Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Beste forumers,

    Ik krijg in mijn myaudi account bovenstaande melding te zien. Mij wordt verzocht om de licentie te verlengen om gebruik te maken van de Audi connect diensten. Ik vraag mij af of ik wat met deze melding moet doen. Ik gebruik alleen de gratis carmanager diensten die via de interne simkaart in mijn A3 Etron uit 2015 ter beschikking worden gesteld, zodat ik bijv. gebruik kan maken van de voorverwarming en laadplanning en de onderhoudshistorie kan inzien. Ik heb dus geen betaald abonnement waarbij ook een extra data simkaart benodigd is voor de overige diensten. Hebben meer forumers deze melding ontvangen?

  2. #2
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Beste forumers,

    Ik krijg in mijn myaudi account bovenstaande melding te zien. Mij wordt verzocht om de licentie te verlengen om gebruik te maken van de Audi connect diensten. Ik vraag mij af of ik wat met deze melding moet doen. Ik gebruik alleen de gratis carmanager diensten die via de interne simkaart in mijn A3 Etron uit 2015 ter beschikking worden gesteld, zodat ik bijv. gebruik kan maken van de voorverwarming en laadplanning en de onderhoudshistorie kan inzien. Ik heb dus geen betaald abonnement waarbij ook een extra data simkaart benodigd is voor de overige diensten. Hebben meer forumers deze melding ontvangen?
    Het betekent letterlijk dat wat er staat.

    Ik heb bij mijn nieuwe auto 3 jaar Audi Connect gekregen. Dus na drie jaar houdt het op, tenzij ik (betaald) verleng.
    Wat er allemaal onder Audi Connect valt, kun je op het grote www opzoeken.
    Laatst gewijzigd door Morris1973; 06-01-21 om 19:08.
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Dank voor je reactie. Ik weet dat je gedurende de eerste drie jaar na aankoop van een Audi kosteloos gebruik kan maken van de audi connect diensten en dat je daarna betaald kan verlengen. Ik heb mijn A3 uit 2015 in dit jaar gekocht en heb nooit een betaald audi connect abonnement afgesloten. Ik kon en kan nog steeds wel gebruik maken van de gratis audi connect services waarmee je de diensten van het car manager gedeelte kan benaderen via de interne simkaart in de auto die er af fabriek al in zit. Mijn vraag is dus of deze gratis diensten binnenkort verlopen gelet op de melding in MyAudi.

  4. #4
    Morris1973's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    181
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Flauw antwoord, maar waar ... alles kan bij Audi. Kijk maar naar de recente Google-affaire.

    Ik heb de melding in ieder geval niet gekregen. Je kunt de licentiegegevens in het menu van de auto opvragen en checken. Wat daar staat klopt volgens mij.
    Wellicht hebben ze de D-base opgeschoond en krijg jij nu een melding dat het binnenkort toch echt afgelopen is?
    A4 B9 Avant '19 S-line, A3 8V Sportback '19 S-Line, A4 B8 Avant '10 Pro Line S en A3 8P Sportback '09 Attraction

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    45
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie. Ik weet dat je gedurende de eerste drie jaar na aankoop van een Audi kosteloos gebruik kan maken van de audi connect diensten en dat je daarna betaald kan verlengen. Ik heb mijn A3 uit 2015 in dit jaar gekocht en heb nooit een betaald audi connect abonnement afgesloten. Ik kon en kan nog steeds wel gebruik maken van de gratis audi connect services waarmee je de diensten van het car manager gedeelte kan benaderen via de interne simkaart in de auto die er af fabriek al in zit. Mijn vraag is dus of deze gratis diensten binnenkort verlopen gelet op de melding in MyAudi.
    Hi,

    Zit precies in hetzelfde schuitje , mij is ook niet duidelijk hoe dit zit. Etron uit 2015, way over de driejaar maar de app laden/timers/clima doet het (nog?) wel. Althans als de server meewerkt.

    Was niet van plan 5 euro per maand ofzo te betalen voor die totaal onbetrouwbare app.
    Sterker nog , eigenlijk zouden wij betaald moeten worden , voel me meer beta-tester met die verbinding. Doet me denken aan die tijd dat je in moest bellen , voor je internetverbinding

    Gaat dat met zon dikke e-tron of q8 net zo?




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #6
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Uit een ander draadje volgende info gehaald, betreffende A3 e-tron 2015(met dank aan @derekdsl):

    Deze auto beschikt over twee mogelijkheden mbt tot het gebruik van 'audi connect'.

    1. Audi Connect, voor deze service heb je een externe simkaart nodig met een databundel & een audi connect licentie.
    In mijn geval gebruik ik dat niet, ik vind het veel geld kosten, om o.a. benzineprijzen, en een up-to-date navigatiesysteem te gebruiken.

    2. 'MyCarManager' deze licentie heeft de voor een duur van 10 jaar vanaf de aankoopdatum. (in ons geval dus nog 5 jaar te gaan :-))
    Met deze mogelijkheid kan je functies zoals schema klimatisering, afstand klimatisering, maar ook de algemene status van het voertuig bekijken.

    Hiervoor heb je een interne simkaart in de MMI zitten (dus niet de externe waar SIM op staat).

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Ah dat is goed nieuws Ludo. Ik heb ook geen betaalde Audi connect nodig om dezelfde reden. De carmanager diensten via de interne sim gebruik ik wel veelvuldig en gelukkig kunnen we hiervan nog een tijdje gebruik maken. Ik zal de melding dus wel naast mij neer leggen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michelhendriks Bekijk Berichten
    Gaat dat met zon dikke e-tron of q8 net zo?
    De verbinding met mijn "dikke e-tron" gaat tegenwoordig heel goed. Ik doe dat via de website, want de app werkt niet op mijn Android telefoon.
    Via de website kan ik wel zien wat het laadnivo is en de voortgang van laden, maar ik kan geen laaddoel instellen, standverwarming- of koeling installeren of verbruikswaarden inzien.

    off-topic:
    Dat vind ik allemaal wat vreemd, want alle communicatie tussen device en auto gaat via de Audi servers. Dat zou dus net zo makkelijk ook via de website kunnen. Nog makkelijker zelfs. Eén keer bouwen en op alle platforms gebruiken. Niks te maken met Android, IOS, Windows, Linux of whatever.
    Alleen een goede webbrowser. That's all.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    49
    Posts
    24
    Kudos
    0

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Hoi allen,
    Ik ben ook sinds kort in het bezit van de audi a3 etron 2015 hiervoor de a5
    Mijn vraag is aan jullie hoe krijg je die app nou werkend bij mij voor geen mogelijkheid heb wel de tan pin maar in de auto krijg ik het niet voorelkaar .deze audi zit vol met opties maar een app cq hulpmiddel kan ik vergeten

  11. #10
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Melding: “Audi Connect services verlopen binnenkort”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drone Bekijk Berichten
    Hoi allen,
    Ik ben ook sinds kort in het bezit van de audi a3 etron 2015 hiervoor de a5
    Mijn vraag is aan jullie hoe krijg je die app nou werkend bij mij voor geen mogelijkheid heb wel de tan pin maar in de auto krijg ik het niet voorelkaar .deze audi zit vol met opties maar een app cq hulpmiddel kan ik vergeten
    Kijk hier even:
    MMI Connect app verbindt niet met auto
    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •