Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Gecombineerd verbruik A3 e-tron 2016

  1. #1

    Standaard Gecombineerd verbruik A3 e-tron 2016

    Hallo,

    ik heb jarenlang alleen diesels gereden dus ik weet bijna niet beter maar ik heb mij zwaar vergist in hoever ik kom met een benzine /hybride auto op een volle tank.

    Ik laad elke ochtend op aan een publieke laadpaal (max bereik van 20km elektrisch met dit weer) maar ik heb mij zwaar verkeken op hoevaak ik nu aan het tanken ben.
    Ik had verwacht dat ik op zijn minst met een gecombineerde volle tank minimaal 650 a 700 km zou kunnen rijden (kom van een diesel af waar ik gemakkelijk 900km op een volle tank deed) maar met pijn en moeite haal ik de 500 km. En dit is mijn zoveel mogelijk elektrisch laden.

    Nu rijd ik voornamelijk snelweg kilometers dus elektrisch rijden heeft dan zo zijn beperkingen maar dat de 1.4 tfsi motor zo een kleine tankinhoud (ca. 35 liter) en dat ik toch om de 2 a 3 dagen moet tanken is toch een tegenvaller.

    Ook snap ik niet waar Audi (destijds) het lef vandaan haalt om de auto te adverteren met een verbruik van 1.5L op 100km.

    Halen de A3 E-tron rijders onder ons ook een vergelijkbaar gemiddeld verbruik?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard re: Gecombineerd verbruik A3 e-tron 2016

    Ikzelf kom ook van een dieseltje maar moet toegeven dat de wagen inderdaad, sommige dagen serieus veel verbruikt op de snelweg.
    Zo zijn er momenten dat ik zalig voort tuf aan een 5,6 l/100km verbruik, en dan zijn er van die natte winderige dagen dat ik die teller continue rond de 9,5 a 10 liter zie draaien.

    Aan de andere kant, als je veel B-wegen doet valt het verbruik suuuuper mee dankzij de hybride werking.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •