Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 73 van de 73

Onderwerp: MMI Connect app verbindt niet met auto

  1. #61
    AdryR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Leeftijd
    77
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Gisteren ben ik er achter gekomen, dat mijn Audi A3 géén Audi connect Remote & Control bezit. Dus géén brandstofvoorraad, km stand en andere voertuig gegevens. De A3 model 2021 heeft dit wel.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    ben een paar maanden geleden gestart met dit op orde te krijgen; alle tips en trucs gevolgd, maar zonder succes.
    heb vervolgens een mailtje gestuurd aan de audi garage met de vraag om de auto (qua my audi) op mijn naam te zetten.
    kreeg enkele dagen later al een mailtje dat het gelukt was.
    De app werkte echter helaas nog niet.
    veel dingen geprobeerd; account verwijderen, app verwijderen en alles opnieuw doen.......wederom zonder succes.
    Gister zo maar weer eens de app weer eens geopend: kreeg direct bij het openen van de app direct de melding dat ik de registratie kon voltooien (in de auto).
    na het klikken op start werd internet geopend en kon ik via internet, in de my-audi omgeving,de km stand invoeren (wel exact juist doen) en enkele seconden later was 't klaar.........
    kan nu op afstand kachel aanzetten, laden starten en als t goed is een rit inladen.
    heb dus geen eigen sim hiervoor gebruikt en de 8(?) cijferige code niet gebruikt.
    tussen melding van garage en de laatste melding voor voltooiing van de registratie zat uiteindelijk 2 maanden.........ben er wel blij mee maar was wel erg frustrerend.

  3. #63

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik heb nog geen bericht terug van de AUDI dealer, maar dat lijkt erop alsof het inregelen van de auto op mijn naam dus geen weken of maanden hoeft te duren zoals mijn Audi dealer mij vertelde.

  4. #64
    AdryR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Leeftijd
    77
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    @MarsMan bij mij was het binnen 1 dag geregeld, géén probleem.

  5. #65

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Eureka. De app werkt nu bij mij. Had nog geen bericht van de dealer, maar ik dacht ik probeer het nog eens. Blijkbaar heeft Audi het op de achtergrond inmiddels geregeld en de auto op mijn naam gezet in hun systemen. De app werkte nu gelijk na het opnieuw invoeren van mijn gegevens en exacte kilometerstand. Ik ga dus de connect services niet inregelen, die code was ook niet nodig op de app live te krijgen.
    Laatst gewijzigd door marsman1980; 10-03-21 om 12:01.


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2021
    Leeftijd
    44
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik kan misschien iets gemist hebben in deze thread. Ik heb een Audi A3 E-tron uit 2015. Ik heb een nieuwe geactiveerde KPN Data simkaart erin gedaan en de MMI zegt dat er geen verbinding is en dat ik een sim-kaart moet invoeren. Ik ben al van plan om eens langs een dealer te gaan. Maar kan ik dit zelf ook oplossen?
    Ik wil toch echt wel graag mijn audi verbinden met mijn smartphone. En nu kan ik de registratie via Myaudi niet afronden.
    Of kan het zijn dat de vorige eigenaar nog geregistreerd staat, want dat lees ik ook hier.

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    In de berichten van dit topic staat veel info vermeld over dit onderwerp, zoals onderstaande:

    Alle 2015 A3 etrons hebben een ingebouwde E-sim kaart voor gebruik met de myAudi app en een externe SIM voor het Audi connect abonnement.
    Als de dealer-Pon-Audi AG de VIN code heeft omgezet en de auto e-sim geactiveerd hebben, kun je op jouw myAudi site de VIN code invoeren, je krijgt dan een KM stand vraag ter verificatie. Als alles door Audi correct gelinkt is op de Server en de KM stand is correct, krijg je een bevestiging per mail en tevens een myAudi code van 8 cijfers, welke je inderdaad alleen nodig hebt als je met de externe Sim kaart Audi connect wil gaan activeren..
    Ook krijg je gelijktijdig een data contract gezonden welk bevestigd moet worden i.v.m. privacy regelgeving voor gebruik van je auto data door Audi AG.
    Daarna pas de myAudi app installeren en die zal dan communiceren met de Audi server en die op zijn beurt weer met de auto voor het uitwisselen van de gewenste data.
    De externe sim kaart- module heeft inderdaad niets van doen met de werking van de standaard ingebouwde interne e-sim voor de myAudi app.

    Voor het gebruik van de Audi connect services via de externe simkaart heb je dus een betaald abonnement nodig.

  8. Ad
  9. #68

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Leeftijd
    35
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik heb een vraag alles staat goed.
    Maar in onderstaande afbeelding heb ik een slotje staan alleen heb ik mijn account niet in privésfeer staan.
    Wat kan ik nu nog doen?


  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    45
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    In de berichten van dit topic staat veel info vermeld over dit onderwerp, zoals onderstaande:

    Alle 2015 A3 etrons hebben een ingebouwde E-sim kaart voor gebruik met de myAudi app en een externe SIM voor het Audi connect abonnement.
    Als de dealer-Pon-Audi AG de VIN code heeft omgezet en de auto e-sim geactiveerd hebben, kun je op jouw myAudi site de VIN code invoeren, je krijgt dan een KM stand vraag ter verificatie. Als alles door Audi correct gelinkt is op de Server en de KM stand is correct, krijg je een bevestiging per mail en tevens een myAudi code van 8 cijfers, welke je inderdaad alleen nodig hebt als je met de externe Sim kaart Audi connect wil gaan activeren..
    Ook krijg je gelijktijdig een data contract gezonden welk bevestigd moet worden i.v.m. privacy regelgeving voor gebruik van je auto data door Audi AG.
    Daarna pas de myAudi app installeren en die zal dan communiceren met de Audi server en die op zijn beurt weer met de auto voor het uitwisselen van de gewenste data.
    De externe sim kaart- module heeft inderdaad niets van doen met de werking van de standaard ingebouwde interne e-sim voor de myAudi app.

    Voor het gebruik van de Audi connect services via de externe simkaart heb je dus een betaald abonnement nodig.
    Mijn A3 is volgende dealer goed geregistreerd, maar toch synchroniseert de app niet goed met de auto.

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    45
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ben vanavond helemaal opnieuw begonnen. App verwijderd en de A3 verwijderd uit mijn my audi account.

    Alles netjes weer ingevoerd, maar krijg nu op de pc de melding Laden van de gebruikerslijst is mislukt

    Iemand enig idee?

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2021
    Leeftijd
    52
    Posts
    64
    Kudos
    0

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik heb geen idee, maar sinds 2-3 dagen werkt bij mij de synchronisatie van de app met de auto (voor de zoveelste keer) totaal niet; misschien heeft dat er iets mee te maken.
    Laatst gewijzigd door zakske; 28-11-23 om 08:35.

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakske Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee, maar sinds 2-3 dagen werkt bij mij de synchronisatie van de app met de auto (voor de zoveelste keer) totaal niet; misschien heeft dat er iets mee te maken.
    Wat me opgevallen is, is dat er afgelopen weekend serieus veel connectieproblemen waren met de wagen en de app. Momenteel werkt alles terug zoals voorheen maar de laatste dagen kwamen er inderdaad een hele hoop errors..

  14. #73

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2023
    Leeftijd
    45
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: MMI Connect app verbindt niet met auto

    Ik heb het nu werkend dat het zelfde getoond wordt in de app als op my.audi.com alleen ik krijg niet de recente data maar data met datum toen de vorige eigenaar hem inruilde.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •