Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

  1. #21

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Als deze s line stuur gestolen word dan zal het schadebedrijf het standaard stuurwiel bestellen en niet de s line die er nu op zit neem ik aan, terwijl ik het stuur voor 430€ gekocht heb.. Hoe gaat dit in zijn werk dan, foto van het stuur heb ik wel toen die gemonteerd werd..


    Ik wil sowieso een aantal dingen veranderen aan de auto, en hiermee gaat de ''dagwaarde'' toch ook omhoog in principe?

    Stel de auto word gestolen en de dagwaarde is zonder upgrades €60.000 (noem maar een dorp op) en na de upgrades is de dagwaarde €67.000, voor welk bedrag ben je dan verzekerd als die gestolen word?

    Upgrades:
    Ontchromen grill, raamlijsten
    Side skirts s Line
    Spoiler lip (s3/rs3)
    18 inch velgen met michellin eronder
    Eibach pro kit

  2. #22
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Bij verzekeraars gaat het volgens mij over vervangingswaarde.
    Alles wat je extra aan je auto hebt gedaan zou je moeten overleggen met facturen. Ook dan krijg je niet het volledige bedrag retour. Al met al word je er niet rijker van.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2019
    Leeftijd
    51
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Je moet er vooral niet op rekenen dat de dagwaarde met het zelfde bedrag stijgt als wat jij er aan uit geeft.

  4. #24

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Nee dat niet, maar als de auto €60.000 waard is en ik geef er €10.000 aan uit, dan is die geen €70.000 waard, maar hij is uiteraard wel ietsjes gestegen qua waarde

  5. #25
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Moet je dat ook niet op voorhand doorgeven aan de verzekering? Dan heb je het van te voren opgenomen in de verzekering. Dan ga je uiteraard ook het juiste bedrag aan premie betalen. Anders betaal je te weinig premie voor de eventueel hogere waarde van je auto.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    33
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Ik koop binnenkort mijn eerste Audi en ben hier ook bang voor...

    Is zo een normale stuurslot iets? Een stoplock pro

    Link:
    Stoplock PRO - Elite Stuurslot - Auto | bol.com


    Indien dit de stuur veilig houdt ga ik het zeker aanschaffen!

    Geen idee of andere onderdelen van een Audi nog interessant zijn voor dieven. Bij mijn Golf werden in ieder geval alles behalve de stuur gejat. Bij de Audi gaat het alleen om de S line sturen volgens mij.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Als ze je airbag er niet af kunnen krijgen kunnen ze ook niet bij de bout voor het stuur dus dat slot zal op zich wel werken. Alleen vet onhandig steeds dat slot erop en eraf. Stel je hebt Keyless entry/go maar dan zou je steeds dat ding eraf moeten halen.

    Ik heb een aftermarket alarm genomen, hopelijk laten ze het stuur dan zitten. Heb dan misschien wel een ruit kapot. Was trouwens ook gunstig voor de verzekering (het alarm).

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    33
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levon1983 Bekijk Berichten
    Als ze je airbag er niet af kunnen krijgen kunnen ze ook niet bij de bout voor het stuur dus dat slot zal op zich wel werken. Alleen vet onhandig steeds dat slot erop en eraf. Stel je hebt Keyless entry/go maar dan zou je steeds dat ding eraf moeten halen.

    Ik heb een aftermarket alarm genomen, hopelijk laten ze het stuur dan zitten. Heb dan misschien wel een ruit kapot. Was trouwens ook gunstig voor de verzekering (het alarm).
    Wat ik begreep is dat ze "altijd" via de kleine raampjes de glas inbreken.
    Zijn jouw kleine raampjes voorzien van dat alarm? Is dat goedkoop zelf te doen? Geen idee hoe zoiets heet of waar ik het kan vinden. Dus linkjes of namen zijn welkom.

    Dat lijkt me ook een goed oplossing maar kan niet zo snel iets vinden op google, en als ik het vind weet ik niet of het ook bedoeld is voor de kleine raampjes. Want dat is het gene wat belangrijk is bij Audi\Volkswagen dieven.

  10. #29
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Je hebt ook van die inbraakwerende folie. Hiermee versplinterd het raam wel maar kunnen ze hem niet naar binnendrukken doordat het 1 ruit blijft. Van binnen naar buiten drukken gaat dan wel weer wel. Hiermee kan je ook de kleine raampje en de ruiten mee doen. Is gewoon transparant zonder tint
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: S line stuur diefstalgevoelig? Verzekering aanpassen?

    Ik denk niet dat het kleine ruitje speciaal beveiligd is maar het interieur en de deuren zijn beveiligd en de sleutels tegen uitlezen op afstand. Ik heb het gewoon bij Audi in laten bouwen en laten keuren. Was voor mij meer een verzekerings kwestie omdat het een ingevoerde auto was uit Duitsland met een hoge catalogus waarde zonder klasse 3 alarm. Dat was dan met de premie die ik voor al risk moest betalen niet te doen. Een klasse 3 alarm had ik dan in minder dan 2 jaar terugverdient.

    Als ze nu de ruit in slaan of de deur open maken en het alarm gaat af laten ze het stuur hopelijk zitten. Het is gewoon zo lastig om je auto ergens te krijgen zonder dat je een stuur hebt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •