Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2020
    Leeftijd
    57
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdAE Bekijk Berichten
    Zou het zinvol kunnen zijn om dit spul preventief te gebruiken? Ik lees vrij veel over problemen met het pano-dak, als die voorkomen kunnen worden door de probleemnaad ‘te sealen’ met dit spul dan is dat wel aantrekkelijk. Voordeel is ook dat de hemelbekleding er dan niet uit hoeft. Er lekt immers nog niets.
    Beetje laat misschien, maar er moet wel scheurtjes zitten om die creeping crack dure te kunnen gebruiken .
    had zelf ook voor aan bijde zijden Een scheur zitten en over dit spul op een Duitse forum gelezen .
    dacht dus voor die paar euro’s eerst maar eens proberen.
    heb trouwens het idee dat het kunstof in 2 gedeelte’s is gegoten.
    op de foto’s is ook te zien waar dat vloeistof helemaal naar toe trekt , toen wist ik dat de scheur dus helemaal vol zit .
    heb ook water er over gegoten toen het droog was en vandaag zijn er beste buien over gegaan, en nog droog .
    E521E3E5-23D4-401F-8E07-2D9EDC1FF959.jpg3320077B-8E8F-4F80-B07F-98ABBB54E6DE.jpg7D03FD55-C19F-4A67-9D02-CB4182373E12.jpgF6A81650-9A53-4D29-AB95-A7BD213A10BE.jpg

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Wat een top thread, thanks Bas!

    Hoe heeft je dak het gehouden tijdens de herfst? Lek vrij gebleven? En blijft je windvanger ook droog?

    Ik ben nu ook bezig met mijn dakraam lek vrij te maken. Had je ook dat er water op hoopte achter de windvanger?

    Voor de gene die ook op scheuren speurtocht zijn: na het loshalen van de hemel kwam ik er achter dat naast de scheuren in de hoeken waar Bas ze ook had, ik ook nog een scheur achter de windvanger had, zie rode lijn in de bijlage. Die kon ik vanaf de buiten kant niet zien, zag het pas toen ik vanaf binnen een natte lijn + druppel zag.

    InkedIMG_3343_LI.jpg
    Laatst gewijzigd door Panodrama; 08-01-21 om 23:12.

  3. #23
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Zit geen verschil in, alleen de inhoud.

    Dit spul is zeer dun, en je ziet waar een barst is het weg trekken.

    Had ook water achter de windvanger.

    Bij mij nu een jaar droog.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Goedemorgen,

    Is er iemand hier die in Twente woont, waarvan ik een beetje captaintolley kan overnemen. Dit bericht mag verwijderd worden, oplossing is gevonden
    Laatst gewijzigd door schumer; 25-01-21 om 10:09. Reden: Oplossing gevonden

  5. #25
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumer Bekijk Berichten
    Goedemorgen,

    Is er iemand hier die in Twente woont, waarvan ik een beetje captaintolley kan overnemen. Dit bericht mag verwijderd worden, oplossing is gevonden
    En wat is bij jou de oplossing.
    Goed voor anderen, als je dit hier vermeld.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    60
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Ja sorry, heb zelf captaintrolley besteld. Vond namelijk dat het in NL te koop is bij de bedrijven die bootspulletjes verkopen.

  7. #27
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: -&gt;Panoramadak lekkage gefikst!&lt;- Demonteren hemelbekleding &lt;- gelukt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schumer Bekijk Berichten
    Ja sorry, heb zelf captaintrolley besteld. Vond namelijk dat het in NL te koop is bij de bedrijven die bootspulletjes verkopen.
    Top.

    Ja dat klopt wordt daar veel gebruikt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Tot nu toe is bij mij alles droog gebleven.

  10. #29

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Voor de mensen die deze herstel werkzaamheden ook gaan uitvoeren.
    Ik heb bemerkt dat het gebruikte vloeistof niet door de dakhemel heen trekt. Het is dus niet persé nodig om de hemel te demonteren.
    Succes allemaal

  11. #30
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiArticwhite Bekijk Berichten
    Tot nu toe is bij mij alles droog gebleven.
    Dat is mooi.

    Het trekt gelijk in waar de scheur zit, en dan de overtollige weg halen.
    Heb het net zolang herhaald tot het niet meer inging, bij mij 8 keer herhaald.
    Met een interval van 30 minuten om te laten drogen.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  12. #31

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Ben even benieuwd of ik in contact kan komen met Audiarticwhite. Om even af te stemmen hoe ik het zelf het beste aan kan pakken bij een soortgelijk probleem. Edit: of iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en het op dezelfde manier heeft opgelost.

    groet,

    willem
    Laatst gewijzigd door WillemMH; 09-04-22 om 07:25.

  13. #32

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Lekkage opgelost!

    Na zelf lang te hebben gezocht naar een oplossing, kwam ik dit forum tegen. Via de mail nog contact gehad met Remi66, die me heel uitgebreid uitlegde hoe hij het had opgelost. Heel vriendelijk!

    Captain Tolley besteld, te werk gegaan en begonnen met het indruppelen van de zichtbare scheurtjes. Ik had ze op dezelfde plekken als op de zichtbare foto’s in deze thread.

    Hieronder de uitleg van Remi66:

    Ik heb eerste keer een dun lijntje over de (zwarte plastic) binnenkant laten lopen om te kijken waar een scheurtje zit.
    Het trekt er in, en je ziet dan waar de scheurtjes* zitten. Dan meteen het overtollige met een een doek wegvegen.
    Daarna laat het drogen 30-45 minuten,* maar was wel op een warme zonnige dag.
    En dit heb ik net zo lang herhaald tot het niet meer erin ging, en constant* het overtollige weggeveegd.
    En is zeker 3 jaar al goed.


    Als je het gaat doen moet je wel rekening houden, dat je het gaatje van de fles zo klein mogelijk houd. Het spul is water dun.

    Dan nog even m’n eigen ervaring, ik heb het zelf ongeveer 8-10x moeten herhalen vanwege een temperatuur van ongeveer 15 graden. Veeg niet te snel de druppels weg maar wacht wel even tot die zijn weggetrokken. Door de capillaire werking trekt het goedje door de scheur.

    Het is nu een week goed na intensief de tuinslang er op te hebben gehad. Ik werk m’n bericht bij zodra ik een update heb.
    Laatst gewijzigd door WillemMH; 18-04-22 om 07:48.

  14. #33
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ->Panoramadak lekkage gefikst!<- Demonteren hemelbekleding <- gelukt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WillemMH Bekijk Berichten
    Lekkage opgelost!

    Na zelf lang te hebben gezocht naar een oplossing, kwam ik dit forum tegen. Via de mail nog contact gehad met Remi66, die me heel uitgebreid uitlegde hoe hij het had opgelost. Heel vriendelijk!

    Captain Tolley besteld, te werk gegaan en begonnen met het indruppelen van de zichtbare scheurtjes. Ik had ze op dezelfde plekken als op de zichtbare foto’s in deze thread.

    Hieronder de uitleg van Remi66:

    Ik heb eerste keer een dun lijntje over de (zwarte plastic) binnenkant laten lopen om te kijken waar een scheurtje zit.
    Het trekt er in, en je ziet dan waar de scheurtjes* zitten. Dan meteen het overtollige met een een doek wegvegen.
    Daarna laat het drogen 30-45 minuten,* maar was wel op een warme zonnige dag.
    En dit heb ik net zo lang herhaald tot het niet meer erin ging, en constant* het overtollige weggeveegd.
    En is zeker 3 jaar al goed.


    Als je het gaat doen moet je wel rekening houden, dat je het gaatje van de fles zo klein mogelijk houd. Het spul is water dun.

    Dan nog even m’n eigen ervaring, ik heb het zelf ongeveer 8-10x moeten herhalen vanwege een temperatuur van ongeveer 15 graden. Veeg niet te snel de druppels weg maar wacht wel even tot die zijn weggetrokken. Door de capillaire werking trekt het goedje door de scheur.

    Het is nu een week goed na intensief de tuinslang er op te hebben gehad. Ik werk m’n bericht bij zodra ik een update heb.
    Graag gedaan.
    Toen ik het heb gedaan was het rond de 25 graden.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •