Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: SD Navigatie - Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard SD Navigatie - Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend

    Iemand bekend of ervaring met de melding "Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend" ??

    Ik maak gebruik van de simpelste audi navigatie module in mijn A3 8v uit modeljaar 2014.
    De SD versie die alleen voorzien kan worden d.m.v. een SD-kaart update via de dealer.

    Ieder jaar koop ik tijdens onderhoud in de zomermaanden voor €99,- de nieuwste kaart.

    Ik rijd deze auto al sinds 2013 en de navi werkte altijd prima. Tot de kaart update van 2019-2020.
    Vanaf het begin is het al een drama na deze kaart update. Wat ik ervaar is het volgende:


    - Tijdens het rijden een nieuwe route opgeven (kan vanuit adresboek/favorieten/of helemaal nieuw adres)
    - Tijdens het rijden een route wijzigen
    - Tijdens het rijden een alternatieve route opvragen

    ... resulteert in de melding: "Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend"


    Bijlage 260255

    Na deze melding kan ik de navigatie niet meer gebruiken. Dat duurt dan minimaal 10 tot 15 minuten voordat hij het 'misschien' weer gaat doen.
    De auto stoppen. Sleutel uit het contact, weer starten en opnieuw proberen werkt dan ook niet. Hij blijft dan dezelfde melding geven.


    Ik ervaar dit niet altijd. Met name in de omgeving van Amsterdam is het me nog niet gelukt om het probleem te reproduceren.
    Maar wanneer ik me op de A4 tussen Rotterdam-Leiden (en andersom) of de A12 tussen Den Haag en afslag 13 Nieuwerbrug (en terug) begeef, dan heb ik hier last van.


    Wat ik ook een aantal keer ervaren heb is dat wanneer ik over de A4 richting Rotterdam rij en de Navigatie me een route geeft over de A13 en ik besluit om de A4 verder te volgen, dan verwacht je dat de route herberekend wordt, maar vervolgens doet hij dat niet en blijft hij de oude route vasthouden.
    Ik vervolg de A4 en de navigatie de A13..... Ik moet er bij zeggen dat ik deze melding voornamelijk tijdens de drukke avondspits heb ervaren in de wintermaanden. Daarna niet meer.


    De melding "Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend" ervaar ik dagelijks.

    Bijlage 260256


    De dealer heeft de 2019-2020 kaart een keer vervangen.
    Maar; de nieuwe 2019-2020 SD-kaart heeft hetzelfde probleem.

    Inmiddels maak ik gebruik van de 2020 kaart en ja hoor. Deze kaart heeft hier ook last van.

    Ik kan het probleem niet reproducren met de geteste 2013/2016/2018 SD-kaarten

    Het lijkt er dus op dat mijn GPS module gewoon goed werkt en dat het afhankelijk is van de plaats waar ik rij.

    Wanneer ik een route opgeef voordat ik ga rijden en er onderweg geen nieuwe route berekend hoeft te worden, dan lijkt alles goed te werken.

    Sorry, lang verhaal, maar ik ben benieuwd of er iemand is met dezelfde ervaring?
    Laatst gewijzigd door Sn0wbr0; 10-08-20 om 13:52.
    Audi A3 Sportback Pro Line S - 2.0TDI H6 8V - MY 2014

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: SD Navigatie - Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend

    Misschien niet alleen de kaarten, maar ook de software van de navi updaten? Ik lees nergens dat dit is gebeurd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    En als het je navi niet meer reageert de mmi resetten dmv de apegrip.
    Kijken of deze dan wel weer werkt.

    https://www.stemei.de/pages/coding/a.../mmi-reset.php

    Zie hier welke knoppen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    Laatst gewijzigd door tom; 10-08-20 om 13:39.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Misschien niet alleen de kaarten, maar ook de software van de navi updaten? Ik lees nergens dat dit is gebeurd.
    Hoi Tom, bedankt voor je reactie... dit ben ik vergeten te vermelden.

    Ik heb hier inderdaad om verzocht bij de dealer, omdat ik dit in het verleden bij een eerdere kaart-update ook moest laten doen. Volgens de dealer beschik ik over de meest recente software versie. Ik weet alleen niet hoe ik dit zou kunnen controleren; wat is het meest recent voor mijn modeljaar en hoe zie ik dat terug in het menu.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    En als het je navi niet meer reageert de mmi resetten dmv de apegrip.
    Kijken of deze dan wel weer werkt.

    https://www.stemei.de/pages/coding/a.../mmi-reset.php

    Zie hier welke knoppen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830

    Hoi Remi66 Bedankt voor je reactie en de tip! Dat ga ik een keer proberen als hij weer vastloopt.
    Laatst gewijzigd door tom; 10-08-20 om 13:44.
    Audi A3 Sportback Pro Line S - 2.0TDI H6 8V - MY 2014

  5. #5
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: SD Navigatie - Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend

    Ergens in het menu moet staan : info
    Daar staat bij welke versie mmi firmware je hebt.

    De dealers hier zijn niet zo snel met een update van firmware, kost tijd en geld.
    Terwijl het er bij hoort bij die aanbieding.

    Duitse dealers die moeten een update doen als er een nieuwe uit is.
    Vorige jaar meegemaakt en nog gevraagt.




    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: SD Navigatie - Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Ergens in het menu moet staan : info
    Daar staat bij welke versie mmi firmware je hebt.
    Ik heb gistermiddag gekeken, dat zou dan gaan om softwareversie:MSTD_EU_AU_P5101
    MMI_firmwareversie-xsmall.jpg

    De vraag is nu, wat is momenteel de meest recent beschikbare versie?

    Overigens;

    Bij het Gouwe Aquaduct (van A12 richting A20) een route ingesteld en vervolgens kreeg ik weer de foutmelding.
    Vervolgens de toestencombinatie gebruikt. MMI wordt inderdaad herstart,... maar zodra de Navi weer beschikbaar is en ik een route opgeef, dan komt de foutmelding weer terug.
    Uiteindelijk viel het dit keer mee.... toen ik bij Kleinpolderplein reed, ging de Navi het weer doen, maar helaas, de workaround werkt niet om hem meteen weer aan de praat te krijgen.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    De dealers hier zijn niet zo snel met een update van firmware, kost tijd en geld.
    Terwijl het er bij hoort bij die aanbieding.
    Dit klopt ook. Zoals ik in de reactie naar tom aangaf, heb ik in het verleden ook een kaart update gedaan en toen bleek inderdaad dat een firmware upgrade nodig was. Ze wilde me dit laten betalen, maar toen heb ik ook aangegeven dat ze dat dan vooraf als vereiste voor de kaart-update hadden moeten melden. Uiteindelijk hebben ze dit kosteloos uitgevoerd.
    Laatst gewijzigd door Sn0wbr0; 11-08-20 om 09:54.
    Audi A3 Sportback Pro Line S - 2.0TDI H6 8V - MY 2014

  7. #7

    Standaard Re: SD Navigatie - Naar dit reisdoel kunnen geen routes worden berekend

    Hoi Sn0wbr0,

    Ik ben benieuwd of je hier ooit een oplossing voor hebt gevonden. Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem maar dan bij een MMI 3g Basic.

    Oorspronkelijke navigatie 2014 geen problemen.

    Firmware en navigatie update naar 2022 en hij bleef in het begin af en toe hangen op "herinitialiseren 14%" en nu geeft hij ( lijkt willekeurig ) aan dat hij de route niet kan bepalen.


    Heb nu de navigatie versie teruggedraaid naar 2014 maar wel de meest recente firmware gehouden en dan ook de problemen niet meer.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •