Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Lekkage panoramadak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Lekkage panoramadak

    Dames en heren,

    Zoals wel meerdere heb ik een lekkage aan mijn panorama dak van mijn A3 uit 2013.

    Heb inmiddels 2 scheuren vanaf de buiten kant gevonden en gefixed. Echter bleef het toch lekken. Daarom de hemel verwijdert en een extra scheur gefixed. Echter lekt het nog steeds .

    Het lijkt er sterk op dat er water langs het 1ste seal naar binnen sijpelt en via het glazen dakraam, naar de 2de toe "kruipt" om daarna ook langs het 2de seal naar binnen te kruipen. Zie foto 1 voor welke seals ik bedoel, en foto 2 voor waar het water zicht verzamelt.

    Ik denk dat dit gebeurd omdat er water verzamelt achter de 2de seal, terwijl het tussen de 1ste en tweede seal gewoon droog blijft. Terwijl het glazen dak raam aan de onder kant vochtig is.

    Seals 1 en 2 zijn schoon maakt, maar het lekt nog steeds (wel minder snel volgens mij).

    Mijn volgende stap zou zijn om seal 2 in te smeren met vaseline om te checken of het lek nu inderdaad door een lekkende 2de seal word veroorzaakt. Volgens mij is vaseline niet echt goed voor het rubber, maar een test van een paar dagen kan vast geen kwaad. Als het niet meer lekt --> YES! --> nieuw seal erin. Als het nog steeds lekt --> SH*T!, weet nog niet wat ik dan ga doen.

    Ik wil graag jullie mening vragen omtrent mijn volgende stappen en of jullie nog ideeën hebben over wat handig en wijs is.

    Daarnaast vraag ik mij af:
    1. Zou het kunnen dat het lek veroorzaakt word door een slecht afgesteld raam? Het ziet er vanaf buiten wel logisch uit als het raam dicht zit.
    2. Is het te verwachten dat seal 2 lekt bij een auto van 8 jaar?
    3. Hebben jullie nog ideeën omtrent een mogelijk andere oorzaak waarom er water verzamelt aan de binnenkant?


    Alvast bedankt!

    Foto 1.jpg Foto 2.jpg
    Laatst gewijzigd door Panodrama; 08-01-21 om 21:04.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panaromadak

    Verplaatst naar het 8V-subforum. Svp voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.244
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage panoramadak

    Heb je hier al gelezen.

    http://www.audiforum.nl/forum/showthread.php?p=1872197

    http://www.captaintolley.com/

    Zelf ook last gehad en daarmee gemaakt, geen last meer van lekkage.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Leeftijd
    38
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Lekkage panoramadak

    Wow wat een top thread waar je naar linkt! Super bedankt!

    Het lijkt precies op wat ik heb alleen snap ik niet hoe het water dan precies loopt. Als dit de fix is lekt het namelijk niet tussen de seal en het raam, maar via een barst in het kunststof frame toch? Barst, dacht dat ik alle barsten gefixed had.

    Ik zie trouwens dat er 2 verschillende kleuren captain tolley's zijn, een fles met blauwe en rode print. Welke heb jij gebruikt en weet je wat het verschil is?
    Laatst gewijzigd door Panodrama; 08-01-21 om 22:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •