Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: G-tron, vervuiling injectoren

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Ook hier een A3 G-Tron uit 2014 met hetzelfde probleem, af en toe slecht stationair lopen op CNG, met name als de CNG tank bijna leeg is.
    Heb beide lambda's, vier bougies en luchtfilter vervangen, toen was het probleem opgelost. Nu weer terug na 30.000 km gereden te hebben. Het aanpassen van de eerste lambda (lucht/brandstof verhouding) is best een rigoreuze oplossing en heeft niet mijn voorkeur.

    Wij rijden 80% op CNG en 20% op E5 (0% ethanol), nooit E10 gereden. Dus vervuilde injectoren lijkt me sterk; kudo's voor Digicar in Doetinchem die ook aangaven dat de G-Tron's die zij hebben gezien amper vervuild zijn; één klant van hen had ook dit probleem met een G-Tron en daarbij heeft walnutblasting (reiniging) en chiptune op de (benzine) motor niet geholpen.

    Meer benieuwd ben ik naar het kostenplaatje voor vervangen van de ECU, wat (samen met vervangen van de 2e lambda) de oplossing was voor user Kolaaz. Dan ben ik benieuwd of daar nieuwere software op staat of dat dit puur vervanging is van de oude. Ik informeer en zal dan posten.

    Verder rijdt de auto hartstikke goed... op benzine is er niets aan de hand. Wordt vervolgd.
    Laatst gewijzigd door J3r03n; 19-10-22 om 19:33.
    En toch is motorrijden leuker :)

  2. #22

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J3r03n Bekijk Berichten
    Ook hier een A3 G-Tron uit 2014 met hetzelfde probleem, af en toe slecht stationair lopen op CNG, met name als de CNG tank bijna leeg is.
    Met 90.000km heb ik beide lambda's, vier bougies en luchtfilter vervangen, toen was het probleem opgelost. Nu weer terug met 120.000km. Het aanpassen van de eerste lambda (lucht/brandstof verhouding) is best een rigoreuze oplossing en heeft niet mijn voorkeur.

    Wij rijden 80% op CNG en 20% op E5 (0% ethanol), nooit E10 gereden. Dus vervuilde injectoren lijkt me sterk; kudo's voor Digicar in Doetinchem die ook aangaven dat de G-Tron's die zij hebben gezien amper vervuild zijn; één klant van hen had ook dit probleem met een G-Tron en daarbij heeft walnutblasting (reiniging) en chiptune op de (benzine) motor niet geholpen.

    Meer benieuwd ben ik naar het kostenplaatje voor vervangen van de ECU, wat (samen met vervangen van de 2e lambda) de oplossing was voor user Kolaaz. Dan ben ik benieuwd of daar nieuwere software op staat of dat dit puur vervanging is van de oude. Ik informeer en zal dan posten.

    Verder rijdt de auto hartstikke goed... op benzine is er niets aan de hand. Wordt vervolgd.

    Lambda sonde kun je ook heel makkelijk zelf vervangen. Genoeg ruimte en je hebt alleen een ~22mm steeksleutel nodig. Een OEM onderdeel kost rond de 200 euro volgens mij.
    ECU kost 1300 euro ex BTW bij mijn garage, niet echt een koopje.
    Ik heb zelf een ECU van autoparts24 besteld uit een sloopauto (Seat Leon uit 2017 met dezelfde motorcode). 220 euro leek me een stuk schappelijker en hij ziet er netjes uit. Gaat er a.s. maandag in, fingers crossed dat het probleem is opgelost. Nu te hopen dat deze Seat niet hetzelfde probleem had

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woolybully Bekijk Berichten
    Lambda sonde kun je ook heel makkelijk zelf vervangen. Genoeg ruimte en je hebt alleen een ~22mm steeksleutel nodig. Een OEM onderdeel kost rond de 200 euro volgens mij.
    ECU kost 1300 euro ex BTW bij mijn garage, niet echt een koopje.
    Ik heb zelf een ECU van autoparts24 besteld uit een sloopauto (Seat Leon uit 2017 met dezelfde motorcode). 220 euro leek me een stuk schappelijker en hij ziet er netjes uit. Gaat er a.s. maandag in, fingers crossed dat het probleem is opgelost. Nu te hopen dat deze Seat niet hetzelfde probleem had
    Jaja, en wie zet dat er in? Hoe krijg je de sleutels in geleerd? Bij de dealer? Wil de dealer dat doen?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #24

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Jaja, en wie zet dat er in? Hoe krijg je de sleutels in geleerd? Bij de dealer? Wil de dealer dat doen?
    ECU is geen plug and play nee
    'mijn garage' is Bosch Car Service Donkers in Moergestel. ik heb zojuist de ECU, beide sleutels en de auto afgegeven. Erg prettige garage overigens, niet perse goedkoop maar ze denken mee en leveren goede service.
    Zij denken dat de benzine injectoren versleten zijn, en dat zou goed kunnen. Vooral als de auto koud is loopt hij slecht op benzine, maar ik zou eerder de injectoren willen schoonmaken, zoals hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=J1LWXf_QEAU

    Ik heb trouwens ook injector cleaner gehaald die je toevoegt aan de benzine. Het advies was om hem met 20 liter te mengen en flink gas geven zodat het goed heet wordt. Dat is het eerste wat ik ga doen
    Laatst gewijzigd door woolybully; 07-02-22 om 09:24.

  5. #25
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woolybully Bekijk Berichten
    ECU is geen plug and play nee
    'mijn garage' is Bosch Car Service Donkers in Moergestel. ik heb zojuist de ECU, beide sleutels en de auto afgegeven. Erg prettige garage overigens, niet perse goedkoop maar ze denken mee en leveren goede service.
    Zij denken dat de benzine injectoren versleten zijn, en dat zou goed kunnen. Vooral als de auto koud is loopt hij slecht op benzine, maar ik zou eerder de injectoren willen schoonmaken, zoals hier te zien: https://www.youtube.com/watch?v=J1LWXf_QEAU

    Ik heb trouwens ook injector cleaner gehaald die je toevoegt aan de benzine. Het advies was om hem met 20 liter te mengen en flink gas geven zodat het goed heet wordt. Dat is het eerste wat ik ga doen
    Ok, coen donkers kan het waarschijnlijk wel, maar niet elke garage. Ik heb voor mijn wagen ook een 2e ecu en die de immobilizer laten uitschakelen, dan kan je er gewoon mee rijden, hooguit een melding op je dash, voor even proberen of nood niet zo erg.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #26

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Is het probleem volledig opgelost? Nee niet helemaal.
    Bij stationair draaien op CNG is er nog een lichte trilling voelbaar. Al heb ik het idee dat de auto wel beter loopt en iets zuiniger is dan voorheen.
    Ik moet nog op benzine rijden en injector cleaner erbij doen. Dus ik weet nog niet of er verbetering is op benzine. Wordt vervolgd.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Toch vreemd dat er Skoda GTECs rijden met t zelfde blok zonder enkele problemen.

    Niemand die inmiddels een definitieve oplossing heeft?
    Laatst gewijzigd door J3r03n; 19-10-22 om 19:32.

  8. Ad
  9. #28
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Hele blok kapot?
    Het lijkt mij eerder dat hij nu te arm loopt op gas waardoor hij gaat overslaan, te arm is vaak meer hitte, en gas is al meer hitte, dus als er iets slecht is zal het een te arm lopende gas auto zijn zoals nu.
    De lambda aanpassen maakt hem rijker waardoor hij beter gaat lopen, gewoon een beetje de cijfers manipuleren die de ecu krijgt. Vroeger wel gedaan met oudere wagens door de temperatuur sensor met een weerstand anders te maken waardoor de ecu dacht dat het kouder was dus meer benzine.
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 14-04-22 om 23:22.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.134
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Wat is de interval van de distributie van deze motoren? Dat geval van de film hierboven heb ik gezien bij een seat benzine waar alles van de distributie vervangen was maar niet de nokkenas versteller, daar een nieuwe besteld en klaar, de oude ging gewoon te zwaar, niet versleten maar door vervuiling of zo uit de olie.
    Dat was een 1400 met een ketting, ketting en geleiders/spanners was al 2x vervangen maar hielp niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    beste vrienden, ik heb een a4 2018 gtron, ik heb hetzelfde probleem. ik hoop dat iemand daar een oplossing voor heeft gevonden

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2024
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Srdrdrm Bekijk Berichten
    beste vrienden, ik heb een a4 2018 gtron, ik heb hetzelfde probleem. ik hoop dat iemand daar een oplossing voor heeft gevonden

    İnlaatstukken reinigen, injectoren reinigen, zeker zijn dat je bougies schoon zijn, bobines goed zijn en een iets grotere kostenpost is je motorblok walnutblast cleanen. Op hoeveel km zit je voertuig?

  13. #32

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Momenteel heeft hij 135000 km en ook het motorwaarschuwingslampje brandt niet.

  14. #33

    Standaard Re: G-tron, vervuiling injectoren

    Ik heb jaren terug ook een A3 G-Tron gehad. Staat wel wat over te lezen op dit forum. Ik vind het ontstellend om te lezen dat deze problemen nog altijd niet zijn opgelost. Bevestigt me in mijn besluit destijds om hem terug te brengen naar de verkoper. Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Zeker nu de CNG allesbehalve aantrekkelijk geprijsd is... 🙈 Sterkte voor iedereen die hiermee te kampen heeft.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •