Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Sedan verhogen

  1. #1

    Standaard Sedan verhogen

    Hallo forumleden, Ik ben nieuw op dit forum en wil informatie m.b.t verhogen.

    Vorige week heb ik bij een autobedrijf mijn Audi A3 sedan pro line plus uit 2014 gekocht. Toen ik de auto zag staan viel mij meteen op dat de auto verlaagd was. Dit heb ik aangegeven bij het autobedrijf, maar de beste man wist niet wat voor schroeven set eronder zat (hij had de auto verkregen via inruil).


    De reden om de auto te verhogen is omdat de auto nu eigenlijk voor geen meter rijd. Elke hobbel, wegmarkering, straat tegel voel ik tijdens het rijden, ik lijk wel een stuiterbal af en toe.

    De verlaging vind ik aan de ene kant heel mooi staan maar aan de andere kant rijd ik 120km+ per dag en moet het wel enigszins comfortabel rijden. Na 10 minuten rijden voel ik al pijn aan m’n kont doordat die zo hard zit ( misschien komt dit door de stoelen en hebben jullie hier een oplossing voor?)

    Mensen om me heen zeggen dat de auto nu zo stug en hard rijd door de verlaging. Wat raden jullie mij nou aan?

    Ik zelf dacht aan: auto verhogen voor comfort maar wil de auto weer niet te hoog omdat die dan weer zo lelijk eruit gaat zien. Wat zou eventueel zo’n verhoging kosten?



    Hebben jullie tips?

    Ps. Ik weet niet hoe ik foto’s moet plaatsen anders had ik er een paar geplaatst.

    Alvast bedank!

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Ik zou eerst eens proberen te achterhalen welke schroefset eronder ligt, vervolgens zou je natuurlijk voor een goede Bilstein, KW, oid kunnen kiezen.

    Zou je terug naar oem willen dan zullen er op Marktplaats genoeg setjes te koop worden aangeboden.

    Comfort en sportieve uitstraling is natuurlijk geen goedkope keuze.

    Succes.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Ik heb echt geen verstand van dit soort dingen, maar als er een schroefset opzit kan die dan niet verhoogd worden met een 20mm?
    Laatst gewijzigd door Audixi2021; 07-01-21 om 14:48.

  4. #4

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audixi2021 Bekijk Berichten
    Ik heb echt geen verstand van dit soort dingen, maar als er een schroefset opzit kan die dan niet verhoogd worden met een 20mm?
    Ja, maar daar worden ze doorgaans niet 'zachter' van (eerder stug in verband met hogere voorspanning op de veer).

    Goedkope schroefsets hebben de neiging om stuiterig te zijn (harde demper + stugge veer, is al snel prima zeg maar). Dure, betere sets zijn meer uitgerekend voor de specifieke toepassing. Mijn A4 B6 met Eibach ProStreet S schroefset was minder stug en stuiterig dan het standaard (harde) S-Line onderstel, maar wél stabieler in de bochten, én stond 60mm lager.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ja, maar daar worden ze doorgaans niet 'zachter' van (eerder stug in verband met hogere voorspanning op de veer).

    Goedkope schroefsets hebben de neiging om stuiterig te zijn (harde demper + stugge veer, is al snel prima zeg maar). Dure, betere sets zijn meer uitgerekend voor de specifieke toepassing. Mijn A4 B6 met Eibach ProStreet S schroefset was minder stug en stuiterig dan het standaard (harde) S-Line onderstel, maar wél stabieler in de bochten, én stond 60mm lager.

    Dankje voor je reactie!

    Wat is een goeie schroefset (comfortabel maar enigszins toch sportief het hoeft niet heeeeeeel erg verlaagd te zijn) voor mijn Audi A3 sedan?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    262
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Misschien kan je gewoon de originele standaard veren van je Audi er terug onder zetten , die vind je zéker op marktplaats e.d. terug. Je wagen staat dan idd iets hoger maar wel op fabriek-af veren die comfortabel genoeg zijn.

  7. #7

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Ik heb op het forum een beetje rondgekeken en zag een topic dat als ik alleen de veren vervang en die van eibach erop zet, dat de looks mooi blijven en het comfort toch wel een stuk omhoog gaat.

    Inclusief montage zou dat 450€ zijn?

    Wat denken jullie zou dit al helpen of zou ik ook de schokdempers (een hele set erop moeten laten zetten) ?

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Schokdempers moet je ook vervangen.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Volgens mij is een Bilstein B12 ideaal voor een A3 8V die wat verlaagd moet worden.
    Ik heb er altijd met veel plezier mee rondgereden en onderschrijf ook dat ondanks de verlaging deze set een veel minder stuiterig weggedrag geeft dan met de Audi S-line set.
    Laatst gewijzigd door A3165; 08-01-21 om 17:41.

  11. #10

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Volgens mij is een Bilatein B12 ideaal voor een A3 8V die wat verlaagd moet worden.
    Ik heb er altijd met veel plezier mee rondgereden en onderachrijft ook dat ondanks de verlaging deze set een veel minder stuiterig weggedrag geeft dan met de Audi S-line set.

    Dankje voor de reactie, en wat zou dat kosten ongeveer inclusief montage?

  12. #11

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Update, na een aantal oudere berichten gelezen te hebben op dit forum m.b.t eibach pro kit veren sta ik op het punt om deze te bestellen (E10-15-021-05-22).

    https://www.extreme-carstyling.nl/ei...8vs-05-13.html


    De audi a3 sedan die ik heb is geen s line maar een pro line.

    Heb nog een aantal vragen voordat ik op de bestel knop druk:

    - Word de verlaging (het resultaat) ongeveer net zo laag als op op een audi a3 sedan s line?
    - Ik hoor hier en daar dat met alleen veren vervangen je toch aanzienlijk voorruit gaat qua comfort (vooral omdat er bij mij oncomfortabele harde stuiterbal veren onderliggen nu) en ik hoor verhalen dat je er zonder schokdemper niets aan hebt.. Wat is wijsheid?
    - Iemand ervaringen met deze webshop ik laat de veren meteen sturen naar de garage waar ze op gemonteerd worden..
    Laatst gewijzigd door Audixi2021; 04-02-21 om 19:43.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Je zei toch in je eerste post dat er nu een SCHROEFSET (vermoedelijk van een B-merk, gezien slechte weg gedrag) onder zit??

    Zo ja, dan passen de Eibach Pro veren daar niet op hoor!
    Die passen alleen op de originele dempers...
    Als je een schroefset hebt, heb je nu veren en dempers 'in een' die in hoogte gesteld (geschroefd) kunnen worden. Meestal niet echt hoog, maar wel láág...

    Dus let op dat je deze Eibach veren niet zo maar koopt hoor!
    Maak eens foto's van je dempers en veren. Dan helpen we je verder.

  14. #13

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Ik heb ze gisteren al besteld, en ze worden verstuurd naar de garage waar de audi nu staat voor onderhoud. Ik denk dat er een schroefset onder ligt, ik weet het eerlijk gezegd niet.. Volgende week hoor ik het van de garage.

    Ik hoop dat er veren onder liggen en dat ik nu die b merk veren eronder uit kan halen en eibach veren erop kan doen

  15. #14

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allewijn Bekijk Berichten
    Je zei toch in je eerste post dat er nu een SCHROEFSET (vermoedelijk van een B-merk, gezien slechte weg gedrag) onder zit??

    Zo ja, dan passen de Eibach Pro veren daar niet op hoor!
    Die passen alleen op de originele dempers...
    Als je een schroefset hebt, heb je nu veren en dempers 'in een' die in hoogte gesteld (geschroefd) kunnen worden. Meestal niet echt hoog, maar wel láág...

    Dus let op dat je deze Eibach veren niet zo maar koopt hoor!
    Maak eens foto's van je dempers en veren. Dan helpen we je verder.

    Waar kan ik orginele dempers kopen weet je dat toevallig?
    Laatst gewijzigd door Audixi2021; 06-02-21 om 20:52.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sedan verhogen

    Zonde dat je de veren al gekocht had vóór mijn bovenstaande post...

    Maak nou eens foto's van je huidige dempers en veren. Dan kunnen we je gerichter adviseren en helpen.

  17. #16

    Standaard Re: Sedan verhogen

    De audi staat bij de garage 40 km verderop, kan er op dit moment geen foto's van maken

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •