Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 98 van de 98

Onderwerp: MMI systeem uitbreiden met Carplay

  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderkever Bekijk Berichten
    Ja klopt. Hij schakelt dan over van aux (carplay) naar radio. Wat natuurlijk logisch is.

    Als hij op radio staat en ik heb wel beeld van de carplay dan heb ik ook geen geluid van de carplay. Wat natuurlijk ook weer logisch is omdat het een tussen oplossing is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Opzich is dat prima, behalve dat ik geen flitsmeister meldingen hoor en geen navigatiemeldingen. Dat laatste is niet zo erg, dat eerste is even opletten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerd001 Bekijk Berichten
    [LIST][*]Geluid is 'out of the box' heel matig. Heb via de EQ eea geprobeerd te herstellen maar ben nog niet helemaal tevreden. Nog eens goed vergelijken en naar kijken. Beetje zonde van het Audi soundsystem als het niet volledig wordt benut.
    Nog even hierop terugkomen; het geluid is standaard wat aan de lage kant van de box (bv. als je switcht tussen Radio van MMI en de Andream), dus had ik het 'master volume' van de Andream hoger gezet. Zelfs tot maximaal. Denk dat ie hierdoor zo slecht klonk. Ook al was het geluid nog lang niet hard, door die setting klonk het heel matig. Nu wat teruggeschroefd en lijkt het beter te klinken.
    Laatst gewijzigd door tom; 12-10-21 om 15:03.

  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderkever Bekijk Berichten

    Later in de week nog een camera gemonteerd. Voor 25 euro van Ali, net als origineel in de handgreep. Dat werkt echt subliem. Perfect beeld. De andream heeft al een plus aansluiting voor de camera. Dit was echt plug en play. Enkel wat werk om de kabel te trekken.

    Ingebouwd in een A3 Limousine 2014

    Gr. Sander


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hallo Sander,

    Mag ik vragen welke camera je gekocht hebt? En weet je toevallig of dat dezelfde handgreep is die op de sportback 2014 zit? Ik word helemaal gek van die (minimale) verschillen in de maten.

    Alvast bedankt.

    Groet,

    Razz
    Laatst gewijzigd door Razz; 13-10-21 om 01:03.

  3. #83

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Razz Bekijk Berichten
    Hallo Sander,

    Mag ik vragen welke camera je gekocht hebt? En weet je toevallig of dat dezelfde handgreep is die op de sportback 2014 zit? Ik word helemaal gek van die (minimale) verschillen in de maten.

    Alvast bedankt.

    Groet,

    Razz
    Tuurlijk!

    Deze: € 18,44 30% Off | Greenyi 170 Graden 1080P Ahd Voertuig Achteruitrijcamera Voor Vw Passat Golf Polo Jetta Tiguan Touareg B6 B7 audi A3 A4 A5 A6 S5
    https://a.aliexpress.com/_v0tDwy

    Ik had de b-versie. Weet niet of sportback hetzelfde is maar denk het wel. Je kan het ook aan de verkoper vragen. Had ik ook gedaan.

    Gr. Sander


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    5
    Kudos
    0

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Thanks, ik ga eerst wel even de maten exact opmeten en dan de leverancier contacten.

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Even inhaken op de disucssie;

    Ik heb een CarPlay box gekocht (hieronder) en deze twee camera's erop aangesloten;
    https://www.aliexpress.com/item/Wire...27424c4dYjYn71

    Achtercamera in de handgreep;
    https://nl.aliexpress.com/item/10050...27424c4dYjYn71



    En voor de voor-camera in de grille (in de Audi ringen) heb ik deze;
    https://nl.aliexpress.com/item/40010...27424c4dYjYn71



    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 17-10-21 om 16:08.


  6. #86

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Dat is ook een leuke upgrade!


    Wanneer schakelt deze in? Of staat hij constant aan?

    Vind hem wel wat ver uitsteken. Kon dat niet anders?

    Gr. Sander


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #87
    AuwdieAdrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Christa,
    Heb een A3 SB uit 2017 en heb Android auto laten installeren. De mannen van CarTronic uit Rijswijk doen dat heel netjes. Zei konden mij vertellen dat het geen Android auto aftermarket spul was, maar orgineel Audi. Dat houdt in dat Android auto netjes in je MMI systeem komt te staan i.p.v. een console button 3 sec ingedrukt te houden. Heb tot dusver geen storingen gehad en alles werkt zoals bedoeld.
    Hoop,dat je hier iets aan hebt, ondanks dat jouw vraag wat ouder is.
    Gr ed



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiA3girlpower Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    sinds gisteren eigenaar van een Audi A3 8V uit bouwjaar 2018. Na alles uitzoeken kom ik tot de ontdekking dat er geen USB poort in zit. Niet in de dashboard kast en in de middenconsole zit alleen Aux en USB charge only.

    Ik wil graag Apple CarPlay. Kunnen jullie mij tips geven over wat ik het beste zou kunnen doen? Wat mij betreft is een aftermarket CarPlay een optie (van alieexpress). Echter, ben ik niet zo’n fan van dat er dan mogelijk dingen niet goed meer kunnen functioneren (microfoon, radio etc).
    Ik denk aan het laten plaatsen van een USB aansluiting, het liefst zelf gaan inbouwen alleen daar is geen informatie over te vinden. Hebben jullie hier ervaring mee en dan een wireless dongel in de auto installeren.

    met andere woorden, zouden jullie mij kunnen helpen/adviseren over wat de opties zijn? Zijn er andere opties dan een aftermarket Oid?

    bij voorbaat dank.

    met vr gr,
    christa

  8. Ad
  9. #88

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Beste AUDI liefhebbers,

    Ik heb een een q5 uit 2010 met mmi basic, nou wil ik graag een systeem met carplay laten installeren.
    Zelf durf ik dat niet aan, er zijn meerdere systemen mogelijk, 1 met een losse module achter je radio maar er is ook een volledige update van je scherm mogelijk.
    Laatst genoemde optie heeft mijn voorkeur deze heeft nl de octacore processor, 64gb en android 10.
    Nou zit ik in dubio waar ik zoiets in kan laten bouwen, ik heb 2 bedrijven op het oog nl: caraudioexpert.nl deze zit in spijkenisse en inbouwnavigatie.com deze zit ook in spijkenisse.
    Helaas maken beide bedrijven elkaar een beetje zwart op internet, nou is dit alwel enige jaren geleden maar toch....
    Heeft iemand ervaring met deze bedrijven? of zijn ze beide goed of slecht? kan kan iemand mij adviseren over andere goede inbouwstations waar service en garantie nog normaal is?

    Graag hoor ik iets van jullie terug

    Alvast vriendelijk dank.

    Dick

  10. #89
    AuwdieAdrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hoi Dick,
    Ik heb carplay laten installeren bij Cartronic in Rijswijk. Had een vraag gesteld via hun website en kreeg snel en compleet antwoord.
    Ze hebben Carplay netjes ingebouwd (halve dag werk) en alles werkt perfect. Zeker de moeite waard om eens te informeren bij hun.
    Suc6

    Ed

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AuwdieAdrie Bekijk Berichten
    Hoi Dick,
    Ik heb carplay laten installeren bij Cartronic in Rijswijk. Had een vraag gesteld via hun website en kreeg snel en compleet antwoord.
    Ze hebben Carplay netjes ingebouwd (halve dag werk) en alles werkt perfect. Zeker de moeite waard om eens te informeren bij hun.
    Suc6

    Ed
    Hoi Ed, bedankt voor je reactie, belangrijk om te weten is of jij mmi 3g basic in jou audi hebt.
    dit adres in rijswijk kende ik nog niet en ik zal hen zeker even contacten.

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Caraudioexpert hebben ik en een collega van mij 2 jaar terug een radio gekocht. Deze wel zelf ingebouwd. Echter was dit in een opel en die zijn makkelijker uit elkaar te haken haha.

    Zelf heb ik ook een bericht naar cartronic gestuurd voor men audi helaas 0 reactie op mijn mail en via Facebook. Binnekort maar eens bellen.
    Laatst gewijzigd door GreenMile1989; 06-05-22 om 21:54.

  13. #92
    AuwdieAdrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Heb geen idee welke MMI versie op mijn AUDI A3 8V uit 2017. Wel had ik onderstaande link gevonden, misschien helpt je dat al een beetje de goede kant op.
    Suc6. Gr Ed

    https://www.jam-diagnose.com/audi-mmi-versie/

  14. #93

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hoi Allemaal,

    Inmiddels heb ik een Carplay module aangeschaft en ingebouwd, over het algemeen werkt deze precies zoals het hoort.
    Echter lees ik dat er ook mensen zijn met een module die is vrijgeschakeld zodat er bijv. Youtube op gekeken kan worden.

    Zijn er mensen die hun software(versie) willen delen zodat ik die van mij ook kan upgraden naar de versie dit dat kan?

    Alvast bedankt mensen!

    Mijn module heeft de volgende specs:

    SDK Version: 25.0.0.5.6.0.0.0
    CUST Version: v2.0.2.7.gpe.a
    MCU Version: 19.6.11.16
    HW Version: Audi_HDMI

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Beste mede Audi liefhebbers.
    Ik zou graag in mijn Audi A3 Etron uit 2015 CarPlay willen toevoegen om zo mijn iPhone op het scherm te kunnen aflezen en de navigatie van mijn telefoon gebruiken.
    Ook de achteruit rij camera moet blijven werken natuurlijk 😊
    In mijn andere Audi A3 1.6 TDI uit 2018 zit dit al en dat bevalt mij uitstekend.
    Wie heeft er een goede ervaring met 1 van de onderstaande producten?
    Of is de originele ook nog te verkrijgen via de dealer?
    Liefst plug and play zonder al te veel te moeten instellen of inleren.
    Ik heb de volgende gevonden,
    Graag hoor ik jullie ervaringen alvast dank .
    https://www.android-car-dvd.de/products/wireless-apple-carplay-android-auto-mmi-interface-smart-box-for-audi-q2-q3-q5-q7-a1-a3-a4-a5-a6-c7-a7-a8-s5-s7-support-ios-airplay-mirrorlink-rear-view-camera?_pos=1&_sid=e36cb4ef7&_ss=r

    Cartronic
    https://www.cartronic.nl/producten/audi-a3-8v-smartphone-interface/

    Audiovolt
    https://www.audiovolt.nl/product-categorie/carplay-en-android-auto-mmi-adapters/audi-carplay-en-android-auto-mmi-adapters/

    Motivesupplies
    https://motivesupplies.nl/product/motivesupplies-mmi-for-audi/?gclid=EAIaIQobChMIn5jF98Wt-QIVn8LCBB2i0gP-EAQYBiABEgJ-k_D_BwE#

    Fulloption
    https://fulloption.nl/opties/apple-carplay-en-android-auto-voor-audi/
    Laatst gewijzigd door dusje; 04-08-22 om 21:04.

  16. #95

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderkever Bekijk Berichten
    Dat is ook een leuke upgrade!


    Wanneer schakelt deze in? Of staat hij constant aan?

    Vind hem wel wat ver uitsteken. Kon dat niet anders?

    Gr. Sander


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


    Ik ben ook benieuwd naar

    Gr. Clyde
    Laatst gewijzigd door Clyde; 09-07-23 om 22:50.

  17. #96

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hallo Audi Liefhebbers
    Ik heb sinds kort een Audi A5 aangeschaft ik ken het MMI systeem niet en heb wat hulp nodig vooral omdat ik dingen zie die niet origineel lijken of er zijn modullen toegevoegd.
    Zo zit er een reverse camera achter maar ook een in de voorbumper alleen zou ik niet weten hoe ik die voorste cam aan de praat zou moeten krijgen.
    Ik zie een USB maar ook een HDMI kabel uitkomen in het handschoenen kastje.
    En ik kwam er toevallig achter dat er nog een menutje zit achter de Media knop als ik langer ingedrukt hou. Ik kom dan in een Android Car/ Carplay menu lijkt het wel ok krijg mij telefoon gekoppeld via BT maar ik krijg geen Flitsmeister of andere audio geluid. Er zijn nog een paar andere opties als ik die kies heb ik dan wel geluid maar dan start Android car niet op .
    Is er iemand die mij de weg wijs kan maken hier ?

    Gr. Clyde

  18. #97

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Je reageert hier nu op een specifiek systeem voor in de Audi. Er kan van alles bij je inzitten, dus lastig om je goed te helpen. Waar ik zou beginnen als ik jou was is zorgen dat het onbekende systeem iets afspeelt, bv via Spotify. Vervolgens via de media knop kijken via welke source het geluid dan komt.

  19. #98

    Standaard Re: MMI systeem uitbreiden met Carplay

    Hey Sjoerd001
    Ik ben erachter hoe ik geluid kan krijgen uit de gestreamde inhoud uit mijn telefoon via Android Car. Ik moest externe bron in Media instellingen selecteren. Nu kan ik Flitsmeister en Audio spelers uit mijn telefoon horen.
    Maar ik ben er nog steeds niet achter hoe de front cam werkt . De voorste cam is wel aangesloten maar geen beeld.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •