Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Extra zekering toevoegen aan zekeringkast voor dashcam

  1. #1

    Standaard Extra zekering toevoegen aan zekeringkast voor dashcam

    Hallo iedereen,

    Ik zit met een technisch vraagje gerelateerd aan de zekeringskast van de auto.
    Graag wil ik mijn dashcam 24/7 aangesloten/actief hebben (dus opnemen tijdens rijden + parking mode -> opnemen als wagen uitgeschakeld is)

    Ik heb alreeds tientallen videos bekeken hierover, ik heb het instructie boekje geraadpleegd, ik heb foto's gemaakt van mijn huidige zekeringskast, ik heb alle nodige tools verzameld: een multimeter, zekeringen in 100 geuren en kleuren, ik heb een powerbox (zodat mijn batterij niet leeggetrokken wordt), ik heb fuse adapters zodat ik de stroomkabel van mijn dashcam naar het zekeringskastje kan connecteren (deze kabel bevat tevens die powerbox waarover ik het had)..
    Ik heb alreeds wat liggen testen met de zekeringen die ik heb.

    Kortom, ik ben er 'bijna' klaar voor.

    De vraag waar ik mee zit:
    Mag ik een 'los' aangeschafte zekering plaatsen in de zekeringkast van mijn wagen?
    Er zitten namelijk, zoals je op de foto ziet, al X aantal zekeringen aangesloten.
    Mag ik enkel deze zekeringen gebruiken om mijn dashcam van stroom te voorzien? Of mag ik ook uit mijn doosje met 100+ zekeringen een zekering pakken van zeg 10A, en deze ergens in een lege gleuf in de zekeringskast duwen en vervolgens daarop dan mijn adapter steken?

    Reden dat ik dit vraag is omdat van alle zekeringen die ik nu in heb steken ik er eigenlijk geen wil gebruiken.. lijken me allemaal cruciale systemen.
    Een lege zekering wordt zover ik weet door niks gebruikt in de wagen en zou dus het minste kwaad kunnen. Ik zou dan een 10A zekering in zo'n leeg vakje stoppen maar ik weet niet of dat zomaar mag.. graag jullie advies en alvast bedankt.

    PS. de dashcam in kwestie is een viofo a119 v3 in combinatie met de viofo hardware kit en de viofo fuse adapter set. Verder heb ik nog op bol.com een kistje met allerlei zekeringen gekocht genaamd: 'standaard autozekering - assortiment'.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard Re: Extra zekering toevoegen aan zekeringkast voor dashcam

    Okay voor zij die na mij komen, inmiddels heb ik antwoorden gevonden:
    Je mag zeer zeker de zekeringen gebruiken waar nog geen zekering op zit.

    Je hebt dan als je met een adapter werkt, geen zekering nodig op het onderste deel van de adapter. Je moet dan enkel een zekering insteken op het bovenste deel.

    De adapter werkt zo dat als je deze insteekt in je zekeringkast, je de zekering die al in je kast zat onder op de adapter moet insteken (indien er geen zekering is dan onderkant leeg laten) en enkel vanboven de zekering insteken die van toepassing is voor het apparaat dat je wilt voorzien van stroom (dashcam in dit geval)

    Verder opletten dat je het uiteinde van de adapter insteekt op de + kant zodat er geen twee zekeringen tegelijk kapot springen als er iets misgaat.
    Laatst gewijzigd door legendzlive; 10-07-20 om 14:31.

  3. #3

    Standaard Re: Extra zekering toevoegen aan zekeringkast voor dashcam

    Hallo Ik heb een vraagje, hoe heb jij de zekering kast los gekregen om een kabel erbij te steken, ik wil een 12 volt aansluiting extra maken maar krijg zekeringkast niet los ?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    409
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Extra zekering toevoegen aan zekeringkast voor dashcam

    Deze zit met 3 of 4 "haaken" vast.
    Op youtube staan wel filmpjes, maar ze zitten links boven, links onder, rechts in het midden uit mn hoofd.
    SQ5 2018 PL+ en nog zo veel meer
    TTS 8S Roadster 2016, PL+
    A3 8V Limousine 2018, Design PL+

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •