Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

  1. #1

    Standaard Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Ik heb me aangemeld bij my Audi en zie dat er automatische ruitenwissers opzitten.

    Hoe zet ik dit aan op mijn Audi A3 sedan?

  2. #2
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audixi2021 Bekijk Berichten
    Ik heb me aangemeld bij my Audi en zie dat er automatische ruitenwissers opzitten.

    Hoe zet ik dit aan op mijn Audi A3 sedan?
    Handle eentje omhoog zetten.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  3. #3

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Heb alles geprobeerd, maar volgens de Audi app zit het erop maar niets werkt

  4. #4
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Werkt als het regent en je moet eerst gaan rijden. Heb je sensor op je binnenspiegel?
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  5. #5
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Nu we het daar toch over hebben, vinden jullie dat goed werken? Moest er eerst al zwaar aan wennen.
    Bijv:
    Ik heb hem altijd op interval (oude auto) en 1 stapje te laag zodat de ruit goed nat is.
    Ook gebruik ik de 2e stand nooit, werkt gewoon slechter dan de eerste snelheid.

    Bij automatisch en regen sensor doet/kan hij dat eerste niet en laatste doet hij te snel.
    Of kan dat anders?


  6. #6

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    haha ja dat begrijp ik nog wel, ja tijdens t rijden in de regen geprobeerd de afgelopen dagen heeft t genoeg geregend. Ik krijg het maar niet aan de praat. Nee voor zover ik weet zit er geen sensor in de binnenspiegel. Bij de audi app in de optielijst staat de optie wel aangevinkt..

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Nu we het daar toch over hebben, vinden jullie dat goed werken? Moest er eerst al zwaar aan wennen.
    Bijv:
    Ik heb hem altijd op interval (oude auto) en 1 stapje te laag zodat de ruit goed nat is.
    Ook gebruik ik de 2e stand nooit, werkt gewoon slechter dan de eerste snelheid.

    Bij automatisch en regen sensor doet/kan hij dat eerste niet en laatste doet hij te snel.
    Of kan dat anders?
    Kan je de gevoeligheid van de sensor niet regelen ?
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Kan je de gevoeligheid van de sensor niet regelen ?
    Ja er zitten een aantal standen om de gevoeligheid te regelen, zelfde als bij een gewone waar je de interval tijd mee kan regelen.

    Staat nu laagste stand (naar beneden) volgens mij het minst gevoelig als ik het begrepen heb.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audixi2021 Bekijk Berichten
    haha ja dat begrijp ik nog wel, ja tijdens t rijden in de regen geprobeerd de afgelopen dagen heeft t genoeg geregend. Ik krijg het maar niet aan de praat. Nee voor zover ik weet zit er geen sensor in de binnenspiegel. Bij de audi app in de optielijst staat de optie wel aangevinkt..
    Wat heb je dan wel? Neem aan dat je niet zonder ruitenwissers rijd ?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #10
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audixi2021 Bekijk Berichten
    haha ja dat begrijp ik nog wel, ja tijdens t rijden in de regen geprobeerd de afgelopen dagen heeft t genoeg geregend. Ik krijg het maar niet aan de praat. Nee voor zover ik weet zit er geen sensor in de binnenspiegel. Bij de audi app in de optielijst staat de optie wel aangevinkt..
    Staat bij mij in MMI onder CAR om de functie aan en uit te zetten. Misschien staat het daar uit. Als je geen regensensor hebt, dan gaat het sowieso niet op.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  12. #11
    Yuxel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2020
    Posts
    726
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Ja er zitten een aantal standen om de gevoeligheid te regelen, zelfde als bij een gewone waar je de interval tijd mee kan regelen.

    Staat nu laagste stand (naar beneden) volgens mij het minst gevoelig als ik het begrepen heb.
    Bij mij werkt het redelijk goed. Soms heb ik wel het idee dat hij zijn onafhankelijkheid heeft uitgeroepen gaat het z'n eigen leven lijden.
    A3 e-tron Q5 2.0 TDI Quattro S-Line A4 2.0 FSI
    Originele VCDS Haarlem

  13. #12

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Ja ik zal er is naar kijken morgen. hoe ziet zon sensor eruit bij de achter de binnenspiegel?

  14. #13

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Hoe bedoel je? Heb ik ergens de indruk gewekt dat ik zonder rijd? Ik geef aan dat ik het 'automatische systeem' niet aan de praat krijg

  15. #14
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audixi2021 Bekijk Berichten
    Hoe bedoel je? Heb ik ergens de indruk gewekt dat ik zonder rijd? Ik geef aan dat ik het 'automatische systeem' niet aan de praat krijg
    Nee natuurlijk niet, maar dat kan misschien aangeven of je regensensor hebt of niet.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  16. #15
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Bij mij werkt het redelijk goed. Soms heb ik wel het idee dat hij zijn onafhankelijkheid heeft uitgeroepen gaat het z'n eigen leven lijden.
    Ja inderdaad, een keer uit en aan verhelpt het een deel. Ik had eerst wat slechte wissers en dan schrok je je rot als hij ineens een keer aan ging zonder regen.
    Nieuwe flatblades heeft dat opgelost.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  17. #16

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    https://www.ebay.co.uk/p/5008890554

    Zo ziet mijn schakelaar eruit in welke stand moet ik em zetten?

  18. #17
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ruitenwisser automatisch hoe aanzetten?

    1e omhoog is automatisch op sensor, maar check even in het mmi of de functie überhaupt wel aan staat.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •