is er hier iemand die al een Apple Carplay / Android Car box heeft aangeschaft voor de MMI? (Audi A3 8V 2015).
    Ik heb er momenteel een ingebouwd die goed werkt, echter vroeg ik me af of er mensen zijn die er ook een hebben en eventueel de volgende gegevens zouden willen delen:


    SDK Version: XX.X.X.X.X.X.X.X
    CUST Version: X.X.Xxx
    MCU Version: XX.X.XX.XX


    Alvast bedankt!
    SDK Version: 25.0.0.7.0.0.2.0
    CUST Version: A_V1.2.4
    MCU Version: 20.5.31.16
    HW Version: Audi_hdmi

    Werkt perfect hier, echt niks op aan te merken!
    Laatst gewijzigd door Ragaroah; 16-06-21 om 16:29.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Dank voor het delen van je uitgebreide ervaring!

    Ik begin zelf toch sterk te neigen naar het laten inbouwen van een origineel MIB2 systeem in mijn Audi A3 uit 2013, met nieuw groter scherm, en ook nieuwe bediening bij de armleuning. In het bijzonder vanwege het scherm, wat bij mij toch wel erg klein en lage resolutie is. Dat lijkt me wel een dingetje als je de heldere schermen van smartphones van tegenwoordig gewend bent. Google MAPS bijv. lijkt vrij pixelig als ik dat zo op Youtube-video's zie.

    Maar ja, dat alles kan bij in laten bouwen blijkbaar wel iets van 800 euro schelen. In plaats van Andream-inbouw voor een euro of 600 inclusief nieuwe USB-poort, of een origineel MIB2 systeem, met nieuw scherm en nieuwe bediening voor rond de 1500 euro. Wel erg veel geld als het met name om een beter scherm gaat, maar zo'n oud scherm in zo'n mooie auto voelt toch ook nét niet :-)

    Ook hoor ik dat sommige mensen toch wel wat problemen ervaren met Andream-modules. Slechte kwaliteit microfoon, of dat er op de achtergrond dingen van de MMI lastig kunnen doen bijv. Of dat bij het uitzetten van de motor wel Android Auto of Carplay stopt, maar dat MMI wel aan blijft staan. Herkennen mensen dit?

    En hoe ervaren mensen bediening van deze systemen zonder nieuwe middenconsole in de A3? De oude variant met 4 knoppen rondom de draaiknop zeg maar. Dan mis je ook de touchfunctie volgens mij?
    Laatst gewijzigd door NiwreK; 16-06-21 om 21:27.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Mocht je in de buurt van Tholen zitten, kom gerust kijken. Ik ben er in ieder geval enorm tevreden over, zeker voor de €300,- die ik erin heb geïnvesteerd. 👌

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Helaas is dit nogal ver weg. Maar bedankt voor het aanbod!

    Heb jij het kleine scherm in de auto?
    Dus deze: https://www.youtube.com/watch?v=eaHlON0ud74&t=208s

    Hoe bevalt dat met Google Maps bijv., qua kwaliteit. Ook ten opzichte van een smartphonescherm van vandaag de dag?

    En verder geen problemen met de MMI op de achtergrond? Of wanneer je motor uitdoet dat Android Auto dan bijv. stopt?

    Werkt de originele microfoon ook voor voice command? Of gebruik je dat niet?

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb het 7,3" scherm. Volgens mij is dat MMI plus, die standaard komt op de E-tron. Dat is groot genoeg voor mij, en scherp genoeg voor die afstand.

    Als ik de motor uit zet blijft alles prima werken, pas als ik het portier open doe schakelt alles uit, zowel MMI als Android Auto. MMI is ook niet vervelend op de achtergrond, en het schakelen ertussen werkt vlekkeloos. Kwestie van de media knop vasthouden om naar Android Auto te switchen.

    Voice commands gebruik ik niet! Zal morgen eens testen.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Ah ja, ik heb de kleinere variant, die volgens mij ook nog een minder hoge resolutie heeft.

    Heeft iemand hier ervaring met het laten vervangen van dit scherm? Wat zou zoiets kosten?

    Goed om te horen dat alles blijft werken trouwens. Ben benieuwd hoe het met voice commands gaat .

    Heeft iemand ervaring met het laten inbouwen van een nieuw scherm voor een Audi A3 uit 2013, die ook touchscreen functionaliteit heeft?

    Tijdens een vakantie vorige week waar ik AndroidAuto heb kunnen testen, was dit op een variant met touchscreen. Toch wel fijn, maar naar mijn weten zijn zowel het scherm bij een origineel MIB2 systeem, als bij een aftermarket optie niet met touchscreen? Zijn er alternatieven? En zo ja, zitten daar nadelen aan?

    In dit tijdperk vind ik het toch wel een erg grote investering van 1500 euro voor origineel MIB2, die je vervolgens alleen met knopjes kan bedienen? Bijv. als je even naar rechts op de map wilt, of even wilt in-/uitzoomen?
    Laatst gewijzigd door tom; 12-10-21 om 15:10.

  11. #50

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ledo Bekijk Berichten
    Ik heb zelf deze ingebouwd:
    https://nl.aliexpress.com/item/32886...730c4c4d6yJ1v4

    De usb aansluitingen zijn origineel, de kabels niet.
    Na inbouwen moet je e.e.a. programmeren om carplay vrij te schakelen. Hier heb je een usb naar ethernet dongle (D-Link DUB-E100) voor nodig en een vcds of obd11.

    Hier staat de handleiding welke ik gevolgd heb:
    https://www.digital-eliteboard.com/t...lution.493931/

    Voor het inbouwen van de usb
    https://www.digital-eliteboard.com/t...491806/page-11
    Ik ben deze handleiding aan het volgen maar heb hier een vraag over, kan je mij helpen? Ik heb de usb poort ingebouwd en via de link geupdatet naar P2035 maar ik kan geen verbinding maken met de MMI via netwerkkabel. Heb jij nog iets anders gedaan nadat de MMI geupdatet was?

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik had bij de Chinese kabel een verkeerde pin layout van de ronde 4 polige connector. Hier het schema, dan zou je dit eventueel kunnen controleren https://www.digital-eliteboard.com/a...am-pdf.136228/

    Ook moet je een D-Link DUB-E100 ethernet adapter gebruiken.

    Mij kostte het verbinden wat tijd vanwege de het juiste ip adres. In putty bij invoering van password wordt niets getoond, ook geen *. Dit is wat verwarrend, maar na intikken van het password enter drukken werkt.
    De schermen in putty waren bij mij ook net iets anders dan in de handleiding.

  13. #52

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Inmiddels ben ik erachter waarom het niet werkt. Ik had de DUB-E100 gekocht en gebruikt, maar dit is precies een versie waarbij de verkeerde chipset gemonteerd is (Realtek ipv ASIX). Kan ik jouw adapter misschien overnemen (of lenen tegen een vergoeding)?

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Heb er hier (regio Schiphol) wel een ter beschikking in ruil voor een flesje wijn
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

  15. #54

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Ik heb toevallig gister een nieuwe besteld, nu via Amazon. Hopelijk nu wel de goeie 😅

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Vorige week de Andream box in mijn A3 8V ingebouwd. Werkt goed zo op het eerste gezicht!

  17. #56

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kosterific Bekijk Berichten
    Ik heb toevallig gister een nieuwe besteld, nu via Amazon. Hopelijk nu wel de goeie 😅
    Vorige week de correcte ontvangen en alles is gelukt! Thanks allemaal

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Vrij recent een Audi A3 Limousine uit 2014 gekocht en hier een Andream box in gezet. Van het MMI systeem werd ik niet zo enthusiast en dit zorgt ervoor dat de auto qua multimedia weer up-to-date is. Mijn ervaringen tot nu toe:

    Positief

    • Installatie is makkelijk, de connectors van en naar het scherm zijn wat moeilijker los te krijgen maar lukt uiteindelijk allemaal prima
    • Het systeem werkt zelf makkelijk, de instellingen van de unit zijn niet zo ingewikkeld en Carplay is vrij makkelijk te bedienen, ook met de MMI interface
    • Ik wist zelf niet zo goed hoe Carplay er uit zou zien op het kleinste MMI scherm. Maar, moet zeggen dat ik positief ben. De resolutie is niet super hoog maar het systeem is prima bruikbaar en de resolutie doet niet zoveel af van de ervaring.


    Minder positief

    • De WIFI verbinding tussen de unit en Carplay is niet zo stabiel. Ik merk dat voornamelijk in grotere steden de verbinding nog wel eens wil weg vallen. Werkt meestal prima voor kortere ritjes maar wanneer je langer dan 1 uur in de auto zit zou ik toch voor een verbinding met kabel zorgen
    • Het opladen gaat niet super snel wanneer je de kabel hebt aangesloten. Wanneer je de laadsterkte meet kom je uit op 1000mA ongeveer. Beetje jammer dat dit niet wat meer is
    • Ik heb een beetje de indruk alsof de bass bij muziek uit dit kasje echt overweldigend is. Ik heb een poging gedaan om dit met de EQ bij te stellen maar dit lijkt niet echt te werken


    Ik heb de voice commando's nog niet kunnen testen, mijn auto heeft geen microfoon. Die laat ik nu uit china komen zodat ik die alsnog kan installeren. Volgens mij hoeft er niets gecodeerd te worden omdat hij toch eerst door het Andream kasje heen gaat. Maar als dat niet werkt sluit ik hem gewoon direct aan om de microfoon aansluiting van deze box.

    Waar ik ook aan zit te denken is om de USB aansluiting weg te werken in het vak onder de armsteun. Eventueel met een female USB aansluiting (dmv boren van een gat). Heeft iemand anders zoiets gedaan en weet iemand of er fysiek ruimte is voor een dergelijke aansluiting? Daarmee bedoel ik specifiek de ruimte tussen het bakje en de binnenkant van de middenconsole.

  19. #58

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    In de armsteun zit normaal ook een usb aansluiting. Die zit als je de steun opendoet aan de voorzijde, dus daar is ruimte zat om zelf een usb poort te maken.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kosterific Bekijk Berichten
    In de armsteun zit normaal ook een usb aansluiting. Die zit als je de steun opendoet aan de voorzijde, dus daar is ruimte zat om zelf een usb poort te maken.
    Thanks. Het was vrij makkelijk om de kabel bij de armsteun te krijgen (via de middenconsole) daarna heb ik het blokje waar normaliter de AUX in zit gedemonteerd en hiernaast een gat gemaakt om de USB aansluiting (via amazon, zo'n ronde versie die bedoelt is om in dit soort situaties te installeren) in te kunnen monteren.

    Werkt perfect. De telefoon laad niet super snel op maar die usb aansluiting was sowieso meer voor de lange ritjes. Geen kabels meer en ziet er netjes uit. Geen problemen met ontvangst of GPS verder.
    Laatst gewijzigd door salerg; 26-08-21 om 11:44.

  21. #60

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salerg Bekijk Berichten
    Vrij recent een Audi A3 Limousine uit 2014 gekocht en hier een Andream box in gezet. Van het MMI systeem werd ik niet zo enthusiast en dit zorgt ervoor dat de auto qua multimedia weer up-to-date is. Mijn ervaringen tot nu toe:

    Positief

    • Installatie is makkelijk, de connectors van en naar het scherm zijn wat moeilijker los te krijgen maar lukt uiteindelijk allemaal prima
    • Het systeem werkt zelf makkelijk, de instellingen van de unit zijn niet zo ingewikkeld en Carplay is vrij makkelijk te bedienen, ook met de MMI interface
    • Ik wist zelf niet zo goed hoe Carplay er uit zou zien op het kleinste MMI scherm. Maar, moet zeggen dat ik positief ben. De resolutie is niet super hoog maar het systeem is prima bruikbaar en de resolutie doet niet zoveel af van de ervaring.


    Minder positief

    • De WIFI verbinding tussen de unit en Carplay is niet zo stabiel. Ik merk dat voornamelijk in grotere steden de verbinding nog wel eens wil weg vallen. Werkt meestal prima voor kortere ritjes maar wanneer je langer dan 1 uur in de auto zit zou ik toch voor een verbinding met kabel zorgen
    • Het opladen gaat niet super snel wanneer je de kabel hebt aangesloten. Wanneer je de laadsterkte meet kom je uit op 1000mA ongeveer. Beetje jammer dat dit niet wat meer is
    • Ik heb een beetje de indruk alsof de bass bij muziek uit dit kasje echt overweldigend is. Ik heb een poging gedaan om dit met de EQ bij te stellen maar dit lijkt niet echt te werken


    Ik heb de voice commando's nog niet kunnen testen, mijn auto heeft geen microfoon. Die laat ik nu uit china komen zodat ik die alsnog kan installeren. Volgens mij hoeft er niets gecodeerd te worden omdat hij toch eerst door het Andream kasje heen gaat. Maar als dat niet werkt sluit ik hem gewoon direct aan om de microfoon aansluiting van deze box.

    Waar ik ook aan zit te denken is om de USB aansluiting weg te werken in het vak onder de armsteun. Eventueel met een female USB aansluiting (dmv boren van een gat). Heeft iemand anders zoiets gedaan en weet iemand of er fysiek ruimte is voor een dergelijke aansluiting? Daarmee bedoel ik specifiek de ruimte tussen het bakje en de binnenkant van de middenconsole.
    Das een mooie uitleg.

    Ik heb ook net ern a3 limo uit 2014 gekocht en was al gelijk opzoek naar carplay. Waar had jij hem gekocht?

    Gr. Sander


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •